خرید عسل طبیعی در همدان| خرید عسل همدان| پخش عسل در همدان| بورس عسل همدان

معرفی همدان

همدان پایتخت تمدن و تاریخ ایران است به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است. سالیانه گردشگران زیادی به استان همدان سفر کرده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر دیدن می کنند. مکان های تاریخی در شهر همدان به قدری گسترده است که بازدید از همه ی آن ها در طول روز ممکن نیست. علاوه بر آن، استان همدان در منطقه مرتفع قرار گرفته است به همین دلیل از آب و هوای بی نظیری برخوردار است. استان همدان در فصل زمستان برای ورزش های زمستانی بسیار مناسب بوده چرا که کوه های اطراف مملو از برف می شود.

در فصل تابستان نیز هوا به حدی مطبوع است که به هیچ وجه احساس نمی کنید که تابستان است! از شهر های استان همدان می توان به تویسرکان، ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ اشاره کرد که هرکدام دارای دیدنی های منحصر بفردی است. در ادامه مقاله به آشنایی بیشتر با استان همدان و جاذبه های گردشگری شهر های مختلف آن آشنا خواهیم شد.

استان همدان در کجا قرار دارد؟

استان همدان در قسمت غرب کشور عزیزمان ایران قرار دارد. از همسایگان این استان می توان به لرستان در جنوب، زنجان در شمال، استان مرکزی در شرق و استان های کرمانشاه و کردستان در غرب اشاره کرد. شهر همدان در ارتفاع 1741 متری از سطح دریا قرار گرفته است و کوه زیبای الوند نیز با ارتفاع 3574 متری از سطح دریا، بلند ترین قله ی استان همدان می باشد. کوه الوند بین شهرهای تویسرکان و همدان است که حدود 18 کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد. کوه ها و گردنه های مختلفی در این استان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به گردنه ی زاغه در نزدیکی های ملایر، گردنه ی اسد آباد در نزدیکی های ملایر و گردنه ی همه کسی در نزدیکی های سنندج اشاره کرد.

همچنین کوه هایی مانند کوه چنگ الماس، کوه قره داغ و کوه های خرقان از دیگر ارتفاع های استان همدان می باشد.  این منطقه کوهستانی دارای رودخانه های بیشماری بوده که از رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرند. از جمله مهمترین رودخانه های استان همدان، رودخانه گاماسیاب است که از دامنه های کوه الوند سرچشمه گرفته و تا استان خوزستان پیش می رود. وجود این نعمت های خدادادی در استان همدان سبب شده است که کشاورزی و دامپروری رونق فراوانی در این استان داشته باشد.

تاریخچه هگمتانه

همدان از نظر تاریخی، یکی از کهن ترین شهر های ایران و جهان است که تاریخی چند هزار ساله دارد. حتی قبل از ورود آریایی ها به ایران نیز، افرادی از قوم کاسیان در این شهر زندگی می کرده اند. اما طبق نظر تاریخ شناسان بزرگی مانند هرودوت، شهر همدان در زمان پادشاهی دیاکو در سلسله ی ماد، تاسیس شده است. در این زمان شهر باستانی هگمتانه دچار تغییرات اساسی شده و استحکامات فراوانی در این شهر احداث شد. در 550 سال قبل از میلاد، کوروش کبیر با شکست دادن پادشاه ماد، به قدرت رسید و هگمتانه را به عنوان پایتخت خود برگزید. در زمان هخامنشیان شهر همدان از اهمیت خاصی برخوردار بود به طوری که کتیبه های گنجنامه و لوح های رزین و اشیاء تاریخی بسیاری از آن دوران به جا مانده است.

شهر همدان در حکومت اشکانیان نیز پایتخت تابستانی شاهان بوده است. آثار تاریخی بسیاری نیز از زمان ساسانیان در این شهر باقی مانده است. پس از حمله اعراب به ایران، هگمتانه به دست مسلمانان افتاد.

آب و هوای استان همدان

همدان به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا و وجود رشته کوه های زاگرس و کوه الوند، از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار است. به طوری که در برخی ارتفاعات این استان دمای هوا به 30 درجه زیر صفر نیز می رسد. به طور کلی، دمای هوای استان همدان به طور میانگین حدود 11 درجه بالای صفر می باشد که بسیار مطبوع است. بالا بودن میزان بارش در تمام فصل های سال نیز باعث شده است که آب و هوایی بهاری در این شهر حاکم باشد. میزان بارش در همدان به طور سالیانه نیز در حدود 317 میلیمتر است که برای کاشت محصولات کشاورزی و باغداری بسیار مناسب است. وجود دشت های بزرگ در مناطق شمالی استان باعث ایجاد بادهای شدید می شود. به طوری که استان همدان یکی از استان های بادخیز است که محل مناسبی برای نصب توربین های بادی می باشد.

غذاهای خوشمزه ی همدانی

تنوع فرهنگی در همدان باعث رنگین شدن سفره ی همدانی ها از غذاهای محلی و لذیذ شده است. از غذاهای محلی همدان می توان به آش برنج همدان، آبگوشت قرمه همدان، آش بادمجان، آش آماج، آش هویج و جو، آش خشکبار و آش کاچی اشاره نمود. از سوغاتی های استان همدان نیز می توان به کماج اشاره کرد که نوعی کلوچه ی خوشمزه است. همچنین شیره انگور، گردو و عسل را نیز می توانید به عنوان سوغات همدان در نظر داشته باشید. تمام غذاهای سنتی همدان با مواد اولیه تازه و مخصوص همان منطقه پخته می شوند به همین دلیل طعم لذیذ آن ها را نباید از دست داد!

معرفی شهرهای استان

از شهر های مهم استان همدان می توان به ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسد آباد، کبودرآهنگ، بهار، رزن و فامنین اشاره کرد. شهر ملایر از معروف ترین شهرهای استان همدان است که دلیل شهرت آن نیز کشت انگور و طبیعت زیبا و منحصر بفرد است. از سایر دیدنی های ملایر نیز می توان به پارک سیفیه، بام ملایر، یخچال میرفتاح، مینی ورلد و دریاچه کوثر اشاره کرد. یکی دیگر از شهر های تاریخی استان همدان، شهر نهاوند است که آثار باستانی و جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد. تپه باستانی گیان یکی از حیرت انگیز ترین آثار تاریخی همدان است. این منطقه در سال پذیرای گردشگران بیشماری از اقصی نقاط ایران و جهان است. تاریخ شناسان با مطالعه ی سنگ های تپه باستانی گیان به این نتیجه رسیده اند که قدمت این منطقه بیش از 5 هزار سال است.

تویسرکان نیز به دلیل داشتن محصولاتی مانند گردو بسیار شناخته شده است و به دلیل آب و هوای مطبوع گردشگران زیادی را به خود می بیند. شهر فامنین از شهرهای دیدنی استان همدان است که دارای آثار تاریخی مانند آتشکده ی قره تپه، برج گلشن، پل جهان آباد، حمام فامنین، مسجد خوش آباد و غیره می باشد. با وجود این همه جاذبه گردشگری مختلف در این استان می توان گفت سفر به همدان یکی از بهترین سفرهای داخلی ایران است که می تواند خاطرات شیرینی را برای شما به همراه داشته باشد.

جاذبه های تاریخی استان همدان

قدمت چند هزار ساله همدان باعث شده است که این استان از نظر جاذبه های گردشگری تاریخی بسیار غنی باشد. از جمله آثار باستانی همدان می توان به آرامگاه باباطاهر شاعر پر آوازه ایرانی و آرامگاه ابوعلی سینا دانشمند مشهور نام برد که در برخی از زمان ها انقدر گردشگران دارد که برای دیدن آن ها باید در صف بایستید. آرامگاه بوعلی سینا از نظر معماری نیز زبانزد عام و خاص است. این مقبره دارای 12 ستون است که هر ستون نشان دهنده ی یکی از علم هایی است که بو علی سینا به آن تسلط داشته است. در بالای درب ورودی نیز قطعه شعری از بوعلی سینا نوشته شده است که بسیار زیبا است.

از دیگر آثار تاریخی پرشمار همدان می توان به شیر سنگی، تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان، میدان امام، حمام قلعه، بازار تاریخی همدان اشاره کرد. علاوه بر آن، کاروانسراهای مختلف مانند کاروانسرای حسین خانی، شریفیه، زغالی ها، میرزا کاظم و یعقوب یاری نیز می تواند جذابیت بسیاری برای توریست های داخلی و خارجی داشته باشد. همچنین وجود باغ های سرسبز که از قدمت بسیار زیادی برخوردارند باعث شده است که بتوان استان همدان را در صدر فهرست گردشگری ایران قرار داد که از جمله این باغ ها می توان به باغ نظری و باغ اعتمادیه اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی استان

شرایط جغرافیایی همدان، باعث شده است که این شهر طبیعتی بکر و منحصر بفرد داشته باشد. از مهم ترین جاذبه های طبیعی همدان، غار علیصدر است که در بخش های بعدی مقاله به طور مفصل با آن آشنا خواهیم شد. اما از سایر جاذبه های طبیعی می توان به آبشار گنجنامه، پیست های اسکی، دریاچه ی سد اکباتان، رودخانه ی قره چای، غار بگلیجه، غار آق قایا و غار قلعه جوق اشاره کرد. آبشار گنجنامه از رشته کوه های زاگرس و کوه الوند در همدان سرچشمه می گیرد. ارتفاع این آبشار بی نظیر به بیش از 12 متر می رسد.

برای دیدن این آبشار اگر زمستان را انتخاب کنید با صحنه های خارق العاده ای مواجه خواهید شد چرا که آبشاری یخ زده به همراه قندیل های زیبا را خواهید دید که مکان مناسبی برای یخ نوردی حرفه ای است. این آبشار در سال 1387 در فهرست آثار طبیعی ایران ثبت ملی شد.

غار علیصدر

از معروف ترین مکان های دیدنی ایران و حتی جهان، غار علیصدر است. این غار بی نظیر بزرگ ترین غار آبی جهان است که می توان در آن به قایقرانی پرداخت. هنگامی که با قایق به داخل این غار وارد می شوید، دیواره ها و سقف غار آنقدر زیباست که طبق نظر بسیاری از گردشگران، بی نظیر ترین غار جهان است. غار علیصدر از نظر جغرافیایی در روستای علیصدر و شهرستان کبودرآهنگ قرار گرفته است که با شهر همدان حدود 75 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع این غار از سطح دریا 1900 متر و ارتفاع آب در برخی قسمت های آن به بیش از 10 متر می رسد. بنابراین تماشای این غار منحصر بفرد را از دست ندهید!

روستای ورکانه همدان

اگر از سمت جنوب شرقی همدان حدود 20 کیلومتر را طی کنید به دره آبشینه می رسید. در این دره، روستای تاریخی ورکانه قرار دارد که قدمت آن به 400 سال می رسد. این روستا به روستای سنگی شهرت دارد چرا که بیشتر خانه های آن از سنگ های طبیعی ساخته شده است. همچنین کوچه های پر پیچ و خم با معماری بسیار زیبا سبب شده است که روستای ورکانه در کانون توجهات قرار بگیرد. یکی دیگر از عجایب این روستا، گورستان پر رمز و رازی است که هیچ گونه سنگ قبری در آن یافت نمی شود. بنابراین هنگام سفر به همدان بهتر است از این روستا نیز بازدید کرده و خاطرات خوشی را ثبت کنید.

هتل های شهر

با گسترش گردشگری، هتل ها و مسافرخانه های زیادی در شهر همدان ساخته شده است که اغلب از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. یکی از این هتل ها، هتل پنج ستاره و مجلل بابا طاهر است. این هتل 130 اتاقه، دارای امکانات بی نظیری برای مسافران است که اقامت در همدان را شیرین می کند. از دیگر هتل های لوکس همدان می توان به هتل بین المللی امیران اشاره کرد که یک هتل چهار ستاره است و 55 اتاق دارد. فاصله این هتل تا ترمینال اتوبوس حدود 5 دقیقه است و برای بازدید از آرامگاه باباطاهر می توانید با ده دقیقه پیاده روی به آنجا برسید. همچنین اگر به دنبال اقامت ارزان در همدان هستید می توانید از هتل های آرین و کریم خان زند استفاده کنید.

زبان و گویش همدانی ها

اکثریت مردم همدان دارای لهجه ی همدانی هستند که لهجه ی بسیار شیرینی است. اما در برخی از نقاط همدان مانند شهرستان رزن، زبان ترکی نیز رواج دارد چرا که این منطقه در نزدیکی استان ترک زبان قزوین و زنجان قرار دارد. در شهرستان هایی مثل ملایر و نهاوند نیز زبان لری رواج یافته است. البته زبان لری در این شهرها شباهت زیادی به خرم آباد و لرستان نداشته و بسیار قابل فهم تر است. بنابراین می توان گفت آداب و رسوم همدان و شهر های اطراف آن دارای تنوع بسیار زیادی از اقوام مختلف ایرانی است که می تواند بسیار جذاب باشد.

پیشرفت های شهری

طی سالیان اخیر، پیشرفت های شهری بسیاری در همدان اتفاق افتاده است. ساخت راه آهن، فرودگاه و بزرگراه های مدرن در این شهر سبب شده است که رفت و آمد مسافران با سهولت بیشتری انجام شده و نمای شهر نیز نسبت به سالیان گذشته بهبود پیدا کند. فرودگاه بین المللی همدان تا شهر همدان 5 کیلومتر فاصله دارد و به طور هفتگی پروازهایی به تهران و کیش و مشهد و سوریه در آن انجام می شود. البته باید توجه داشت که طراحی اولیه شهر همدان به شکل بی نظیری انجام شده است. در این طراحی منظم و دقیق که به وسیله سبک باروک انجام شده است، می توان دایره های هم مرکز را مشاهده نمود که با نظم مثال زدنی ساخته شده است.

میدان مرکزی همدان در واقع مرکز دایره احداث شده است. و سپس 6 خیابان اصلی نیز از این میدان منشعب می شود. خیابان های باباطاهر، شهدا، تختی، شریعتی، اکباتان و بوعلی خیابان هایی هستند که از میدان اصلی شروع شده و با زاویه ی 60 درجه از هم ساخته شده اند.

خرید عسل طبیعی در همدان| خرید عسل همدان| پخش عسل در همدان| بورس عسل همدان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا ارومیه می باشد.

 فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی  را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در  همدان اهواز، تبریز، ارومیه بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران ، اردبیل ، اراک و اصفهان کرمان و کرمانشاه، مشهد از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیماً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما انواع محصولات زنبور عسل و  عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خاص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان همدان ، خوزستان ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  اصفهان ،مازندران ، گیلان، البرز ، مرکزی، کرمان و کرمانشاه ، خراسان رضوی کلان شهر اهواز ، رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر اصفهان کلان شهر اراک، کلان شهر تهران، شهر کرج، ارومیه،  اردبیل کرمان و کرمانشاه خراسان رضوی و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

خرید عسل طبیعی در همدان| خرید عسل همدان| پخش عسل در همدان| بورس عسل همدان

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 

 خرید عسل طبیعی سبلان در همدان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در همدان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در همدان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در همدان

خرید بره موم در همدان

خرید شهد عسل در همدان

خرید گرده گل در همدان

خرید ژل رویال در همدان

خرید عسل چهل گیاه در همدان

خرید عسل سوغاتی در همدان

عسل دژ در همدان

خرید عسل شان طبیعی در همدان

خرید عسل شان معمولی در همدان

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455