خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

استان کرمانشاه در منتهی الیه غربی کشور از سه طرف دارای مرز داخلی با استانهای ( لرستان، کردستان، ایلام، همدان ) و از یک سمت دارای مرز بین المللی با کشور عراق است مختصات جغرافیایی آن بین 36 و 33 درجه و 15 و 35 درجه شمالی و 24 و 45 درجه تا 30 و48 درجه طول شرقی قرار دارد.

با توجه به پیشینه استان به دورانهای زمین شناسی و برخورداری از رشته کوههای زاگرس میانی، رخنمون استان باسازندهای کوهستانی با ویژگیهای طبیعی خاص، وجود قلل مرتفع با حداکثر 3390 متر، دره های ژرف، دشت ها و جلگه های پست با حداکثر بلندای 180 متر ( اختلاف ارتفاع 2310 متر ) را سبب گردیده است گسترده استان کرمانشاه با مساحت 2463600 هکتار از وجود 800000 هکتار پوشش جنگلی و 933091 هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است .

کرمانشاه یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان کرمانشاه می‌باشد. برپایه سرشماری سال 1385 خورشیدی، جمعیت این شهر بالغ بر 784,602 نفر بوده‌است که از این جهت نهمین شهر بزرگ ایران و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت غرب و شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

 

کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است و به‌دلیل قرارگرفتن در تقاطع دو محور شمال به جنوب و شرق به غرب و نیز همجواری با کشور عراق و واقع‌شدن بر سر راه کربلا و بغداد از اهمیت بسیاری برخوردار است.سه رودخانه قره‌سو، آبشوران و چم‌بشیر از کرمانشاه عبور می‌کنند.مردم این شهر به زبان کردی (گویش‌های کردی کرمانشاهی، کلهری، جافی و لکی) و زبان فارسی (گویش فارسی کرمانشاهی) سخن می‌گویند. فاصله شهر کرمانشاه با تهران در بهترین حالت 590 کیلومتر و تا مرز خسروی (مرز ایران و عراق) در حدود 200 کیلومتراست.

وجه تسمیه

واژه کرمانشاه در دوره ساسانیان بر روی شهر کنونی کرمانشاه گذاشته شده‌است؛ به‌طوری که در یک اثر مکتوب تاریخی، واژه کرمانشاه را لقب بهرام چهارم -پادشاه ساسانی- دانسته‌اند؛ چراکه وی پیش از رسیدن به تخت شاهی، حاکم شهر کرمان در جنوب شرق ایران بوده‌است؛ به‌همین دلیل پس از پادشاهی او نام این شهر را به افتخار بهرام چهارم -حاکم کرمان- کرمانشاه نهاده‌اند.

اقتصاد

کرمانشاه مرکز کشاورزی ایران است و بیشتر درآمد اقصادی کرمانشاه از این راه است.در سرتاسر کرمانشاه و به خصوص دشت ماهیدشت می‌توان زندگی غربی را به وضوح دید. در حوزه شهرستان کرمانشاه دو شهرک صنعتی وجود دارد که بیش از 256 واحد صنعت و تولیدی در آن احداث شده است . این شهرستان به لحاظ نیروی کار ارزان می‌تواند فعالیت صنعتی چشم گیر ی داشته باشد.

میزان صادرات مواد غذایی، مصالح ساختمانی و صنایع دستی کرمانشاه تنها در 3 ماه نخست سال 1388 مجموع 9درصد از صادرات کل کشور را شامل می‌شود.بازارچه مرزی پرویز خان سال 1387 رتبه اول فعالیت را میان بازارچه های مرزی کشور کسب کرد.

شرکت پالایش نفت کرمانشاه

شرکت پالایش نفت کرمانشاهدر سال 1301 وجود نفت خام به مقدار کافی در غرب ایران به اثبات رسید و از این زمان فعالیت استخراج و پالایش بااحداث شرکت پالایش نفت کرمانشاه که در آن زمان «پالایشگاه کرمانشاه» نام داشت شروع گردید.

شرکت پالایش نفت کرمانشاه با توجه به آن که پس از گسترش شهر کرمانشاه در مرکز شهر قرار گرفت ولی یکی از واحدهای صنعتی سبز صنعت نفت با 126 هزار متر مربع فضای سبز است.

آب و هوا

کوه پراو بلندترین قله شهر کرمانشاه با 3357 متر از سطح دریا کرمانشاه را از دید گوناگونی آب و هوائی و قومی و مذهبی هند ایران لقب داده‌اند چرا که از لحاظ آب و هوایی دارای چهار فصل در یک زمان است.شهر کرمانشاه دارای اقلیم معتدل کوهستانی است.کوههای عمده شهرستان عبارتند از بیستون ، پرآو که در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارند و سفید کوه که در جنوب شرقی شهر واقع شده است و غار پرآو که شهرت جهانی دارد یکی از بزرگترین غارهای دنیاست در کوه پرآو واقع شده است.

مردم

مردم کرمانشاه به زبان‌های فارسی و کردی کرمانشاهی سخن می‌گویند. زبان فارسی در شهر کرمانشاه رایج‌ترین زبان است.

شهر کرمانشاه در قبل از اسلام شهری بزرگ و مشهور به نام کامبادن بود و پس از یورش اعراب این شهر با نام قرمسین برای مدت یک هزاره به صورت روستایی کوچک در آمد.کرمانشاه یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق و غرب و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات بوده که به همین سبب تاثیرات شگرف فرهنگی و معنوی برجا گذارده است.اکثریت جمعیت مردم کرمانشاه را کردها که از اقوام اصیل آریایی هستند تشکیل شده و در قرن چهارم میلادی شهر کرمانشاه که در آن دوران روستای خوش آب و هوایی بود به عنوان دومین اقامت گاه سلطنتی ساسانیان انتخاب شد.در دوران ساسانیان باغ های بزرگی در این منطقه ساخته شد و تا مدت ها مکان تفریحی شاهان ساسانی بوده است.

کُرد اصطلاحی است که در دوران‌های گوناگون معانی گوناگونی به خود گرفته‌است. این اصطلاح در بیشتر دوران‌های تاریخی معنای رمه‌گردان ایرانی‌تبار می‌داده‌است و نام قومی خاص به شمار نمی‌آمده‌است. مردم کُرد در تعریف امروزی از اقوام ایرانی‌تبار هستند و بسیاری از کردها خود را یکی از نوادگان مادها نامیده‌اند.که این نظریه از سوی زبان‌شناسان و بر پایه شواهد دقیق زبان‌شناختی رد شده‌است.شواهد زبان‌شناسی نشان می‌دهد که اسلاف مردمانی که بعداً خود را کرد نامیدند در مناطقی جنوبی‌تر از مادها سکونت داشتند.

از نظر وضعیت بهداشت و درمان امکانات بهداشتی استان کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار است، امکانات و تجهیزات پزشکی در این استان به گونه ای است که از دیگر استان های کشور برای درمان به این استان مراجعه می کنند . داشتن بیمارستانهای دولتی و خصوصی و مراکز درمانی با بخشهای تخصصی و مجهز به این استان از نظر خدمات درمانی مرکزیت بخشیده است.

هم اکنون قریب 50 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی دولتی و خصوصی کرمانشاه در حال تحصیل هستند،وجود بیش از ده مرکز آموزش عالی با امکانات آزمایشگاهی و کادر علمی مجرب و توانا شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل و پژوهش در مقاطع مختلف دانشگاهی دررشته های مختلف پزشکی فنی و مهندسی ،علوم پایه و هنر دراین شهر فراهم نموده است.

قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر کربالای معلی سبب شده است از نظر حمل ونقل بین شهری کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد. پایانهٔ مسافربری شهید کاویانی برای انتقال مسافران بین شهری بوسیلهٔ مینی بوس، اتوبوس و خودروسواری مورد استفاده قرار می‌گیرد  تعاونی های متعددی در این پایانه مشغول فعالیت می باشند. همچنین فرودگاه بین‌المللی اشرفی اصفهانی به عنوان استانداردترین و مهم‌ترین فرودگاه غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرید. دفاتر نمایندگی تعاونی های مسافربری وشرکت های هواپیمایی در سطح شهر به سادگی قابل دسترسی میباشد.

بیش از ۱۲۰ بوستان در شهر کرمانشاه وجود دارد پارک‌های مهم شهر که بیشترشان در کنار محوطهٔ تاریخی طاق بستان قرار دارند عبارتند از پارک شرقی، پارک غربی، پارک کوهستان که در شمال شهر کرمانشاه قرار دارند و پارک‌هایی که در نقاط دیگر شهر قرار دارند شامل پارک شاهد، پارک شیرین و پارک لاله می‌شوند؛ پارک شاهد محل برگذاری نمایشگاه‌های مهم شهر کرمانشاه است که در بلوار شهید بهشتی قرار دارد.

 

خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا ارومیه می باشد.

 فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی  را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در اهواز، تبریز، ارومیه بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران ، اردبیل ، اراک و اصفهان کرمان و کرمانشاه از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیماً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما انواع محصولات زنبور عسل و  عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خاص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان خوزستان ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  اصفهان ،مازندران ، گیلان، البرز ، مرکزی، کرمان و کرمانشاه کلان شهر اهواز ، رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر اصفهان کلان شهر اراک، کلان شهر تهران، شهر کرج، ارومیه،  اردبیل کرمان و کرمانشاه و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در کرمانشاه

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در کرمانشاه

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در کرمانشاه

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در کرمانشاه

خرید بره موم در کرمانشاه

خرید شهد عسل در کرمانشاه

خرید گرده گل در کرمانشاه

خرید ژل رویال در کرمانشاه

خرید عسل چهل گیاه در کرمانشاه

خرید عسل سوغاتی در کرمانشاه

عسل دژ در کرمانشاه

خرید عسل شان طبیعی در کرمانشاه

خرید عسل شان معمولی در کرمانشاه