https://dejkala.com/content/19-type

انواع عسل

تولید عسل:

زنبورهای عسل، عسل را از شهد گیاه درست می کنند. آنها قسمت اعظم رطوبت را تبخیر می کنند و آنزیم هایی را اضافه می کنند که ترکیب شهد را تغییر و طعم بی نظیری به آن بدهد. هنگامی که رطوبت عسل در حدود 17٪ باشد ، زنبورها آن را در سلولهای شان ذخیره می کنند. آنها سپس سلولها را با استفاده از موم سفید ، مهر می زنند.

هنگامی که زنبورها به نواحی وسیعی از یک نوع گل مانند شبدر ، چوب بلوط ، سنبل و ... دسترسی پیدا کنند ، عسلهایی با طعم و رنگی که معمولاً برای آن گیاه خاص است تولید می کنند. زنبورها با ترکیب گرده ها از گلهای مختلف در مناطقی که هیچ کس بر آن غالب نیست ، عسل را به طور طبیعی ترکیب می کنند. همچنین عسل ها هنگام بسته بندی مخلوط می شوند تا طعم خاصی ایجاد کنند.

دسته بندی های عسل:

عسل شان (لانه زنبوری)

مستقیم از کندوی زنبور عسل پر از کندو که به طور طبیعی توسط زنبورها ذخیره می شود.

عسل مایع (استخراج)

با قطع موم و چرخاندن شان در یک استخراج کننده عسل ، جایی که نیروی گریز از مرکز عسل را از سلول خارج می کند، تهیه می شود.

گلها و رنگ عسل

رنگ و طعم عسل ها بسته به منبع شهد (شکوفه ها) که توسط زنبورهای عسل مورد بازدید قرار گرفته اند متفاوت است. در واقع ، بیش از 300 نوع عسل منحصر به فرد در دنیا وجود دارد که هر کدام از یک منبع گل متفاوت است. رنگ عسل از تقریبا بی رنگ تا قهوه ای تیره متغیر است ، و بسته به مکانی که زنبورهای عسل وزوز و پرواز می کنند ، طعم آن از نظر ملایمی تا شدید متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی ، عسل به رنگ روشن از طعم ملایم تر و عسل به رنگ تیره قوی تر است.

 

اقاقیا  ACACIA

عسل اقاقیا بسیار کم رنگ است. در شکل خالص آن ممکن است به اندازه شیشه مایع روشن باشد. این گیاه دارای رایحه ای ملایم ، شیرین ، با گل و از انواع محبوب عسل است. انتخاب خوبی برای مخلوط کردن با نوشیدنی ها و پخت و پز است ، زیرا با مایعات خوب مخلوط می شود و با طعمی ملایم شیرین می شود.

یونجه ALFALFA

عسل یونجه ، بسیار زیاد در سراسر دنیا از شکوفه های بنفش تولید می شود ، با رنگ و عطر و طعم و عطر کاملاً ملایم و سبک است.

آووکادو AVOCADO

عسل آووکادو از شکوفه های آووکادو در کالیفرنیا و مناطق خاص جمع می شود. عسل آووکادو به رنگ تیره و دارای طعم سرشار از قارچ است.

بلوبری BLUEBERRY

شهد شهیر گلهای سفید ریز از بوته های بلوبری و زغال اخته ، عسلی را تهیه می کند که به طور معمول کهربایی به رنگ روشن و با طعم کاملا خوشمزه است. و در مناطقی خاص تولید می شود.

اکالیپتوس EUCALYPTUS

عسل اکالیپتوس از گیاه اکالیپتوس تولید می شود که حاوی بیش از 500 گونه مجزا و بسیاری از هیبریدها است. همانطور که انتظار می رود با یک گروه متنوع از گیاهان ، عسل اکالیپتوس از نظر رنگ و طعم بسیار متفاوت باشد اما به نظر می رسد که عسل با طعم قوی تر و با کمی رایحه دارویی باشد. در کالیفرنیا تولید می شود.

مانوکا MANUKA

عسل مانوکا ، که در درجه اول در نیوزیلند تولید می شود ، به عنوان یک محصول طبیعی چه از نظر داخلی و چه موضعی روی پوست استفاده می شود. زنبورها شهد را از گلهای بوته مانوکا جمع می کنند که بومی فقط برای نیوزیلند است. فرآیند تهیه عسل توسط محیط بدون آلودگی نیوزلند غنی شده است.

شکوفه پرتقال ORANGE BLOSSOM

عسل شکوفه پرتقال، که اغلب ترکیبی از منابع مرکبات است ، معمولاً به رنگ ملایم و با طعم ملایم و با رایحه تازه و طعم مرکبات سبک است. عسل شکوفه پرتقال در شمال کشور  که به عسل بهار نارنج معروف است تولید می شود.

گلهای وحشی WILDFLOWER

از عسل گل های وحشی اغلب برای توصیف عسل از منابع مختلف گل و نامشخص استفاده می شود.

(منبع)

 

عسل طبیعی سبلان

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html