عسل طبیعی سبلان با ساکارز زیر 2% و خواص درمانی آن

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

خرید عسل در اردبیل | عسل سوغات اردبیل | بورس عسل اردبیل

خرید عسل در اردبیل | پخش عسل طبیعی در اردبیل | بورس عسل اردبیل

شهر اردبیل

اَردَبیل یکی از شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی کشور است. این شهر همچنین مرکز شهرستان اردبیل است. اردبیل از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌است و دارای ارتفاع زیادی است و از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. این شهر در ۲۱۹ کیلومتری تبریز و ۵۹۱ کیلومتری تهران واقع شده‌است.

 

شهر اردبیل در ارتفاع 1500متری از سطح دریا و در میان کوه‌های تالش و سبلان واقع در رشته‌کوه البرز در شمال غرب فلات ایران جای گرفته و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است.

 

وجه تسمیه

غالب صاحب‌نظران نام قدیمی شهر را «آرتاویل» و از ریشه اوستایی می‌دانند. این نام از ترکیب دو کلمه «آرتا» (به‌معنی مقدّس که در فارسی میانه تبدیل به «ارد» شده‌است و در کلماتی نظیر اردشیر آمده‌است) و «ویل» به معنی "ناحیه" تشکیل شده‌است. امروزه در مناطق تالش‌نشین استان، هنوز هم به اردبیل، «آردویل» می‌گویند که به معنای "ناحیّه مقدس" است.

 

پیشینه

اردبیل از شهرهای کهن ایران است که حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد.در لوحه‌های گلی سومریان به صورت آرتا یا آراتتا ثبت گردیده‌است که خود قدمت شهر را تا ۵۰۰۰ سال میرساند.تمدنی همزمان با سومر در ایران وجود نداشته‌است. این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده است. در سال ۶۱۸ هجری مورد حمله مغولان قرار گرفت.در دوران باستان نیز که ایران به چهار ولایت تقسیم شده بود اردبیل مرکز ولایت باختر شامل آذربایجان (از همدان و ساوه تا دربند در جنوب روسیه و ارمنستان فعلی) بوده‌است. اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد گردید و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دوره نادرشاه و اوایل قاجار و به‌خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ۲۴ فروردین ۱۳۷۲ به مرکز استان تبدیل شد.

از آثار تاریخی اردبیل که برخی به دوره پیش از اسلام می‌رسد، می‌توان از دهکده آتشگاه، شهر هیر، شهریور، و مسجد جامع اردبیل که در قدیم آتشکده بوده‌است، نام برد. با توجه به این‌که این مسجد، بزرگ‌ترین و قدیم‌ترین مسجد اردبیل است، احتمال می‌رود یکی از واحدهای آن، کتابخانه بوده، ولی در تاریخ اردبیل اشاره‌ای به آن نشده است.

 

بسیاری از مؤلفان دوره اسلامی، بنای شهر اردبیل را به فیروز، پادشاه ساسانی نسبت می‌دهند و می‌نویسند که اردبیل به دستور این پادشاه، که در سده پنجم میلادی می‌زیست، ساخته شده‌است.فردوسی در شاهنامه بنای اردبیل را به پیروز ساسانی نسبت می‌دهد.

 

اما تاریخ اردبیل خیلی قدیمی‌تر از زمان فیروز ساسانی است. زیرا که فیروز درسال ۴۵۹ میلادی به سلطنت رسیده‌است و ۳۴ سال قبل از این تاریخ، بهرام پنجم ملقب به بهرام گور در مقابل حمله هیاتله از راه اردبیل به آمل وگرگان و سپس به خراسان رفته و در آن‌جا، خاقان هیاتله را کشته‌است. این موضوع در شاهنامه فردوسی آمده‌است:

 

چو آگاهی آمد به بهرام‌شاه                        که خاقان به مرو است چندان سپاه

همی راند لشکر چو تزکوه سیل                  به آمل گذشت از ره اردبیل

در زمان فیروز به دلیل حمله طوایف شمال (هون‌ها) ویران گردید و به دستور فیروز، آباد گردید و برج و بارو درآن ساخته گردید و از این‌رو بنای آن‌را به فیروز نسبت می‌دهند.

 

در داستان سیاوش در شاهنامه فردوسی نیز نام اردبیل آمده بود.

در قرن ششم قبل از میلاد زرتشت پیامبر بزرگ ایران ظهور کرد و بنا به روایت اوستا، کتاب یسنا در بالای کوه سبلان بر او نازل شده‌است.

شهر اردبیل به علت نزدیکی به قفقاز و گرجستان و ارمنستان، جایگاه ویژه‌ای داشت به‌طوری که در زمان جنگ‌های ایران و روس در عهد قاجار، اردبیل مرکز استقرار نیرو و ستاد عملیات سپاه ایران در برابر طوایف شمال بوده‌است.

 

باستان‌شناسی اردبیل

منطقه اردبیل حداقل از هزاره ششم قبل از میلاد مسکونی بوده‌است. براساس پژوهش، سراسر منطقه از تپه‌های باستانی پوشیده شده‌است. کاوش‌های مقدماتی در برخی از نواحی اردبیل به ویژه در قسمت‌های شمالی و شرقی آن نشان می‌دهد که اردبیل از کانون های مهم فرهنگ مگالی تیک یا سنگ افراشتی بوده‌است. مردم مگالی تیک شرق آذربایجان که ماهیت قومی آن ها می‌باید از عناصر کاسی و هوری بوده باشد، ده ها اثر مگالی تیک پرارزش از خود به یادگار گذاشته‌اند. کشفیات اخیر در محوطه باستانی شهر یئری مشکین شهر، پرتو تازه‌ای به تمدن و فرهنگ هشت هزارساله اقوام ساکن در اردبیل و اطراف آن افکنده‌است و انتشار نتیجه کشفیات می‌تواند ارتباط تمدن و فرهنگ مگالی تیک اردبیل را با دیگر مناطق ایران و آذربایجان تاریخی و قفقاز و شرق آسیای صغیر مشخص کند. تصاویر هیکل‌های سنگی شهر یئری با تصاویر هیکل‌ها و سرهای آدمیانی که برروی اجاق‌های نعل اسبی ایغدیر (ایگدیر درشمال شرقی ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان) نقش بسته، شباهت تام دارد.آثار یافت شده درموزه باستان شناسی اردبیل قرار دارند.

 

گورستان‌های تاریخی

بررسی‌های انجام‌شده در چهار نوع گور تاریخی در منطقهٔ اردبیل، دوران عصر آهن I تا دوران عصر آهن III را به وضوح ترسیم می‌نماید. تقریباً هیچ کدام از این گورها سالم نیستند و به‌نظر می‌رسد در گذشته‌های بسیار دور مورد تاراج قرار گرفته‌اند. این نوع از گورستان‌ها را کورگان می‌نامند و در تمامی مناطق قفقاز و قفقاز جنوبی پراکنده هستند و به لحاظ سازه و معماری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هرکدام دارای مشخصات خاصی هستند؛ ولی عملکرد تمام آن‌ها به یک گونه بوده‌است. گورستان‌های بررسی‌شده بین اردبیل و مشگین‌شهر قرار گرفته‌اند

بقعة شیخ صفی- که از بناهای منحصر به فرد در میان ساختمان‌های مذهبی است- شامل تعدادی از بناهای دوره‌های مختلف است که نخستین بار شاه طهماسب آن‌ها را به‌صورت مجموعة واحدی درآورد. بعدها شاه عباس باعث افزودن بناهای مهم به این مجموعه و اصلاحاتی در آن گردید. اهمیّت زیاد این اثر تاریخی به‌طور کلی در رابطه‌ای که با سلسلة خاندان سلاطین صفویّه دارد جلوه‌گر می‌شود. اسلاف شاهان صفویّه و همچنین شاه اسماعیل اوّل سرسلسلة این خاندان در داخل این مجموعة تاریخی به خاک سپرده شده‌اند. این مجموعه از نظر معماری اسلامی دارای اهمیّت فوق‌العاده است. هر یک از عمارات منفرد آن بی‌نظیر می‌باشد. این امر در مورد خود مقبره کمتر صادق است تا در مورد نمازخانة مقابل آن. ضلعی که مقابل حیاط قرار گرفته مانند نمای کاخی ساخته شده است. طرح این بنا در هنر شرق بیگانه به نظر می‌رسد و بیشتر رنسانس را به خاطر می‌آورد. لیکن جزییات یعنی کاشی‌کاری، طرح‌ها، قاب، پنجره‌ها، مقرنس‌کاری‌ها، آجرکاری‌ها که با فاصله و بندهای وسیع‌تری انجام گرفته هنر خالص شرقی است. بناهای متعلّق به بقعة شیخ صفی عبارتند از: درب ورودی و حیاط بزرگ- حیاط کوچک یا دالان روباز- صحن بقعه- مسجد جنّت‌سرا- حیاط مقابر- شهیدگاه- چلّه‌خانه. قسمت‌های اصلی بقعه عبارتند از: «رواق یا قندیلخانه- مقبرة شیخ صفی- مقبرة شاه اسماعیل صفوی- حرمخانه- چینی‌خانه». بقعة شیخ صفی‌الدّین از نظر کاشی‌کاری و تزیینات از زیباترین ابنیة تاریخی دورة صفوی محسوب می‌شود

مقبرة شیخ امین‌الدین جبرییل از جمله بهترین نمونة مقابر گستردة معماری اسلامی ایران محسوب می‌شود که سادگی و موزون بودن اجزای آن و سرانجام تزیین فوق‌العاده در سطوح داخلی این بنا، آن را در زُمرة شاهکارهای معماری دورة صفویه قرار داده است. این مقبره یک بنایی است که به طور نامساوی از دو قسمت تشکیل یافته، یک عمارت چهارگوش مرکزی و یک مقصوره مانند پنج ضلعی در جلو. اضلاع این بنا که بر روی شالودة سنگی قرار گرفته دارای تاق‌نماهای نوک تیزی است. برجی که شبیه برج مقبره‌ای شیخ صفی است احتمالاً مربوط به قرن هشتم/چهاردهم م است که شیخ صدرالدین موسی پسر دوم شیخ صفی آن را ساخته است، اما عمارتی که بر روی شالودة اطراف بنای اصلی قرار گرفته، در زمان‌های بعد یعنی همزمان با بقعة شیخ صفی در اوایل قرن دهم/شانزدهم م بنا گردیده است. این مقبره در وسط محوطة محصور وسیعی واقع شده و از قسمت‌های زیر تشکیل یافته است: حصار، حیاط بقعه، ایوان جلوبنا، رواق، بنای اصلی بقعه، حجرات و غرفه‌ها

مسجد جمعه، که تحت شمارة 248 در تاریخ 28 خرداد ماه سال 1315 جزو آثار ملّی به ثبت رسیده، در قسمت شمال شرقی اردبیل و بر فراز تپّه ای بلند و در میان گورستانی مرتفع، حدّ فاصل کوچه‌های عبدالله شاه و پیرشمس‌الدّین قرار گرفته است.

 

بر طبق روایاتی که در محلّ وجود دارد، مسجد جمعه دقیقاً بر جای یک بنای پیش از اسلام برپاشده و چنین تصوّر می شوئ که محلّ آن آتشگاهی بوده که در صدر اسلام، همزمان با روی آوردن مردم به دین اسلام، به مسجد تبدیل شده است. "این مسجد در شرق شهر و روی یک بلندی کوچک قرار دارد و جهت استفادة نمازگزاران به قسمت های کوچک تقسیم شده؛ بخش اصلی که زیر گنبد قرار گرفته (گنبدخانه) به قدر کفایت بزرگ است و گرداگرد آن دیواره‌ای است که رفته‌رفته به شکل ناقوس درآمده است. در جلوی مسجد نیز یک چشمه قرار دارد.

 

این بنا برای نخستین بار در قرن پنجم هجری قمری، احتمالاً بر روی ویرانه های یک بنای زمان ساسانی ساخته شده، و در آن زمان از یک شبستان گنبد دا رمربّع و تالار تاق دار بلند مرکّب بوده است. وقتی که مغولان در سال 1217 میلادی شهر اردبیل را نابود کردند، به مسجد جمعه آسیب فراوان وارد آمد و گنبد آن در سال 650 هجری قمری دوباره ساخته شد و در آن زمان بعضی قسمت های آن با گچ پوشیده و بندکشی کاذب و توپی روی آن نقش گردید. در اواسط قرن هشتم هجری قمری، شبستان گنبد سفیدکاری شده و محراب گچی ساخته شد و روی آن با نقّاشی تزیین گردید. عناصری که [در مسجد جمعه] از قرن هشتم [هجری قمری] وجود دارد، شامل پوشش گچی سختی است که سطوح دیوار داخلی اتاق گنبد را پوشانیده و محراب مقرنس و تزیینات دیگر نقّاشی شده است. نمای تاق های گوشه ای و نغول مدوّر و تزیینات دیوارهای تحتانی تزیین شده و طرح های آن به رنگ نیلی است که با الگو انداخته شده است. تزیینات مزبور شبیه تزیینات داخلی مقبرة اولجایتو و برج ابرقو است، ولی در مسجد جمعة اردبیل طرح ها دقیق تر و ظریف تر و محدود به نواحی معیّن است.

 

جمعه مسجد از نظر پلان در ردیف مساجد با ترکیب چهار تاق و ایوان قرار می‌گیرد. این ترکیب در قرون اولیه اسلامی به شکل چهار تاق بوده است که در مسیر تکامل خویش به صورت کنونی در آمده است. در زمان سلجوقیان این ترکیب چهار تاق در سمت عقب و ایوان در سمت جلو متداول و معمول شد. بدون تردید مساجد با ترکیب چهار تاق و ایوان، که در عصر اسلامی در معماری جای گرفتند ملهم از آتشکده‌های عصر ساسانی بوده‌اند. [۳۱].

 

جاذبه‌های توریستی

بقعه شیخ صفی‌الدّین اردبیلی، مسجد جامع اردبیل و مقبره شیخ امین الدّین جبرئیل از بناهای تاریخی مهمّ این شهر به‌ شمار می‌روند. مضافاً این که دریاچه شورابیل (در داخل شهر)، دریاچه نئور، جنگل فندق‌لو، پیکره سنگی بابا داوود عنبران، شهر توریستی سرعین و دهکده سولان در زمره جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر به حساب می آیند.

از دیگر آب‌های معدنی که اغلب مزین به زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی می‌باشند عبارت‌اند از: خلخال سویی، قطورسویی، دودو، ایلاندو (که بر اثر زلزله ویران شده‌است)، مشه سویی، شابیل، قینرجه، ویلادره، سردابه و... همچنین آبشارها و عوارض طبیعی دیدنی مانند آبشار نره‌گر در روستای اسبوی خلخال، آبشار شورشورنه عنبران، آبشار سردابه، دریاچه واقع در قله سلطان سبلان، روستای زیبای نمهیل و سواحل رود قزل اوزن، جاده فوق‌العاده زیبای خلخال به اسالم، مراتع وسیع دامنه سبلان

صنایع دستی اردبیل

اردبیل به واسطه داشتن تاریخ کهن در ادوار مختلف وتکامل در این دوره‌ها صنایع دستی مختلفی را در جهت نیاز به ان به تکامل رسانده وبه جوامع مختلف معرفی وصادر نموده‌است.به وضوح می‌توان اوج این شکوه را در دوره صفویه جستجو نمود که بایستی این شکوه را به نام مکتب اردبیل ثبت نمود.

 

آبگینه

بافته و نساجی سنتی

رودوزیهای سنتی

سفال وسرامیک سنتی

صنایع دستی تلفیقی

صنایع دستی چرمی

صنایع دستی چوبی وحصیری

صنایه دستی سنگی

نمد مالی

گلیم بافی

 

آب و هوای اردبیل

اردبیل با واقع شدن در دامنه کوه مرتفع سبلان با بلندی 1350 متر و با فاصله کم از بندر آستارا با ارتفاع30 - به منزله دامنه وسیع کوه مرتفعی مشرف بر دریاست که دارای اقلیم مناطق فوقانی از یک طرف و تأثیر پذیر از مناطق بحری از طرف دیگر است. شهرستان اردبیل دارای چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است. این شهرستان به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران و استان بین پنج تا هشت ماه از سال سرد است. بارندگی نیز در تمام فصول وجود دارد، ولی شدت آن در بهار و پاییز بیشتر است. براساس گزارش ایستگاه هواشناسی اردبیل که در ارتفاع ۱۳۷۲ متری واقع شده، بارندگی این شهر در سال ۱۳۷۲ برابر ۷/۳۲۷ میلی‌متر گزارش شده‌است. این شهرستان دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است. متوسط درجه حرارت آن در حدود هفت درجه سانتی‌گراد است. وجود کوهستان‌های سبلان، طالش و بزغوش، تأثیر بخارهای دریای خزر و بادهای سردشمالی و وجود جنگل‌های شمال و شرق آن در میزان بارندگی و نوسان دمای شهرستان اردبیل بسیار مؤثر است

از غذاهای سنتی اردبیل می‌توان به آش اوماج، آش دوغ، آش شیر، آَش یارما، بزباش، پیچاق قیمه، تاس‌کباب، ترحلوا، ترشی‌قرمه، چیغیرتما، حلوای زرد، حلوای زنجبیل، خشیل، خورش قاتق، ساج‌ایچی، سوغان‌سو، قرمه‌سبزی، قویماق، قیساوا، قیقاناق، کوفته، لونگی و هرا اشاره کرد

از مهم‌ترین سوغات اردبیل می‌توان آب‌نبات، تخمهٔ آفتابگردان، قره حالوا (حلوای سیاه)، سرشیر، شیرینی‌های محلی، شکلات روسته، عسل طبیعی سبلان، عصارهٔ گل‌های سبلان و کره را نام برد.

 

بازار تاریخی اردبیل

بازار اردبیل یادگاری از دوره صفوی و ماقبل انست. در قرن دهم هجری در زمان حکومت شاه طهماسب اول بازارهای اردبیل از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند.

 

تقسیم بندی کل بازاراردبیل عبارتنداز: بازار بقالان، قصابان، خراطان، سراجان، قیصریه، چاقو فروشان، کلاه دوزان و... سرای دیگر اشاره کرد.راسته‌های موجود در بازار اردبیل عبارتند: از راسته اصلی بازار، راسته قیصریه، علافان، راسته پیرعبدالملک، بازار زرگران، سراجان، پارچه فروشان، کفاشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران و سراهای آنها.در قرن هفتم و هشتم بازار اردبیل رونق فراوان داشته‌است. در دوره‌های بعد، قسمتی از بازار بزرگ و تیمچه‌ها و سراها از موقوفات بقعه شیخ صفی الدین بشمار می‌رفت و درآمد و عواید حاصله به مصرف مخارج این بقعه می‌رسید.

 موزه‌ها

اردبیل به دلیل داشتن تاریخ کهن، همواره آثارتاریخی بیشماری رادر خود جای داده‌است. به همین دلیل آثار موجود در موزه‌های اصفهان، تبریز میراثی از تاریخ اردبیل به شمار می‌رود که دردوره‌های تاریخی بالاخص دوره صفویه از این دوران می‌باشد.

 موزه تاریخ طبیعی اردبیل

موزه مردم‌شناسی اردبیل

موزه صنایع دستی اردبیل

موزه مفاخردینی اردبیل

موزه مفاخراردبیل

موزه تخصصی باستانشناسی(درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)

موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ صفی (درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)

موزه چینی‌ها یا چینی خانه (درمحل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی)

https://dejkala.com/content/12-sabalan-honey

عسل سبلان

حتما تا به حال تعریف عسل سبلان را شنیده اید عسل هایی بی نظیر و خوشمزه با طعم منحصربفرد. استان اردبیل و منطقه سبلان به عسل های خوشمزه اش معروف است چون اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیاست و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد و شامل عسل گون، آویشن، عسل گشنیز و … است که هر کدام از آن ها خاصیت دارویی منحصربفردی دارند مثلا برای زیاد شدن اشتها و از بین رفتن بیماری های عفونی از عسل گشنیز استفاده می شود. فروشگاه اینترنتی عسل سبلان در جهت تسهیل خرید و آنلاین عسل سبلان هم برای تغذیه و هم برای مقاصد دارویی از تولید به مصرف در خدمت مشتریان عزیز می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل سبلان را از فروشگاه اینترنتی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید

خرید عسل طبیعی در اردبیل| خرید عسل در اردبیل| پخش عسل در اردبیل

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

از طرفی پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

 

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در اردبیل

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در اردبیل

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در اردبیل

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در اردبیل

خرید بره موم در اردبیل

خرید شهد عسل در اردبیل

خرید گرده گل در اردبیل

خرید ژل رویال در اردبیل

خرید عسل چهل گیاه در اردبیل

خرید عسل سوغات اردبیل در اردبیل

عسل دژ در اردبیل

خرید عسل شان طبیعی در اردبیل

خرید عسل شان معمولی در اردبیل

https://dejkala.com/content/12-sabalan-honey

عسل طبیعی سبلان

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل در اراک | بورس عسل استان مرکزی | پخش عسل در اراک

خرید عسل در اراک | پخش عسل در اراک | بورس عسل اراک

معرفی شهرستان اراک
موقعیت و تقسیمات جغرافیایی:
استان مرکزی به عنوان چهارراهی است که استانهای غربی،شرقی وشمالی جنوبی را به یکدیگرمتصل می کند.این استان علاوه بر موقعیت خاص جغرافیائی به سبب وجود کارخانه های صنعتی از قبیل نیروگاه،کارخانه های پتروشیمی،ماشین سازی،کمباین سازی، آلومینیوم سازی وانبوهی از شرکت ها وکارخانه های صنعتی وتولیدی یکی از قطب های صنعتی کشور می باشد.
استان مرکزی از شمال به استانهای تهران وقزوین وازجنوب به استانهای اصفهان ولرستان، ازغرب به استان همدان وازشرق به استان قم محدود شده است و مرکزآن شهرستان اراک می باشد.
ویژگی های طبیعی:
شهرستان اراک ازشمال به تفرش،ازمغرب به همدان وملایر،ازمشرق به شهرستان محلات و ازجنوب به شهرستان خمین وسربند محدود شده وارتفاع متوسط شهرستان حدود1700متراز سطح دریاست واز لحاظ وسعت دومین شهرستان استان بعد از شهرستان ساوه می باشد.
شهرستان اراک به لحاظ برخورداری ازعامل آب وهوایی(مانندمجاورت با کویر میقان،وجود ارتفاعات و...)دارای نوسانات اقلیمی است،بطور کلی تابستانهای نسبتاً ملایم وزمستانهای سردتا نسبتا ًسرداز خصوصیات اقلیمی شهرستان اراک است از مهمترین کوههای آن میتوان به کوههای راسوند،سفیدخانی وهفتادقله اشاره کرد.همچنین رودخانه شراءوسرشاخه های آن به نامهای مهاجران و کله در غرب شهرستان اراک جریان داشته که در خنداب با رودخانه قره چای یکی شده، بطرف همدان جریان پیدا میکند.
این شهرستان درسال1373دارای سه دهستان بوده است.اراک مرکزشهرستان وهمچنین مرکزاستان به اضافه شهر کمیجان،2نقطه شهری،شهرستان اراک را تشکیل می دهند شهر اراک بعنوان مرکزاستان با جمعیتی بالغ بر604546نفردرسال1373ونرخ رشد جمعیتی3% قطب جمعیتی استان واز شهرهای پر جمعیت کشورمحسوب میگردد و میدان شهداء)باغ ملی) میدان مرکزی این شهر میباشد.
اهالی این شهرستان عمدتاً به لهجه فارسی و در بخشهایی به گویش خلج ترکی تکلم می کنند.
وجود کارخانه ها وصنایع مختلف درمحدوده شهرستان اراک از سویی و مرکزیت استان از سویی دیگرباعث جذب فعالیتهای صنعتی وخدماتی در اراک شده است.ازصنایع دستی عمده آن فرش بافی است که فرش ساروق اراک در این مورد ازشهرت خاصی برخورداراست.

ویژگیهای تاریخی:
شهراراک ازنظرتاریخی نسبت به سایر شهرهای استان از قدمت چندانی برخوردارنیست.
زمان احداث شهراراک به دوره قاجاروسلطنت فتحعلی شاه می رسد در اوایل سلطنت قاجار درعراق عجم بعلت وسعت زیاد و جمعیت فراوان همواره ناامنی واختلافات محلی بروز میکرد واین امراز لحاظ سیاسی واقتصادی برای حکومت مرکزی بروز مشکل میکرد در زمان فتحعلی شاه قشونی به نام عراق تشکیل گردید و یوسف خان گرجی از فتحعلی شاه تقاضا نمود که برای مرکزقشون عراق عجم قلعه ای نظامی احداث نماید.به همین جهت تأسیس ساختمان اولیه شهربه صورت قلعه ای به نام سلطان آباد،شروع ودر سال1231به پایان رسید.هنگامی که راه آهن جنوب از کنارشهرعبورکردایستگاهی در کنارشهراحداث گردید نام این ایستگاه را اراک گذاشتند وسپس طی بخشنامه ای ابلاغ گردید که نام آبادیهای مجاورایستگاه به نام همان ایستگاه اراک خوانده شوند برای کلمه اراک معانی گوناگونی ذکر گردیده است که تعدادی از آنها عبارتند از:پایتخت،باغستان،نخلستان،شهرستان وبعضی کلمه «اراک» را شکل فارسی کلمه عراق و به معنی سرزمین همواره دانسته اند.
جاذبه های سیاحتی:
1- مجموعه تاریخی بازار اراک:
مجموعه تاریخی بازار اراک ازبناهای اولیه شهراراک است که درزمان فتحعلی شاه قاجار تأسیس گردیده است.در این مجموعه کلیه امکانات رفاهی از قبیل مسجد،مدرسه و آب انبار احداث گردیده است.بازار اراک دردومحورشمالی جنوبی وشرقی غربی به طور مستقیم و عمود برهم درمرکزبافت چهارخانه اولیه شهرقراردارد . درچهار طرف بازارچهار دروازه بوده که همگی درطول زمان و گسترش شهرازبین رفته اند.
2- بنای تاریخی حمام چهارفصل:
این بنا مربوط به دوران قاجاریه است وازآثارارزشمند وبسیارزیبای منطقه محسوب می شود.
این حمام دارای سه سمت بوده ، حمام مردانه، زنانه وحمام اقلیتهای مذهبی این حمام چند متر از سطح خیابان پائین تر است. رخت کن حمام با کاشیهای زیبای هفت رنگ تزئین شده است.
در حال حاضراین حمام به عنوان گنجینه چهار فصل مورد بازدید علاقمندان قرار می گیرد.
3- بنای تاریخی مدرسه سپهدار:
این مدرسه از بناهای اولیه شهراست که در دوران فتحعلی شاه قاجار همزمان با شهرسلطان آباد (اراک) به وسیله یوسف خان سپهدارساخته شده است.سبک بنا تا حدودی ازسبک مدارس
دوره صفویه اقتباس شده، اما کاشیکاریها ویژه دوره قاجاریه است.
این بنا دارای مسجد، آب انبار و صحنی نسبتاً وسیع با حوضی سنگی در وسط آن است.
4- شهر زیر زمینی ذلف آباد:
در22کیلومتری شمال اراک از توابع فراهان آثاری دیده می شود که به آن شهر قدیمی ذلف آباد می گویند، خرابه موجود نشان می دهد که در گذشته این شهر، آباد و بزرگ بوده است
ولی در حال حاضر به جزء چند اثر تخریب شده این منطقه چیزی ملاحظه نمی گردد.
5- بنای تاریخی پیر مراد آباد:
درروستای مراد آباد در14کیلومتری شمال شرقی شهر اراک بقعه ای به نام پیر مراد آباد وجود دارد. بنابراعتقاد عامه مردم دستورساخت این بقعه را شاهپور ذوالکتاف داده است که بعدها این بنا از بین می رود لیکن در دوره سلجوقی بقعه ای مجدد بنا می گردد.
6- روستای ساروق انجدان:
«این روستا در37کیلومتری شرق اراک واقع است بقاع شاه غریب قلندر وبقعه چهل دختران در این روستا قرار دارد .تاریخ این بناها مربوط به دوره صفویه است.»
7- امامزاده شاهزاده حسین:
«این امامزاده در روستای نظام آباد در40کیلومتری شمال شهر اراک واقع شده است و از بناهای دوره صفویه محسوب می شود.»
8- مرقد شاهزاده محمد عابد:
این امامزاده یکی از بناهای مذهبی و مهم منطقه است که در12کیلومتری شمال شهراراک و در مجاورت روستای مشهد میقان واقع شده است این امامزاده،مرقد شاهزاده محمدعابد فرزند امام موسی کاظم و از بناهای دوره صفویه است.
9- آتشکده برزوی راهگرد:
این آتشکده تاریخی درروستای راهگرد در65کیلومتری شمال شرقی اراک واقع است وقدمت آن مربوط به دوران ساسانی است ونمای آن از آجر و سنگ می باشد.
10- بنای تاریخی کاروانسرا:
این بنا مربوط به دوران صفویه است که درمشک آباد ودر فاصله40کیلومتری شرق اراک، نزدیک روستای انجدان وامان آباد قرار دارد این کاروانسرا مربع شکل در مسیر اصفهان به غرب ایران ساخته شده است.
11- امامزاده ابراهیم:
این امامزاده در روستای مشهد الکوبه در45کیلومتری شمال شهراراک واقع شده است واز بناهای دوره صفویه محسوب می شود.
12- امامزاده حوا خاتون:
این امامزاده در روستای موت آباد در15کیلومتری شمال شهراراک قرارگرفته که ازسه بنای مجزا تشکیل شده است. تاریخ این امامزاده مربوط به قرن پنجم هجری قمری است.
13- امامزاده هفتاد و دوتن ساروق:
در روستای ساروق فراهان درشمال غربی ازآن، بقاع متبرکه هفتاد و دوتن موجود است که از لحاظ مذهبی و تاریخی مورد توجه مردم است. این بنا در قرن ششم هجری ساخته شده است.
جاذبه های طبیعی:
تفرجگاه:
جریان سرچشمه های قره چای(رودخانه شراء ومهاجران)درغرب شهرستان اراک به علاوه وجود مناطق سرسبز در حواشی این رودخانه و همچنین اقلیم کوهستان و نقاط مرتفع جهت کوهنوردی، این قسمت از شهرستان اراک را از سایر مناطق جدا نموده است.
چشمه ها:
چشمه چپقلی:
این چشمه دردامنه شمالی ارتفاعات بلند ورفیع«باغ برآفتاب»در جنوب سه راهی اراک-ملایر-شازند قرار گرفته است. این چشمه در بالای دره ای بسیار زیبا واقع شده است.
آب وهوای پاک و لطیف کوه وچشمه جوشان با آب بسیارخنک و گوارا باخواص درمانی باعث جذب عده ای از علاقمندان طبیعت شده است.در محل مظهر چشمه، محوطه ای وجود دارد که به صورت تراس بندی شده درآمده و درآن درختانی ملاحظه می گردد.
چشمه کیخسرو(سراب حک):
این سراب یا چشمه بسیاربزرگ دردشت کزاز و دردامنه کوه راسوند قراردارد سرسبزی و طبیعت زیبای آن بسیار جلب توجه می کند.
غارها:
شهرستان اراک به خاطر گسترش سازنده های آهکی و دولومیتی، محل تشکیل غارهای بسیاری بوده است که در ذیل به شرح آن می پردازیم:
غار «قلعه جوق » ومقبره اسرارآمیز آن:
این غار در نزدیکی روستای چهرقان از توابع بخش وفس اراک، در کوهی به نام قوزی قشلاق واقع شده است. این غار به وسیله انسان و در دل کوه حفرشده ودارای سه مدخل است.
بدون وسایل کوهنوردی رفتن به درون غار ممکن نیست.علاوه بر آن دسترسی به آن کمی مشکل است.برخی معتقدند که این غار یا دهلیز به منظور دفن مردگان بوده و درواقع باید آن را آرامگاه دانست، زیرا مطابق آیین زرتشت استخوانهای مردگان را دردخمه های مخصوص می گذاشتند به عقیده باستان شناسان این مقبره ها مربوط به دوره مادها می باشد.
غار سفید خانی:
این غاردر18کیلومتری جنوب شهرستان اراک در کوه سفید خانی واقع شده است.در دامنه این رشته کوه چشمه های آب فراوانی وجود دارد که معروفترین آنها چشمه چپقلی است.از زیبایی های غار«وجود دودکش جن» است که در دهانه غاربه صورت تنوره دیده می شود
همچنین وجود یک چاله بزرگ آب وستونهای استالاکتیتی فراوان و زیبا ازدیگرجاذبه های غار سفید خانی است.
غار انجدان:
انجدان در40کیلومتری جنوب شرقی اراک در دامنه کوه چشمه، بین خمین، اراک ومحلات واقع شده است که به علت غارهای معروف و آثارباستانی شهرت پیدا کرده است.
غار آسیلی:
در مغرب انجدان قرارداشته، درآن حوضچه هایی قراردارد که دیواره های آن یکپارچه از مواد آهکی و بلورهای منشوری استالاتیکی پوشیده شده است.
دریاچه یا کویر میقان:
دریاچه یا کویر میقان در شمال شرقی اراک ودردشت فراهان قرار دارد، مساحت آن در حدود100تا110کیلومتر مربع متغیر است وحدود1655متراز سطح دریا ارتفاع دارد وآب دریاچه شوراست.دریاچه از لحاظ آب وهوایی دارای زمستانهای معتدل است همین ویژگی سبب شده است که درپاییزو اوایل زمستان زیستگاه پرندگان به ویژه پرندگان مهاجر باشد.
سوغات شهرستان:
فتیر ، فرش دستباف ، باسلق ، کشمش سبز ، صابون محلی ، شیره ، انگور ،....
فاصله مرکز استان(اراک)تا شهرستانهای تابعه
فاصله شهر اراک تا شهر آستانه 40 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر آشتان 85 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر تفرش 95 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر خمین 65 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر دلیجان 142 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر رازقان 233 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر ساوه 152 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر شازند 33 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر غرق آباد 208 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر فرمهین 49 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر کمیجان 101 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر محلات 115 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر مامونیه 195 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر نیمور 128 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهر نوبران 221 کیلومتر
فاصله شهر اراک تا شهرنراق 160 کیلومتر

انواع عسل

تولید عسل :

زنبورهای عسل، عسل را از شهد گیاه درست می کنند. آنها قسمت اعظم رطوبت را تبخیر می کنند و آنزیم هایی را اضافه می کنند که ترکیب شهد را تغییر و طعم بی نظیری به آن بدهد. هنگامی که رطوبت عسل در حدود 17٪ باشد ، زنبورها آن را در سلولهای شان ذخیره می کنند. آنها سپس سلولها را با استفاده از موم سفید ، مهر می زنند.

هنگامی که زنبورها به نواحی وسیعی از یک نوع گل مانند شبدر ، چوب بلوط ، سنبل و ... دسترسی پیدا کنند ، عسلهایی با طعم و رنگی که معمولاً برای آن گیاه خاص است تولید می کنند. زنبورها با ترکیب گرده ها از گلهای مختلف در مناطقی که هیچ کس بر آن غالب نیست ، عسل را به طور طبیعی ترکیب می کنند. همچنین عسل ها هنگام بسته بندی مخلوط می شوند تا طعم خاصی ایجاد کنند.

دسته بندی های عسل:

عسل شان (لانه زنبوری)

مستقیم از کندوی زنبور عسل پر از کندو که به طور طبیعی توسط زنبورها ذخیره می شود.

عسل مایع (استخراج)

با قطع موم و چرخاندن شان در یک استخراج کننده عسل ، جایی که نیروی گریز از مرکز عسل را از سلول خارج می کند، تهیه می شود.

گلها و رنگ عسل

رنگ و طعم عسل ها بسته به منبع شهد (شکوفه ها) که توسط زنبورهای عسل مورد بازدید قرار گرفته اند متفاوت است. در واقع ، بیش از 300 نوع عسل منحصر به فرد در دنیا وجود دارد که هر کدام از یک منبع گل متفاوت است. رنگ عسل از تقریبا بی رنگ تا قهوه ای تیره متغیر است ، و بسته به مکانی که زنبورهای عسل وزوز و پرواز می کنند ، طعم آن از نظر ملایمی تا شدید متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی ، عسل به رنگ روشن از طعم ملایم تر و عسل به رنگ تیره قوی تر است.

 

اقاقیا  ACACIA

عسل اقاقیا بسیار کم رنگ است. در شکل خالص آن ممکن است به اندازه شیشه مایع روشن باشد. این گیاه دارای رایحه ای ملایم ، شیرین ، با گل و از انواع محبوب عسل است. انتخاب خوبی برای مخلوط کردن با نوشیدنی ها و پخت و پز است ، زیرا با مایعات خوب مخلوط می شود و با طعمی ملایم شیرین می شود.

یونجه ALFALFA

عسل یونجه ، بسیار زیاد در سراسر دنیا از شکوفه های بنفش تولید می شود ، با رنگ و عطر و طعم و عطر کاملاً ملایم و سبک است.

آووکادو AVOCADO

عسل آووکادو از شکوفه های آووکادو در کالیفرنیا و مناطق خاص جمع می شود. عسل آووکادو به رنگ تیره و دارای طعم سرشار از قارچ است.

بلوبری BLUEBERRY

شهد شهیر گلهای سفید ریز از بوته های بلوبری و زغال اخته ، عسلی را تهیه می کند که به طور معمول کهربایی به رنگ روشن و با طعم کاملا خوشمزه است. و در مناطقی خاص تولید می شود.

اکالیپتوس EUCALYPTUS

عسل اکالیپتوس از گیاه اکالیپتوس تولید می شود که حاوی بیش از 500 گونه مجزا و بسیاری از هیبریدها است. همانطور که انتظار می رود با یک گروه متنوع از گیاهان ، عسل اکالیپتوس از نظر رنگ و طعم بسیار متفاوت باشد اما به نظر می رسد که عسل با طعم قوی تر و با کمی رایحه دارویی باشد. در کالیفرنیا تولید می شود.

مانوکا MANUKA

عسل مانوکا ، که در درجه اول در نیوزیلند تولید می شود ، به عنوان یک محصول طبیعی چه از نظر داخلی و چه موضعی روی پوست استفاده می شود. زنبورها شهد را از گلهای بوته مانوکا جمع می کنند که بومی فقط برای نیوزیلند است. فرآیند تهیه عسل توسط محیط بدون آلودگی نیوزلند غنی شده است.

شکوفه پرتقال ORANGE BLOSSOM

عسل شکوفه پرتقال، که اغلب ترکیبی از منابع مرکبات است ، معمولاً به رنگ ملایم و با طعم ملایم و با رایحه تازه و طعم مرکبات سبک است. عسل شکوفه پرتقال در شمال کشور  که به عسل بهار نارنج معروف است تولید می شود.

گلهای وحشی WILDFLOWER

از عسل گل های وحشی اغلب برای توصیف عسل از منابع مختلف گل و نامشخص استفاده می شود.

(منبع)

برای خرید عسل طبیعی و عسل ارگانیک در اراک می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ خرید نمودن و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

شماره تماس پشتیبانی واتس آپ : 09149866455

عسل طبیعی سبلان در فروشگاه اینترنتی عسل دژ

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

 

خرید عسل طبیعی سبلان در اراک

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در اراک

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در اراک

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در اراک

خرید بره موم در اراک

خرید شهد عسل در اراک

خرید گرده گل در اراک

خرید ژل رویال در اراک

خرید عسل چهل گیاه در اراک

خرید عسل سوغات اردبیل در اراک

عسل دژ در اراک

خرید عسل شان طبیعی در اراک

خرید عسل شان معمولی در اراک

خرید عسل طبیعی سبلان در استان مرکزی

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در استان مرکزی

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در استان مرکزی

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در استان مرکزی

خرید بره موم در استان مرکزی

خرید شهد عسل در استان مرکزی

خرید گرده گل در استان مرکزی

خرید ژل رویال در استان مرکزی

خرید عسل چهل گیاه در استان مرکزی

خرید عسل سوغات اردبیل در استان مرکزی

عسل دژ در استان مرکزی

خرید عسل شان طبیعی در استان مرکزی

خرید عسل شان معمولی در استان مرکزی

قیمت عسل در استان مرکزی

قیمت عسل در اراک

قیمت عسل در تهران

قیمت عسل در رشت

قیمت عسل در استان گیلان

قیمت عسل در استان مرکزی
 

شماره تماس پشتیبانی واتس آپ : 09149866455

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل در ساری |بورس عسل مازندران | پخش عسل در مازندران

خرید عسل در ساری | خرید عسل طبیعی بهار نارنج | خرید عسل مرکبات | خرید عسل طبیعی  در مازندران

شهر ساری

بیشتر شهرهای مازنی، از نظر جمعیت، کم جان هستند، کمتر شهری در مازندران به چشم می‌خورد که جمعیتش از 200 هزار نفر تجاوز کند و عموماً با جمعیتی کمتر از 100 هزار نفر، در حال ایفای نقش هستند.

این بار قرعه به نام شهری افتاده است که از قضا، پرجمعیت‌ترین شهر مازندران، لقب دارد، همان که پایتخت مازندران شمال است، همان که ساری نام می‌گیرد. ساری بالغ بر 296 هزار نفر جمعیت در خود دارد و با این حساب تنها شهری در مازندران است که جمعیتش به رقم 300 هزار نفر نزدیک است. شهر ساری معروف به شهر بهار نارنج نیز می باشد و وقتی در فروردین ماه در خیابان های شهر ساری قدم می زنی عطر بهار نارنج به مشام می رشد.

ساری نه تنها گوی رقابت را از رقیبان مازندرانی ربوده است که حتی در مسابقه با بسیاری از شهرهای دیگر استان‌های شمالی نیز، همیشه برنده است. ساری همچون شهرهای همسایه اش، از حضور دریا و جنگل منفعت می‌برد و این چنین است که سفر به ساری برای بسیاری از افرا حکم نوبرانه را دارد.

جغرافیای شهر ساری: شهری به وسعت ساری، به زیبایی بهشت

می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که شهر ساری کجاست؟ شهر ساری در شاهنامه هم آمده است و این بر بالندگی‌اش افزوده است. این شهر تا فاصله 54 متری از سطح دریا فاصله گرفته است و توأمان حضور دشت و کوهپایه را جشن می‌گیرد.

 یعنی در یک دستش دشت‌ها و مرتع‌هایی دارد که از دور سبز می‌زنند و در دست دیگرش، کوهپایه‌هایی قرار دارد مملو از گل‌های خوش چهره و جذاب. طبیعت شمال برای بالفعل کرده توانمندی‌های بالقوه‌ای که فی نفسه در جان دارد، تنها نیازمند بارانی است که از آسمان می‌بارد و چه زیبا در این حیطه، سابقه درخشانی دارد.

ساری از نوادگان شرقی استان مازندران است، از شمال به دریای خزر الصاق شده و از پایین، دست در دست سمنان انداخته است. میان دورود و نکاح، دو شهری هستند که شرق این شهر را قرق کرده‌اند و غربش به جویبار، قائم شهر و سوادکوه اختصاص یافته است.

فاصله 150 کیلومتری برای ساری تا تهران تعریف شده، این یعنی اگر نیت کنیم در ساری باشیم، 150 دقیقه دیگر آن جاییم و این یعنی یک نکته نغز و خجسته

جاده هراز، محبوب میان ایرانی‌ها

چقدر مسیرهای منتهی به شهر ساری مازندران را دوست دارم، خصوصاً اگر هراز باشد. اینجا کمی درنگ کنیم و بگوییم که جاده هراز، محبوب‌ترین جاده است که میان تهران و مازندران، کشیده شده تا بتواند بی‌تابان شمال، را در بازه‌ای کوتاه‌تر به معشوقشان برساند.

اگر خاطرتان باشد اذعان نمودیم، جاده 59، نام دیگر جاده چالوس است. جالب‌تر این که جاده هزار هم یک نام مستعار دارد که جاده 77 است. این دو جاده که هر دو به واسطه طبیعت و زیبایی‌های نقاشی شده در اطرافشان، بر سر زبان‌ها افتاده اند، در رقابتی تنگاتنگ به سر می‌برند اما به نظر می‌رسد هر دو برنده‌اند.

هرچند برخی مدعی می‌شوند، جاده هراز در سکوی پایین تری نسبت به جاده چالوس قرار می‌گیرد. می‌دانید نقطه فرار داستان چیست و چه چیزی هراز را این چنین محبوب کرده است؟ فضایی که به هنگام عبور از این جاده، در دو سمتمان، از هم پیشی می‌گیرند، روستاهای نابی که همچون سکانس های یک تئاتر زنده، یکی پس از دیگری روی سِن می‌آیند و زیبایی‌شان را جار می‌زنند.

دیگر راهی که ما را به شهر ساری می‌رساند، جاده فیروزکوه است. این جاده هم دارای دو نام است و جاده 79، نام دومی است که بر پیشانی جاده فیروزکوه خورده است. هرچند نام سومی هم دارد و جاده سوادکوه، همان نام سومی است که از آن یاد کردیم.

این مسیر حدود 277 کیلومتر درازا دارد اما سرسبزی‌اش چنان هویداست که خستگی را از جانکان می‌تکاند و را به ادمه مسیر، راغب می‌کند.

تاریخچه شهر ساری/ تاریخ شهر ساری در ایران

مدتی پیش، باستان شناسان و آنان که با علم تاریخ دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال کشف تاریخ ساری، زمین را شکافتند و از دل آن، سفال‌هایی استخراج نمودند که اظهار می‌شود قدمتشان به 6 هزار سال پیش بر می‌گردد.

این طور که تاریخ برایمان روایت می‌کند، شهر ساری به زعم بیشتر شهرهای شمال که در دوران قاجار یا پهلوی، در کانون نگاه واقع شدند، در زمان صفوی ها به عنوان یک مهره مهم، مورد توجه قرار گرفت هرچند در تاریخ ساری نیز رد قاجاریان مشهود است تا جایی که محمدخان قاجار، زمانیکه افسار کشور را به دست گرفت، ساری در نگاهش زیباتر آمد و آن را برای امپراطوری‌اش، گلچین کرد.

مشتاقیم تا همچون دیگر شهرهای شمال، پس از قاجارها، پادشاهان پهلوی، شمال را مورد لطف و عطوفت خود قرار داده و آبادانی اش را استارت بزنند که همینطور هم می‌شود.

به زعم این که توجه قاجار به ساری، انکارناپذیر است اما آن که جان تازه‌ای در کالبد ساری، جاری ساخت، پهلوی بود. آن زمان که تمهیداتی برای ساخت راه آهن اندیشیدند و تلاش کردند با راه‌اندازی راه آهن سراسری در ایران، بر شکوفایی و بالندگی شمال بیفزایند، اولین بار دستشان را سمت ساری گرفتند و این چنین شد که ساری به عنوان اولین شهر و اولین میزبان این راه آهن سراسری، مورد فعالیت قرار گرفت

رودخانه تجن یک رود تمام عیار

در سمت شرقی شهر ساری، رودی جاری است که اهالی آنجا، می‌گویند نامش تجن است. اطراف این رود، دو پارک مهم ریشه گرفته‌اند که یکی به دلیل نام این رودخانه، پارک تجن نام‌گذاری شده است و دیگری پارک ملل ساری است، بزرگ‌ترین پارکی که به نام شهر ساری، به ثبت رسیده است

چشمه باداب سورت در شهر ساری مازندران

پیش از آن که چشمه باداب سورت ساری، را با جزئیات تمام تشریح کنیم، کمی با اعداد و ارقام کلنجار می‌رویم تا بدانیم، چه چشمه مهمی در دل ساری، جای گرفته است. این چشمه را به عنوان دومین چشمه شور جهان معرفی می‌کنند.

یعنی آنچه ایران در چنته دارد، در دنیا مقام دوم را دارد. سکوی اول به چشمه پامو کاله ترکیه، اختصاص یافته است. از طرفی دومین اثر طبیعی ایران نیز لقب گرفته و با این نام هم به ثبت رسیده است که تحسین ما را بر می‌انگیزد.

این جاذبه گردشگری در بخش جنوبی شهر ساری، رخ عیان می‌کند و در شهر سورت، جای خوش کرده است. می‌دانید نام دیگر باداب سورت، چشمه‌های رنگی است؟ اگر شما هم از این چشمه دیدن کنید حتماً به جرگه طرفداران آن خواهید پیوست.

می‌دانید اوج داستان کجاست؟ آنجا که حوالی این چشمه، مملوست از جنگل‌های حاصل از درختان سبز رنگ و در بوته‌هایی که زمین های آن اطراف را به نام خود خریده‌اند.

نام چشمه باداب سورت را در کنار دماوند و سرو ابرکوه به عنوان آثار طبیعی که مربوط به ایران است، در سازمان میراث فرهنگی به تثبیت رسانده‌اند

برج رسکت دوگانه مازندران، از یادگاری‌های شهر ساری

مازندران، مهد تاریخ است، تمام شهرهای این استان، رد و نشانی از حوادث تاریخی را در بر دارند من جمله، همین ساری. می‌گویند این برج مربوط به قرن 5 هجری است بنابراین قدمتش به سال‌های دور بر می‌گردد و از 5 هزار سال تجاوز می‌کند.

در روستایی دامانش را پهن کرده که رسکت نام دارد. یک برج مدوری شکل است، هرچند بیشتر برج‌هایی که ریشه در گذشته‌های دور دارند، از سبک و سیاقی مشابه بهره می‌گیرند و عموماً با این معماری‌ها، قد کشیده اند. از جنس آجر است و آجر نمادی است از بهترین معماری‌های گذشته

عمارت کلبادی، نقشی دیگر بر بوم ساری

آنجا هم نام قاجارها بلند است، می‌گویند، کلبادی عمارتی است که به دست اهالی قاجار بالا رفته است، یعنی هر جای شمال را زیر ذره‌بین ببریم حتماً به مکانی خواهیم رسید که یا به نام قاجارها ثبت شده است و یا قاجارها زمانی در آن مستقر بوده‌اند.

میدان ساری را که می‌شناسید؟ همان میدانی که مرکز ساری را قرق کرده است، کمی کافی است مسیرمان را کج کنیم تا بتوانیم به عمارت کلبادی که مقصد نهایی است نزدیک شویم. عمارت این خانه ثابت می‌کند بنایی که مقابلمان قرار دارد، شاهکاری است از قاجاریان.

حضور سفال و چوب در این خانه، توجه ما را به خود جلب می‌کند و آجر از دیگر عناصری است که در ساخت این عمارت به کمک قاجاریان آمده است. بهره گیری از تزئینات چوبی، زیبایی خیره کننده‌ای به این عمارت قدیمی بخشیده است و ما را به وجد می‌آورد. این خانه آنطور که می‌گویند بیست ساله است

مسجد جامع ساری، آنچه لازم است بدانیم

مسجد جامع، یکی از جاهای دیدنی ساری، نام آشنا و بلندی است در میان همگان. می‌گویند پس از اسلام، این نخستین مسجدی بوده که شمال به خود دیده است و همیشه قدیمی‌ها حس و حال بهتری دارند

دریاچه چورت، از دیگر جاهای دیدنی شهر ساری

این دریاچه که به نام ساری ثبت شده است در فاصله 71 کیلومتری از آن، پهن شده است. می‌دانید چرا نامش را چورت نامیده‌اند؟

چون این دریاچه ارمغان روستایی است که چورت نام دارد. این دریاچه هم دارای نام مستعار است و آن را با نام دریاچه میانشه هم می‌شناسند.

رمز و راز این دریاچه را که از اهالی آنجا جویا می‌شویم از زلزله‌ای برایمان تعریف می‌کنند که گویا در سال 1318 رخ داده است و به سبب این حادثه و بسته شدن چشمه مربوط به این دریاچه، شاهد چورت در مکان فعلی هستیم.

آنچه چورت را این چنین آرام و دلنشین کرده است، تراکم جنگل‌هایی است که در حوالی‌اش، سبز شده‌اند، به خاطر خیل درختان گردو است، اطراف دریاچه چورت به جولانگاه پونه کوهی و آویشن بدل شده است که بوی شان، آدم را سر ذوق می‌آورد.

خیلی‌ها به هوای، ماهیگیری به سمت دریاچه چورت می‌روند، هرچه باشد این دریاچه ملجأ ماهی‌هایی است که زیست شان را مدیون آب این دریاچه‌اند و این فرصتی ناب است برای کسانیکه ماهیگیری را بزرگ ترین لذت خویش می‌دانند

خرید عسل طبیعی در ساری| خرید عسل در ساری| پخش عسل در مازندران

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

استان مازندران و گیلان از مناطق سرسبز ایران با باغات چای و مرکبات و ...  و از جاذبه های گردشگری بالایی برخوردار است، انبوه باغات مرکبات شامل: درختان نارنگی ، بهارنارنج، پرتقال، و... در فصل شکوفه این باغات موجب کوچ زنبورداران به این نواحی می گردد تا از شهد تازه این شکوفه ها بهره مند گردند. این پوشش گیاهی منجر به تولید عسل مرکبات ، عسل طبیعی بهار نارنج می گردد که دارای عطر و طعم خاصی می باشد. 

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی ، مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان مازندران ، گیلان، البرز ، کلان شهر رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر تهران، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 خرید عسل طبیعی سبلان در ساری

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در ساری

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در ساری

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در ساری

خرید بره موم در ساری

خرید شهد عسل در ساری

خرید گرده گل در ساری

خرید ژل رویال در ساری

خرید عسل چهل گیاه در ساری

خرید عسل سوغات اردبیل در ساری

عسل دژ در ساری

خرید عسل شان طبیعی در ساری

خرید عسل شان معمولی در ساری

خرید عسل طبیعی سبلان در استان مازندران

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در استان مازندران

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در استان مازندران

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در استان مازندران

خرید بره موم در استان مازندران

خرید شهد عسل در استان مازندران

خرید گرده گل در استان مازندران

خرید ژل رویال در استان مازندران

خرید عسل چهل گیاه در استان مازندران

خرید عسل سوغات اردبیل در استان مازندران

عسل دژ در استان مازندران

خرید عسل شان طبیعی در استان مازندران

خرید عسل شان معمولی در استان مازندران

قیمت عسل در استان مازندران

قیمت عسل در کرج

قیمت عسل در تهران

قیمت عسل در رشت

قیمت عسل در گیلان

قیمت عسل در مازندران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل در رشت | بورس عسل رشت

خرید عسل در رشت | خرید عسل در گیلان


شهر رشت

شهر رشت به عنوان مرکز استان  گیلان، در جلگه مرکزی گیلان واقع شده است. شهر رشت در وسیع تر ین بخش دلتای رودخانه سفید رود با ارتفاع متوسط ۸ متر از سطح دریا های آزاد و فاصله ۳۳۰ کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی دریای خزر و مسیر راه اصلی درجه یک قزوین به بندر انزلی قرار دارد. دو شاخابه از رودخانه سفید رود به نامهای سیاهرود و گوهر رود از سوی خاور و باختر شهر رشت در جریان هستند و سرانجام به تالاب انزلی می ریزند .

بناهای رشت از سبک معماری ویژه ای برخوردار است که تبلور آن را در میدان اصلی شهر ( میدان شهرداری سابق – شهدای فعلی ) می توان مشاهده نمود. که این بناها ارزش فرهنگی – هنری دارد . بازار ماهی فروشان رشت و بازار اصلی آن که در مجاورت یکدیگر قرار دارد از نقاط دیدنی و مهمترین مرکز خرید و فروش کالا در استان گیلان به شمار می آیند .

به استثنای منجیل و رودبار که شهرهای بین راهی گیلان هستند . رشت مهمترین شهری است که در دروازه ورودی استان قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی رشت امتیاز بالایی برای آن محسوب می شود. اقلیم این شهر معتدل خزری است و دارای تابستان گرم و مرطوب و زمستان های معتدل است.

شهرستان رشت دارای شش بخش ، مرکزی ، خمام ، خشکبیجار ، سنگر ، کوچصفهان و لشت نشا می باشد . در شهر رشت عده ای از اقلیت ارامنه و یهودی هم اقامت دارند . اما ساکنان اصلی آن گیلکها تشکیل می دهند در منابع تاریخی آمده است این شهر به احتمال قوی قبل از اسلام در زمان ساسانیان وجود داشته است. در دوران صفویه مرکز گیلان بیه پس از فومن به رشت منتقل گشت و این امر موجب افزایش اهمیت بیش از پیش این شهر شد. رشت را در گذشته دارالعماره (دارا لمرز ) نیز می نامیدند .

این شهر در قدیم تنها راه ارتباطی و بازرگانی ایران از طریق بندر انزلی به اروپا به شمار می آمده و از زمان شاه عباس دوم تا اواخر حکومت قاجاریه شهر رشت مرکز تجاری بزرگی بوده است و کاروانهایی در شهر برای خرید ابریشم توقف می کردند و کالاهای خود را از این طریق به بنادر دریای مدیترانه ارسال می داشتند. در حال حاضر این شهرستان ، به زبان گیلکی با لهجه بیه پس تکلم می کنند و به مشاغل خدماتی ، تجارتی و صنعتی اشتغال دارند علاوه بر آن شالیکاری از عمده فعالیت های روستاییان این خطه میباشد.

شهرستان رَشت از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. جمعیت شهرستان رشت ۷۱۵٬۰۹۷ نفر (برآورد ۱۳۸۳) و مرکز آن شهر رشت است. شهرستان رشت در مختصات جغرافیایی ۳۷ درجه و ۱ دقیقه تا ۳۷ درحه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی از خط استوار و ۴۸ درجه و ۳۵ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۳ دقیقه طول جغرافیایی از نصف النهار مبدا در بین ارتفاعات تالش و دریای خزر واقع شده است. شهرستان رشت از شمال به دریای خزر و بندر انزلی ، از جنوب ه شهرستن رودبار ، از شرق به شهرستانهای سیاهکل و آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای فومن ، صومعه سرا و شفت منتهی می شود.

شهر رشت بعنوان مرکز استان گیلان تقریباً در مرکز جلگه گیلان ، در وسیع ترین بخش دلتای رودخانه سفید رود با ارتفاع متوسط ۸ متر از سطح دریاهای آزاد و در ۳۳۰ کیلومتری شمال باختری تهران و در انتهای راه کناره اصلی دریای خزر و در مسیر راه اصلی درجه یک قزوین به بندر انزلی واقع شده است.

دو شاخابه از سفید رود بنام های ۱- سیاهرود ۲- گوهر رودبار از دو سوی خاور و باختر شهر رشت روان هستند و سرانجام به مرداب انزلی می ریزند. این شهرستان با مساحت ۶۰۳/۱۲۵۱ کیلومتر مربع ، شامل ۶ بخش : مرکزی ، خمام ، خشکبیجار ، سنگر ، کوچصفهان و لشت نشاء و ۱۸ دهستان و ۲۹۶آبادی ، که ۲۹۴ آبادی آن دارای سکنه و ۲ آبادی آن خالی از سکنه است. جمعیت شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ ، ۷۱۵ هزار نفر بوده است که تراکم نسبی آن ۴۳۰ نفر در هر کیلومتر مربع است که از این تعداد ۷/۶۸ درصد آنها شهر نشین هستند ، همچنین ۳۲% کل جمعیت استان به این شهرستان تعلق دارد. مردم آن آریایی نژاد و به زبان فارسی و گویش گیلکی سخن می گویند در این شهر عده ای ارامنه و یهودی هم اقامت دارند در گذشته عده ای یونانی نیز به سبب رونق تجارت نخ نوغان و نوغانداران به گیلان کشانده شده بودند که اکنون کسی از آنها باقی نمانده ، ارامنه ، کلیسائی در رشت دارند و در گذشته بیشتر صاحب مدرسه سالن تئاتر بودند. این شهر از قدیم آباد و مسکونی بوده و ساکنان اصلی آن را گیلکها تشکیل می دهند. در منابع تاریخی آمده اس که این شهر به احتمال قوی قبل از اسلام در زمان ساسانیان وجود داشته است. در دوران صفویه مرکز گیلان پس از فومن به رشت منتقل گشت و این امر موجب فزونی اهمیت بیش از پیش این شهر گردید. رشت را در گذشته دایره المعاره ( دار المرز ) نیز می نامیدند.

این شهر در قدیم تنها راه ارتباطی و بازرگانی ایران از طریق بندر انزلی به اروپا به شمار می آمد ، از زمان شاه عباس دوم تا اواخر حکومت قاجار به شهر رشت مرکز تجاری بزرگی بوده است و کاروانهایی در این شهر برای خرید ابریشم توقف می کردند و کالاهای خود را از این طریق به بنادر دریای مدیترانه ارسال می داشتند. ساکنان شهرهای این شهرستان عمدتاً به مشاغل خدماتی ، تجاری و صنعتی مشغول هستند و شالیکاری نیز از عمده فعالیتهای روستاییان این خطه می باشد. در بخش کشاورزی ، این ناحیه از مستعدترین مناطق استان و کل کشور محسوب می شود. شهرستان رشت با توجه به شرایط جغرافیایی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ـ اداری دارای ویژگیهای مهمی است ، همانطوریکه متذکر شدیم این شهرستان به جهت موقعیت جغرافیایی ( واقع شدن در جلگه مرکزی و وسعت زیاد آن ، حاصلخیزی خاک و اراضی ، مهمترین منطقه تولید و کشت برنج است ) و موقعیت ارتباطی ( واقع شدن بر رسر راه تهران ، قزوین ، انزلی ، آستارا از یک سو و مسیر جاده اصلی گیلان به مازندران و شرق گیلان از سوی دیگر ) و موقعیت سیاسی ـ اداری ( واقع شدن شهر رشت بعنوان مرکز استان گیلان در این قسمت ) و رونق اقتصادی و گسترش شهرهای صنعتی و ایجاد کارخانه های صنعتی و به تبع آن افزایش فعالیتهای زراعی ـ تجاری دارای اهمیت می باشد در این شهرستان بنابر این بررسی و مطالعه فرهنگی و اجتماعی آن از دیدگاه مردم شناسی بسیار مهم و ضروری است. جاذبه های گردشگری و تاریخی رشت عمارت کلاه فرنگی ، عمارت شهرداری ، عمارت پست ، موزه رشت ، خانه قدیری ، کتابخانه ملی رشت ، خانه ابریشمی ، کلیسای ارامنه ، کاروانسرای لات ، موزه میراث روستایی گیلان ، خانه جهانگردی ، پارک قدس رشت ، بوستان ملت ، پارک دانشجو. زیارتگاه ها و اماکن مذهبی رشت، مقبره میرزا کوچک خان، مقبره خواهر امام از نوادگان امام موسی کاظم (ع) ، بقعه امام زاده هاشم بن محمد از نوادگان امام علی (ع) (کیلومتر ۳۰ جاده رشت به تهران ، مساجد صفی و حاج صمد خان ، بقاع متبرکه آقا سید ابراهیم و آقا سید عباس (ساغریسازان) ، مقبره دانای علی ( چمار سرا ) ، بقعه بی بی رقیه (علی آباد ) ، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی (سلیمانداراب).

منبع : دانشنامه تی تیل , معرفی شهر رشت

خرید عسل طبیعی در رشت| خرید عسل در رشت| پخش عسل در گیلان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

استان گیلان یکی از مناطق سرسبز ایران با باغات چای و مرکبات و ... از جاذبه گردشگری بالایی برخوردار است، انبوه باغات مرکبات شامل: درختان نارنگی ، بهارنارنج، پرتقال، و... در فصل شکوفه این باغات موجب کوچ زنبورداران به این نواحی می گردد تا از شهد تازه این شکوفه ها بهره مند گردند. این پوشش گیاهی منجر به تولید عسل مرکبات ، عسل طبیعی بهار نارنج می گردد که دارای عطر و طعم خاصی می باشد. 

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی ، مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در کرج ، رشت و تهران از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان گیلان، استان البرز ، کلان شهر رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر تهران، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شماره تماس  پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در رشت

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در رشت

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در رشت

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در رشت

خرید بره موم در رشت

خرید شهد عسل در رشت

خرید گرده گل در رشت

خرید ژل رویال در رشت

خرید عسل چهل گیاه در رشت

خرید عسل سوغات اردبیل در رشت

عسل دژ در رشت

خرید عسل شان طبیعی در رشت

خرید عسل شان معمولی در رشت

خرید عسل طبیعی سبلان در استان گیلان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در استان گیلان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در استان گیلان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در استان گیلان

خرید بره موم در استان گیلان

خرید شهد عسل در استان گیلان

خرید گرده گل در استان گیلان

خرید ژل رویال در استان گیلان

خرید عسل چهل گیاه در استان گیلان

خرید عسل سوغات اردبیل در استان گیلان

عسل دژ در استان گیلان

خرید عسل شان طبیعی در استان گیلان

خرید عسل شان معمولی در استان گیلان

قیمت عسل در استان گیلان

قیمت عسل در کرج

قیمت عسل در تهران

قیمت عسل در رشت

قیمت عسل در گیلان

شماره تماس  پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل طبیعی در تهران | بورس عسل تهران

خرید عسل در تهران

شهر تهران

بیش از 200 سال از انتخاب تهران به عنوان پایتخت ایران می گذرد. درطول و عرض جغرافیایی25 / 51 درجه و 43 / 35 درجه واقع شده و ارتفاع متوسط این شهر از سطح دریا 1100 است. تهران مرکز ثقل سیاسی اداری کشور طی 200 سال اخیر محسوب می شود. شهری آباد که راه های دسترسی قابل قبولی دارد. فضای تمیز و پارک های آن چشم انداز خوبی را برای هر بیننده ای فراهم می سازد. آب و هوای شهر تهران در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد است. متوسط درجه حرارت سالانه شهر تهران 1/17 درجه سانتیگراد، حداکثر مطلق آن 44 درجه سانتیگراد و حداقل مطلق آن 8 درجه سانتی گراد گزارش شده است. متوسط بارندگی 231 میلی متر و میانگین روزهای یخبندان در طول سال 49 روز می باشد. 

 ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌ و به 22 منطقه، 134 ناحیه (شامل ری و تجریش ) و 370 محله تقسیم شده‌ است. دو برج مهم در تهران وجود دارد، یکی برج آزادی که نماد شهر محسوب می شود و دیگری برج میلاد که از جاذبه های مهم شهر هستند. تهران میزبان نزدیک به نیمی از فعالیت های صنعتی کشور است و کارخانجاتی در زمینهٔ تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در این شهر واقع شده اند. تهران همچنین بازار بزرگ فرش و محصولات مبلمان در سراسر کشور به شمار می آید. در جنوب حومهٔ پایتخت یک پالایشگاه نفت به نام  پالایشگاه تهران وجود دارد. در تهران و حومه، اماکن تاریخی مذهبی نظیر مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها و آتشکده‌های زرتشتیان قرار گرفته‌است. در فهرست گران‌ترین پایتخت‌های دنیا در سال 2008 (میلادی )، این شهر در پله ی آخر قرار داشت. همچنین تهران در فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا و بر مبنای شاخص هزینه‌های زندگی، در پله یکی مانده به آخر جای دارد. این شهر از جهت تولید ناخالص داخلی رتبه پنجاه و ششم و با لحاظ کردن جمعیت منطقه شهری، رتبهٔ بیست و نهم را در بین شهرهای دنیا به خود اختصاص داده است. در تهران جاذبه های زیادی مانند پل طبیعت، پارک ژوارسیک، کاخ موزه های متنوع و ... برای علاقمندان وجود دارد. معرفی جاهای دیدنی تهران در مقاله قبلی ارائه شده است.

خرید عسل طبیعی در تهران | پخش عسل در تهران | بورس عسل تهران

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

از طرفی پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان مرجع و مرکز پخش عسل طبیعی و بورس عسل طبیعی در تهران از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار و بدون واسطه به خریدار می رسد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در کلان شهر تهران ، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

  خرید عسل طبیعی سبلان در تهران

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در تهران

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در تهران

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در تهران

خرید بره موم در تهران

خرید شهد عسل در تهران

خرید گرده گل در تهران

خرید ژل رویال در تهران

خرید عسل چهل گیاه در تهران

خرید عسل سوغات اردبیل در تهران

عسل دژ در تهران

خرید عسل شان طبیعی در تهران

خرید عسل شان معمولی در تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل در کرج | قیمت عسل در کرج

خرید عسل در کرج 

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

کرج 

کرج یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز، استان البرز می‌باشد. جمعیت این شهر برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی برابر با ۱٬۳۷۷٬۴۵۰ نفر بوده‌است که از این جهت پس از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. کرج پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و با توجه به جوان‌بودن آن نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران، هم‌اکنون به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور به‌شمار می‌آید.

 موقعیت و تقسیمات کشوری

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در کرانه غربی رود کرج و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است. این شهرستان از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهرستان شهریار و استان مرکزی، از غرب به شهرستان ساوجبلاغ و استان قزوین و از شرق به شهرستان تهران محدود است.

جلگه پهناور کرج با ارتفاع متوسط ۱۳۲۰ متر از سطح دریا در مسیر راه ارتباطی وسایط نقلیه حامل کالاهای وارداتی و صادراتی از مرز ترکیه و آذربایجان و به مقصد تهران و بالعکس است.

کوههای البرز استان مازندران و کرج را از هم جدا کرده‌است. دهستان کرج در میان دره‌های پرپیچ‌وخم البرز و در اطراف جاده چالوس قرار دارند. از تونل کندوان تا روستای مراد تپه در غرب اشتهارد، حوزه فرمانداری کرج را تشکیل می‌دهد.

حوزه فرمانداری کرج در سال ۱۳۳۷ برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر و با وسعتی در حدود ۵۸۳۰ کیلومتر مربع بنیاد شد. این شهرستان تا سال ۱۳۶۸ دارای چند بخش شامل: مرکزی، شهریار، رباط کریم و طالقان و اشتهارد بود، ولی پس از تبدیل بخش‌های شهریار و رباط کریم و ساوجبلاغ به شهرستان چهار بخش از آن جدا گردید و هم‌اکنون شامل دو بخش مرکزی و اشتهارد و هفت دهستان است.

بخش مرکزی با ۶ دهستان به نام‌های: نسا، آسارا، آدران، کمال آباد، گرمدره از تونل کندوان تا (ماهدشت) یا مرد آباد یا همان شاهدشت قدیم را شامل می‌شود.بخش اشتهارد که از احمدآباد تا مرادتپه ادامه دارد، تنها یک دهستان به نام پلنگ آباد (رحمانیه) دارد.

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

 پیشینه تاریخی

کرج مدتی جزء مازندران و زمانی بخشی از ری بوده ‌است و گاهی از روستاهای طالقان یا شهرستانک محسوب می‌شده ‌است. تا پیش از حمله مغول رفت و آمد کاروان‌ها بیشتر از راهی بوده که از طریق سگزآباد و شهریار به ری می‌رفته است. از این دوره به بعد راه قزوین – کرج – ری اهمیت بیشتری یافت ولی اهمیت کرج در دوره صفوی به دلیل قرار گرفتن بر سر راه قزوین به تهران و تبریز بیشتر شده و کاروانسراها، پلها و قلعه‌های ایجاد شده در حاشیه این جاده به آن هویت بخشیده‌است.

مقدسی در سده چهارم هجری قمری از کرج به عنوان یکی از روستاهای ری نام برده‌است.در آغاز سده هفتم هجری قمری یاقوت حموی نیز کرج را تابع ری دانسته‌است.

حمدالله مستوفی در سده هشتم هجری قمری کن و کرج را از ولایات تابع طالقان برشمرده و در ذکر رودخانه‌های عراق عجم از کوهرود نام می‌برد که ویژگی‌های آن به طور دقیق قابل تطبیق بر روی رودخانه کرج است.

در سده‌های میانه اسلام و پس از آن به ویژه در عهد آخرین پادشاهان صفوی که تهران مقر حکومتی دربار می‌شود، مسیر قزوین – کرج – تهران مورد توجه قرار می‌گیرد و به احتمال فراوان کاروانسرای صفوی کرج قابل انتساب به همین دوره‌ است.

دوره قاجاریه به ویژه عصر فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه کرج به علت همجواری با پایتخت و قرار گرفتن بر سر راه ارتباطی سلطانیه و تبریز مورد توجه سلیمان میرزا قرار گرفت و کاخ سلیمانیه را در انجا ساخت. در همین دوران سپاهیان زیادی از منطقه عبور کرده و یادداشتهایی از خود بر جای نهاده‌اند. در این دوره کرج به عنوان قسمتی از راه اصلی تهران-قزوین شناخته می‌شد.در بیشتر سفرنامه‌های غربی و فارسی به گستردگی از این مکان یاد نشده است.

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

 ریشه‌یابی نام

کرج از کلمه کراج به معنی بانگ و فریاد است. زیرا در تپه آتشگاه و کوههای کلاک و قلعه دختر شهرستانک و بز قلعه اشتهارد در ایام تابستان برای خبر رساندن و دیده بانی آتش افروزی می‌شد و در موقع جنگ بدینوسیله از هجوم دشمنان با خبر می‌شدند، در آن روزگار ممکن است، نام کرج، کراج بوده‌است.

در فرهنگ نفیسی کرج به معنی گوی، گریبان، چاک و شکاف آمده و آنرودخانه ایست که در کوههای شمال غربی ری جاری می‌شد و بلوک شهریار و ساوجبلاغ را مشروب می‌سازد و نام دهی است در کنار این رودخانه که پادشاهان قاجار در آنجا بناها و قصرهای عالیه برپا نموده‌اند. همچنین در کتب مختلف آمده، لفظ کرج از کلمه کرژ به معنی کوهپایه‌است.

کرج در محدوده خیابان‌های کشاورز و مصباح، روستایی تابع بخش ساوجبلاغ از توابع حوزه ۱۹ تهران بود و در این دوره مراکز اداری و تجاری آن گاهی تهران، برغان، کردان و هشتگرد بوده‌ است. سپس شهر کرج تابع شهرستان تهران شد و نمایندگی‌های ادارات مرکزی به رتق و فتق امور آن می‌پرداختند. این شهرستان با جهشی سریع از دوره روستایی و شهری گذشت و منطقه بسیار وسیعی را در بر گرفت. اشتهارد، شهریار، طالقان، ساوجبلاغ، کوهپایه و بخش حومه تابع استان تهران، همه قلمرو کرج به حساب می‌آمد. پس از انقلاب اسلامی، با گسترش سریع و افزایش جمعیت و پیدایش قطب‌های جاذبه‌ای، کرج به چندین شهرستان و منطقه تقسیم شد؛ که اینک هر کدام از بخش‌های پیشین به یک شهرستان و بسیاری از روستاهای اقماری آن خود به شهر و شهرک‌هایی تبدیل شده‌اند.

 محدوده‌ای که امروز کرج بزرگ (شهر کرج) نامیده می‌شود، در گذشته شامل روستاهایی تابع حوزه کن، شهرستان شمیران، ساوجبلاغ و شهریار بوده است؛ و کلاک، سرجو، حصار، وسیه، باغ پیر، بیلقان، حسین‌آباد بیلقان، علی‌آباد پرگیرک، تپه مرادآباد، بیدستان، صحرای ویان، جوادآباد، نهر رستم، دره دروا، حسن‌آباد، حاجی‌آباد، صوفی‌آباد، وهرجرد (ورگرد)، دلمبر، حیدرآباد، میان‌جاده، شنبه‌دژ، نوزمین، سیاه کلان، کسین، کارخانه قند، حسین‌آباد مهرشهر، پیشاهنگی، گلدشت، جو مردآباد، سرحد آباد، آسیا برجی، سرآسیاب، ده کرج، حسین‌آباد راه‌آهن، شهر صنعتی، اطراف امامزاده طاهر و امامزاده حسن، باغ فلاحت و مناطق دیگری که درسال‌های اخیر در محدوده شهر کرج قرار گرفته، را در بر می‌گرفته‌است.

در سال ۱۳۸۹ خورشیدی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، شهر کرج به همراه ۳ شهرستان دیگر در قالب استان البرز جای گرفت.

برپایه بررسی‌های سال ۱۳۸۷ خورشیدی کلانشهر کرج در آن سال دارای ۶۸۰ هکتار بافت فرسوده شهری بوده‌است.

 مکان‌های تاریخی، فرهنگی

در حوزه فرمانداری کرج بیش از ۱۰۰ اثر با ارزش فرهنگی – تاریخی و هنری شناسایی شده و در گزارش بررسی و شناسایی این منطقه درج گردیده .ازاثار ومکانهای تاریخی که دارائه قدمت دوره اسلام وبیش از اسلام ودوره قاجار وصفوی و قرن ۷ و ۸ و ۹ هجری میتوان موارد زیر را نام برد

آثار فرهنگی و تاریخی دهستان‌های نسا، آسارا و آدران در منطقه‌ای کوهستانی قرار داشته و آبادی‌های آن‌ها در دره‌های پرشیب و یا بر کناره بلند کوه‌ها ایجاد شده‌است.

در دهستانهای کمال آباد، گرمدره، محمدآباد از حوزه فرمانداری کرج آثار ارزشمند و چشمگیری وجود دارد که شماری از آنها توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان تهران و کرج شناسایی شده و تعدادی نیز در حال بازسازی و استحکام بخشی هستند. دو گرمابه قدیمی واقع در روستاهای هلجرد و بیلقان نیز از آثار طبیعی کرج است

از جمله جاذبه‌های گردشگری کرج می‌توان جاده کرج - چالوس، باغ سیب مهرشهر کرج، کاخ مروارید (شمس)، پارک خانواده جهانشهر و روستای تاریخی آتشگاه را نام برد.

کاروانسرای شاه‌عباسی، پل تاریخی کرج و امامزاده طاهر کرج که مدفن بسیاری از ناموران شعر و هنر معاصر ایران است از دیگر جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی گردشگری کرج به شمار می‌روند.

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html

 دیگر جاذبه‌های گردشگری کرج:

مجموعه سد امیرکبیر، امکانات ورزش‌های آبی از جمله قایق سواری، اسکی روی آب، ماهیگیری

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی خور

روستای آتشگاه کرج

آتشکده تخت رستم

کاخ سلیمانیه واقع در دانشکده کشاورزی

آرامگاه شاهزاده سلیمان

باغ لاله گچسر

دره ارنگه

دهکده واریان

روستای برغان

دریاچه سد طالقان

باغات طالقان

روستای آغشت

رودخانه کرج

غار یخ‌مراد

دره پل خواب

روستای وینه

آبشار آدران

باغ گلها

مرکز خرید مهستان

موزه تاریخ طبیعی کرج

پارک خانواده کرج با امکانات ورزشی و تفریحی

پارک تنیس

باغات جهانشهر

کوه باغستان کرج

روستای سرجوب

روستای سرتپه

دهکده وررزشی روستای سنقرآباد

خرید عسل طبیعی در کرج | خرید عسل در کرج | پخش عسل در البرز 

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

از طرفی پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی ، مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل فروشگاه تخصصی عسل دژ از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار به خریدار انتقال می یابد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان البرز ، کلان شهر کرج ، کلان شهر تهران، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 خرید عسل طبیعی سبلان در کرج

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در کرج

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در کرج

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در کرج

خرید بره موم در کرج

خرید شهد عسل در کرج

خرید گرده گل در کرج

خرید ژل رویال در کرج

خرید عسل چهل گیاه در کرج

خرید عسل سوغات اردبیل در کرج

عسل دژ در کرج

خرید عسل شان طبیعی در کرج

خرید عسل شان معمولی در کرج

خرید عسل طبیعی سبلان در استان البرز

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در استان البرز

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در استان البرز

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در استان البرز

خرید بره موم در استان البرز

خرید شهد عسل در استان البرز

خرید گرده گل در استان البرز

خرید ژل رویال در استان البرز

خرید عسل چهل گیاه در استان البرز

خرید عسل سوغات اردبیل در استان البرز

عسل دژ در استان البرز

خرید عسل شان طبیعی در استان البرز

خرید عسل شان معمولی در استان البرز

قیمت عسل در استان البرز

قیمت عسل در کرج

قیمت عسل در تهران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی | روشهای سنتی تشخیص عسل طبیعی

ترکیبات یک عسل معمولی بدین صورت است:

فروکتوز ۳۸٫۲٪

گلوکز ۳۱٪

آب ۱۷٫۱٪

مالتوز ۷٫۲٪ Maltose *

کربوهیدرات‌ها Carbohydrates ۵٪–۴/۲

ساکاروز ۵٫۱٪

املاح معدنی، ویتامین، آنزیم ۷–۰/۵٪ Minerals – Vitamins – Enzymes

ترکیبات عسل به نوع تغذیه زنبور عسل بستگی دارد که از چه گلی یا گلهایی استفاده کرده است. بهترین راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی بوسیله آزمایشگاه است و به طور قطع نمی‌توان به صورت معمولی این تشخیص را انجام داد،

اما چند مورد که می‌توان به کمک آن‌ها تقریباً اطلاعاتی بدست آورد موارد زیر هستند:

۱- عسلی که توسط زنبور عسل تولید شده باشد از هنگامی که در دهان قرار می‌گیرد توسط مخاط دهان به خوبی جذب می‌شود ولی عسل‌هایی که دست ساز هستند مانند آب نبات روی زبان مانده و به خوبی جذب نمی‌شوند.

۲- اگر قطره‌ای از عسل طبیعی در لیوان آب سرد ریخته شود، حالت چسبندگی خود را حفظ نموده و به سرعت حل نمی‌گردد ولی اگر قطره یا رشته عسل هنگام ریزش از هم بپاشد، عسل تقلبی یا حاوی مقدار زیادی آب است.

۳- بدون توجه به رنگ عسل طبیعی، نمی‌توان از پشت شیشه آن چیزی را مشاهده نمود ولی عسل تقلبی مانند شیشه رنگی عمل می‌کند و به راحتی می‌توان اشیا را از پشت آن دید.

۴- عسل‌های تقلبی که با گلوکز تجاری تولید می‌شوند هیچ‌گاه شکرک نزده و پیوسته شفاف باقی می‌مانند ولی پس از مدتی مانند نبات رنگی به صورت یک پارچه سفت شده و حتی با چاقو هم نمی‌توان آن‌ها را از ظرف خارج نمود.

نکته: تمام این ترفندها تقریبی هستند، با توجه به اینکه عسل‌ها خیلی مختلف هستند و هر کدام طعم، بو، رنگ و حتی غلظت خودشان را دارند واکنششان به این روش‌ها که نوشته شده یکسان نیست و صد البته که عسل‌های تقلبی هم که روز به روز بهتر می توانند از پس این موارد بر بیایند، پس تنها گزینه برای تشخیص عسل طبیعی آزمایش عسل می‌باشد

فروشگاه عسل دژ عسل طبیعی را بصورت آزمایش شده و تضمینی در اختیار شما عزیزان می گذارد با ثبت سفارش و پرداخت آنلاین می توانید نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید و با ارسال رایگان آن را درب منزل تحویل بگیرید.

در این آزمایش میزان ساکارز برای شهد عسل 1.8% می باشد که برای عسل طبیعی ساکارز زیر 5% قابل قبول است.

 

 عسل طبیعی سبلان آزمایش شده با ساکارز زیر 2%

شهد عسل طبیعی سبلان  آزمایش شده با ساکارز زیر 2%

عسل طبیعی بهار نارنج آزمایش شده با ساکارز زیر 3%

شهد عسل طبیعی بهار نارنج آزمایش شده با ساکارز زیر 3%

بره موم

شهد عسل

گرده گل

ژل رویال

عسل چهل گیاه با ساکارز زیر 3%

عسل سوغات اردبیل

عسل دژ

عسل شان طبیعی با ساکارز زیر 3%

عسل شان معمولی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

خرید عسل

خرید عسل طبیعی و خرید عسل

خریدی چیست؟

خرید فعالیتی است که در آن مشتری کالا یا خدمات موجود ارائه شده توسط یک یا چند خرده فروش را با هدف بالقوه ای برای خرید انتخاب می کند. یک نوع شناسی از نوع خریداران توسط محققان ایجاد شده است که یک گروه از خریداران را به عنوان خریداران تفریحی معرفی می کند ، یعنی کسانی که از خرید لذت می برند و آن را به عنوان یک فعالیت تفریحی می دانند.

خرید آنلاین به یک عامل اصلی در صنعت خرده فروشی تبدیل شده است زیرا مصرف کنندگان اکنون می توانند اطلاعات مربوط به محصول را جستجو کرده و سفارش های محصول را در مناطق مختلف قرار دهند. فروشندگان آنلاین محصول ها خود را مستقیماً به خانه ، دفاتر یا هرجایی که می خواهند ، تحویل مشتری می دهند. فرآیند B2C (تجارت به مصرف کننده) باعث شده تا مصرف کنندگان بتوانند هر محصولی را به صورت آنلاین از وب سایت خرده فروش انتخاب کرده و آن را نسبتاً سریع تحویل دهند. با استفاده از روش های خرید آنلاین ، مصرف کنندگان با مراجعه به فروشگاه های فیزیکی نیاز به مصرف انرژی ندارند. به این ترتیب آنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه سفر می شوند. خرده‌فروش یا فروشگاهی شغلی است که کالایی را ارائه داده و پیشنهاد داد و ستد یا فروش آنها را برای پول یا کالاهای دیگر به مشتریان ارائه می دهد.

خرید در جوامع باستانی

در روم باستان مرکز خرید بزرگی با نام مرکز خرید تراجان با واحدهای خرده‌فروشی بسیار وجود داشت. قدیمی‌ترین لیست خرید بر روی دیوار هادریان کشف شده که متعلق به ۷۵-۱۲۵ پس از میلاد می‌باشد و به دست یک سرباز نوشته شده‌است.

 

اعتیاد به خرید

اختلال اعتیاد به خرید ( به انگلیسی: Shopaholic ) به حالتی می گویند که در آن فرد علاقه ی وافری به خرید کردن و جمع آوری کالاهایی دارد که اصلا به آن ها نیازی ندارد.

خرید عسل

خرید عسل به معنای عام مراجعه به فروشگاه و خرید عسل ، این مراجعه می تواند مراجعه حضوری باشد و یا مراجعه الکترونیکی و اینترنتی ، و عسل هم می تواند عسل معمولی و تغذیه ای باشد یا عسل طبیعی که در اکثر فروشگاه ها موجود می باشد به ویژه عسل تغذیه ای به دلیل سهولت در تولید انبوه در سراسر فروشگاه های عسل یافت می شود و قیمت آن نیز نسبت به عسل طبیعی ارزان تر می باشد. زیرا در این نوع عسل شربت شکر را در کندوی زنبور عسل قرار می دهند و زنبور با در اختیار داشتن شربت شکر آن را در شان ذخیره می کند و تبدیل به عسل می کند این عسل درصد ساکارز بالاتری نسبت به عسل طبیعی دارد

خرید عسل طبیعی

خرید عسل طبیعی با توجه به نیاز خریدار و حسب حساسیت به موضوع خرید مطرح می شود ، خریدار عسل طبیعی را برای درمان خرید میکند و یا عسل طبیعی را بر اساس خواص آن برای جایگزینی در رژیم غذایی سالم خرید می کند ، خرید عسل طبیعی نیز به دو طریق ممکن می باشد، خرید از زنبورداران و فروشگاه های معتبر و یا خرید از طریق آزمایش عسل طبیعی.

با توجه به اینکه تولید عسل طبیعی در مقایسه با تولید عسل تغذیه ای زمان بر می باشد بدین گونه که زنبورعسل متحمل کار زیادی می شود تا شهد را از گلها جمع آوری و به کندو انتقال دهد و سرانجام حاصل عسل طبیعی به مراتب کمتر از عسل معمولی می باشد ، بنابراین اقتضا دارد که عسل طبیعی گران تر از عسل معمولی باشد ، تا منافع زنبوردار نیز تأمین گردد.
بهترین روش تشخیص عسل طبیعی روش آزمایش عسل می باشد برای مطمئن شدن از طبیعی بودن عسل کمی از آن را تحویل آزمایشگاه مواد غذایی و یا دامپزشکی نمایید تا با آنالیز آن مواد و ترکیبات آن را برایتان تشخیص دهد. روش دوم نیز خرید عسل از فروشگاه ها و زنبورداران مطمئن می باشد.

برای خرید عسل طبیعی می توانید از فروشگاه عسل دژ که همواره از عسل نمونه برداری می کند و آن را با برگ آزمایش به مشتریان ارائه می دهد تهیه نمایید .

 خرید عسل طبیعی سبلان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج

خرید بره موم

خرید شهد عسل

خرید گرده گل

خرید ژل رویال

خرید عسل چهل گیاه

خرید عسل سوغات اردبیل

عسل دژ مرکز خرید عسل طبیعی

خرید عسل شان طبیعی

خرید عسل شان معمولی

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

ساکارز عسل چیست

ساکارز عسل

ساکارز (به انگلیسی: Sucrose) ترکیب آلی است که خاصیت شیرین دارد. ساکاروز به شکل پودر سفید رنگ شیرین و بدون بو است که نقش بسیار مهمی در تغذیه انسان و تأمین انرژی مورد نیاز موجودات زنده دارد. این ترکیب آلی دی‌ساکاریدی است که از گلوکز و فروکتوز تشکیل و با فرمول C۱۲H۲۲O۱۱   c شناخته می‌شود. ساکاروز در نیشکر و چغندر قند یافت می‌شود

تجزیه گرمایش و اکسایشی ساکارز

ساکاروز در ۱۸۶ درجه سانتی گراد ذوب شده و با تجزیه شدن تشکیل کارامل را می‌دهد. مثل سایر کربوهیدرات‌ها - با سوختن ساکاروز - آب و کربن دی‌اکسید آزاد می‌شود. برای مثال در راکت‌ها و موشک‌های آموزش و آماتور با نام موشک‌های شکلاتی از ساکاروز به عنوان سوخت استفاده می‌شود که همراه پتاسیم نیترات به کار می‌رود.

 

48KNO3 + 5C12H22O11 → 24K2CO3 + 24N2 + 55H2O + 36CO2

 

برخی دیگر از واکنش‌های معمول ساکاروز با هیدروکلریک اسید، پتاسیم کلرات و سولفوریک اسید به شرح زیر است:

 

8HClO3 + C12H22O11 → 11H2O + 12CO2 + 8HCl

 

H2SO4 (catalyst) + C12H22O11 → 12C + 11H2O + Q + H2O + SO3[۳]

Q = گرما

 

هیدرولیز و تجزیه ساکارز

هیدرولیز باعث شکستن پیوند گلیکوزیدی ساکاروز شده و گلوکز و فروکتوز آزاد می‌کند. این عمل با آنزیم‌های ساکاروز رخ می‌دهد. همچنین اسید نیز می‌تواند باعث هیدرولیز ساکاروز شود.

 

ساکارز نام علمی شکر معمولی، شکر نیشکر یا شکر سفید است، این ترکیب از یک مولکول گلوکز و یک مولکول فروکتوز تشکیل شده است که به یکدیگر متصل‌اند. شکر در حالت پودری و دانه‌های ریز شده موجود و محصول فرآوری شیره‌ چغندر قند یا نیشکر است. نام «ساکارز» در سال ۱۸۵۷ و توسط ویلیام میلر، شیمیدانی انگلیسی، مطرح شد که متشکل از کلمه‌ فرانسوی ساکار (شکر) و پسوند عمومی شکرها «ـُز» است تعریف جامع تر عسل که در سال ۱۹۰۶ در آمریکا ارائه شده عبارتست از:

ترشح مواد قندی درختان و شهد گل نباتات که توسط زنبوران عسل جمع آوری شده تغییر یافته و درون سلول های قاب ذخیره می شود عسل نامیده می شود. عسل ماده است که از نظر گردش نوری چپ گرا بوده و حداکثر ۲۵% آب، ۰/۲۵ % مواد معدنی، ۸% ساکارز دارد.

شکر می ‌تواند در برچسب ‌های ترکیبات محصولات غذایی، تهیه نمایید . شکر سفید که از چغندرقند بدست می آید شکر بدست آمده از نیشکر دارای دانه های درشت تر می باشد و نسبت به شکر چغندر بهتر است و  «شکر قهوه ‌ای» می تواند از چغندر قند بدون تصفیه بدست آید و همچنین از نیشکر نیز بدست می آید. 

همچنین «شکر خام» که دانه ‌های بزرگ ‌تری نسبت به شکر معمولی دارد نیز حقه‌ ای بازاریابی است. کلمه‌ «خام» تصویری طبیعی ‌تر و سالم‌ تر از شکر را به ذهن می ‌آورد اما شکر خام چیزی بیش از شکر سفید فرآوری و کریستال شده به همراه کمی شیره نیست.

ساکارز چقدر خوب است؟

معمولاً از شکر با نام «کالری تهی» یاد می ‌شود، چون کالری بالایی دارد اما ارزش غذایی آن صفر است، به این معنی که انرژی در اختیارتان قرار می ‌دهد اما هیچ چیز دیگری برای ساخت و ساز بدن در اختیارتان نمی ‌گذارد. شکر و انسولین بیش از اندازه می ‌توانند تأثیر بدی روی قدرت سیستم ایمنی و قلبی عروقی ‌مان داشته باشند و موجب مشکلات زیادی از جمله دیابت و ناراحتی ‌های قلبی شوند.

به یاد داشته باشید که قوطی ۳۵۰ میلی ‌لیتری از نوشابه حاوی تقریباً ۱۰ قاشق شکر می باشد نوشابه دارای خاصیت اسیدی است و pH آن تقریباً 2 می باشد معمولاً نوشیدنی های لیمون و پرتقال طعمی ترش دارند برای شیرین کردن این مقدار ترشی شکر بیشتری نیاز می باشد به همین خاطر نوشابه علی رغم خاصیت اسیدی شیرین نیز می باشد. وقتی کودکان این شکرهای کم ارزش را استفاده می ‌کنند توجه کمتری به غذاهای پر ارزشی همچون شیر دارند و به همین دلیل است که افراد چاق دچار سوء تغذیه نیز هستند.

ساکارز عسل طبیعی و مقدار استاندارد آن؟

در ایران حداکثر مقدار قابل قبول برای عسل غیر تغذیه ای (عسل طبیعی) ساکارز عسل باید زیر  ۵ درصد باشد. افزایش دما و حرارت دادن باعث کاهش درصد ساکارز می گردد.

مقدار ساکارز عسل به نوع گیاه آن نیز بستگی دارد برای مثال درصد ساکارز در عسل کنار طبیعی بیشتر از میزان استاندارد می باشد که تشخیص کیفیت آن با آیتم های دیگر به دست می آید.
متاسفانه امروزه تقلبات جدید بر روی میزان قند در عسل ها آنقدر گسترده شده است که آزمایش ساکارز دیگر نمی تواند ملاک صحیحی بر کیفیت بوده و تکیه بر درصد ساکارز به تنهایی می تواند انسان را به خطا بیاندازد.

در برگه زیر میزان ساکارز برای شهد عسل به میزان 1.8% می باشد، بازه مورد قبول ساکارز زیر 5% می باشد بنابراین عسل طبیعی موجود در فروشگاه تخصصی عسل دژ از بهترین و مرغوب ترین نوع عسل می باشد.

 عسل طبیعی سبلان در فروشگاه عسل دژ با ساکارز زیر 2% به همراه برگ آزمایش و بصورت تضمینی و با ارسال رایگان و قیمت مناسب عرضه می گردد.

 عسل طبیعی سبلان

شهد عسل طبیعی سبلان

عسل طبیعی بهار نارنج

شهد عسل طبیعی بهار نارنج

بره موم

شهد عسل

گرده گل

ژل رویال

عسل چهل گیاه

عسل سوغات اردبیل

عسل دژ

عسل شان طبیعی

عسل شان معمولی

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان

قیمت عسل

قیمت عسل طبیعی در سال 1399

فروشگاه عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت رفاه حال مشتریان همواره عسل مرغوب و با کیفیت را به قیمت مناسب به دست شما عزیزان می رساند.

قیمت عسل طبیعی به عوامل متعدد بستگی دارد.

تولید : با توجه به اینکه جمع آوری عسل طبیعی توسط زنبور مدت زمان زیادی طول می کشد و در آخر نیز وزن عسل تولیدی کم می باشد لذا برای اینکه به زنبورداران توجیه اقتصادی داشته باشد و رغبت و علاقه به تولید عسل طبیعی داشته باشند طبیعتاً قیمت عسل طبیعی بالا می باشد.

کیفیت :  عسل دژ همواره محصولات خود را مورد آزمایش قرار می دهد و نتایج رضایت بخش آزمایشات و از طرفی رضایت عزیزانی که از فروشگاه ما خرید نموده اند ، دال بر کیفیت مناسب محصول می باشد.

عرضه : عسل دژ سعی نموده محصول را بدون واسطه در بازار عرضه کند یعنی عسل مرغوب را مستقیماً از مزرعه زنبورداری به دست مصرف کننده می رساند لذا قیمت آن مناسب و اقتصادی می باشد درصورتی که توسط واسطه دست به دست شود قیمت محصول بالا خواهد بود

نوع و محل تولید : عسل شمال کشور رطوبت بیشتری دارد ولی عسل دامنه سبلان غلظت بیشتر و تنوع پوشش گیاهی کوهستانی ، بنابراین عسل طبیعی سبلان از عسل شمال قیمت بیشتری دارد.

عدم سودجویی: در شرایط فعلی جامعه که اوضاع اقتصادی نابسامانی دارد و از طرفی شیوع بیماری کرونا که سلامت مردم و جامعه را تحدید می کند، عدم سودجویی و قانع بودن به سود کمتر و رعایت حال مشتریان عزیز نیز بر قیمت عسل تأثیر دارد. همواره عسل دژ در جهت رضایت مشتریان قیمت مناسب را در نظر دارد.

عسل طبیعی سبلان در سال 1399 در وزن یک کیلویی به قیمت 153000 تومان

عسل طبیعی بهار نارنج در سال 1399 در وزن یک کیلویی به قیمت 123000 تومان

شهد عسل طبیعی سبلان در سال 1399 در وزن یک کیلویی به قیمت 153000 تومان

شهد عسل طبیعی بهار نارنج در سال 1399 در وزن یک کیلویی به قیمت 123000 تومان

عسل طبیعی شان سبلان در سال 1399 در وزن تقریبی 0/1±1/8 کیلوگرم به قیمت 273000 تومان

عسل معمولی (تغذیه ای) شان سبلان در سال 1399 در وزن تقریبی 0/1±1/8 کیلوگرم به قیمت 140000 تومان

عسل سفره عقد (عسل تزئینی) در سال 1399 در وزن 500 گرم به همراه تزئین به قیمت 125000 تومان

گرده گل در سال 1399 در وزن 500 گرم به قیمت 125000 تومان

ژل رویال در سال 1399 در وزن 10 گرم به قیمت 203000 تومان می باشد

ارسال کلیه محصولات فوق در فروشگاه عسل دژ بصورت رایگان می باشد، یعنی هزینه ارسال به عهده فروشنده بوده و مشتری بابت ارسال هزینه ای متحمل نمی شود .

نکته: ارسال ژل رویال در شهر اردبیل در داخل یخ انجام می شود تا فاسد نشود ولی در صورت ثبت سفارش برای شهرهای دیگر در داخل عسل قابل ارسال خواهد بود.

عسل طبیعی سبلان

 

عسل معمولی (تغذیه ای) شان سبلان

عسل طبیعی بهار نارنج

عسل دژ

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل سبلان