https://dejkala.com/content/22-monhaser

موارد منحصر به فرد برای عسل


کاسه شفابخش عسل ، آمریکایی ها سالانه حدود 1.5 پوند عسل را برای هر فرد مصرف می کنند. در ایالات متحده بیش از 300 نوع عسل وجود دارد. عسل خالص فواید زیادی برای انسان دارد. نه تنها می توانید از عسل به عنوان یک ماده غذایی لذت ببرید بلکه می توانید از آن برای انواع برنامه های خانگی و بهداشتی استفاده کنید. این ممکن است جایگزین تمام روشهای فن آوری در حال حاضر در بیمارستان ها نشود ، اما به عنوان درمانی برای بیماری ها و همچنین جایگزینی برای مکمل های ویتامین استفاده می شود.

عسل به عنوان یک مرطوب کننده موثر پوست ، ضد عفونی کننده ، ضد عفونی کننده و محلول ضد باکتری شناخته شده است. بسیاری از جوامع و گروه ها از سن عسل برای افزایش سلامتی استفاده کرده اند. عسل ممکن است یک داروی معجزه آسا نبوده که از نظر بالینی اثبات شده باشد ، اما معلوم است که علائم و بیماری های زیادی را درمان می کند.

در اینجا چند کاربرد جالب و خلاقانه برای عسل آورده شده است:

راه حل ضد باکتریایی  Antibacterial Solution: با توجه به تعادل pH اسیدی و پایه چسبناک ، باکتری ها و میکروب ها در پوشاندن در عسل زنده مانده اند. میکروارگانیسم ها در پایه اسیدی چسبنده گیر می شوند ، که برای خارجیان بسیار ساینده است و در نهایت آنها را از بین می برد. عسل را روی زخم ، خراش یا ناحیه ملتهب ، همراه با ضد عفونی کننده بمالید. حیرت خواهید کرد که پس از درمان عسل ، چقدر سریع جراحت بهبود می یابد.

ضد عفونی کننده Antiseptic : پراکسید هیدروژن یک ماده شیمیایی است که برای تمیز کردن زخم ها استفاده می شود و به آنها در بهبود سریع کمک می کند. عسل حاوی مقادیر خوبی از مواد شیمیایی است. فقط باید با رقیق کردن ماده در آب یا مایعات بدن آزاد شود. هنگام استفاده روی زخم باز ، گلوکز ، حاوی عسل رقیق شده و به تدریج پراکسید هیدروژن آزاد می کند. این ماده باعث بهبودی سریعتر زخم شما می شود. به دلیل قوام چسبناک ، از چسبیدن زخم ها به پانسمان نیز جلوگیری کرده و ظاهر زخم ها را کاهش می دهد.

جریان خون Blood Flow Improver: عسل ، سرشار از گلوکز ، برای بهبود جریان خون شناخته شده است. گلوکز انرژی لازم را در جریان خون فراهم می کند ، که در بدن توزیع می شود. در نتیجه ، خون تولید شده از قوام مناسبی برخوردار است ، و از طریق رگ های خونی هموار جریان می یابد. اعتقاد بر این است که گلوکز به دلیل توانایی آن در بهبود جریان خون ، از آسیب مویرگی جلوگیری می کند.

درمان سوختگی Burn Remedy: سوختگی نه تنها دردناک است ، بلکه علائم آن نیز برای روزهای خوبی قبل از بهبودی باقی می ماند. با استفاده از عسل در سوختگی ، هیدروژن پراکسید منتشر شده زخم را پاک کرده و التهاب را تسکین می دهد. در نتیجه علائم سوختگی در مدت چند روز با درد کمتری بهبود می یابد. همچنین از عسل به عنوان یک پانسمان استفاده کنید و با حداکثر نتیجه باند را با یک باند گازی تمیز بپوشانید.

سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی Cancer and Heart Disease Prevention: بیماری های قلبی و سرطان بیماری هایی هستند که جان میلیون ها انسان را گرفته اند. هر دو شرط علل زیادی دارند که برخی از آنها شناسایی آنها دشوار است. شما باید به نوعی از این بیماری ها محافظت کنید. این محافظت می تواند به شکل عسل باشد. آنتی اکسیدان های عسل از تشکیل سلول های سرطانی و حفظ کیفیت خون تولید شده جلوگیری می کنند. این مانع از بیماری های قلبی در این روند می شود. با این حال ، انجام کارهایی که موجب سرطان می شود ، مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد ، هنوز هم باعث بروز این بیماری ها می شود. بنابراین ، از آنچه انتخاب می کنید برای انجام بدن خود مطلع شوید ، آگاه باشید.

پیشگیری از آسیب روده به روده بزرگ Colon Damage Prevention: کولیت ، بیماری که به روده بزرگ آسیب می رساند ، باعث ناراحتی زیادی برای مبتلایان می شود. اگر روزانه مقداری عسل مصرف می کنید می توانید اثرات بیماری را به حداقل برسانید. آنتی اکسیدان های موجود در عسل مقاومت روده بزرگ را تقویت کرده و بهبود می بخشد. علاوه بر این ، از عسل در طب عامیانه به عنوان ابزاری برای درمان شرایط مرتبط با روده بزرگ استفاده می شود.

درمان زخم دیابتی Diabetic Ulcer Remedy: درمان زخم پوست به طور کامل توسط تکنیک های پزشکی مدرن انجام می شود. خوشبختانه ، شما می توانید با استفاده از عسل به عنوان یک محلول موضعی ، روند بهبودی را تسریع کنید. هنگامی که به بیمار توصیه می شود از پمادهای دیگر خودداری کند ، توانایی آن در بهبود زخم ها بسیار مفید خواهد بود.

نرم کننده خشک آرنج Dry Elbow Softener: احتمالاً می دانید که آرنج های خراشیده می توانند روز شما را خراب کنند. دفعه بعد ، بعد از شستن و شستشو ، مقداری عسل را روی نواحی خراشیده بمالید تا پوست نرم شود. به مدت 30 دقیقه عسل را بگذارید و بعد بشویید. هر زمان که نیاز دارید نرم کنید و پوست خشک و خراشیده را تکرار کنید.

تقویت کننده و انرژی زا Energy Booster: هنگامی که عسل دارید نیازی به خرید نوشیدنی های انرژی زا ناشی از تنگی نفس نیست. عسل را با مقداری آب مخلوط کرده و سپس محلول را بنوشید. مقدار گلوکز عسل توسط مغز و جریان خون جذب می شود و باعث کاهش خستگی در این روند می شود. شما سالم و سالم خواهید بود و فقط با مصرف راه حل ساده خوشحال خواهید شد.

اسکراب صورت Facial Scrub: پوست خود را با عسل نرم کنید. برای لایه برداری پوست بسیار عالی است. مقداری بادام بادام زمینی و آب لیمو را مخلوط کنید تا یک اسکراب خانگی صورت ایجاد کند.

میوه نگهدارنده Fruit Preserver: مادربزرگ شما مربا (کمپوت) درست کرده است. امروز می توانید با حفظ میوه های خود در سس عسل نشان دهید که واقعاً برش می خورید. یک قسمت عسل را با ده قسمت آب مخلوط کنید و انواع توت ها یا میوه های خرد شده خود را بپوشانید. عسل به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی و شیرین کننده عمل می کند.

نرم کننده مو Hair Conditioner: در حمام ، بعد از شستن موها ، انتهای آن را با کمی عسل بپوشانید. بگذارید چند دقیقه قبل از شستشو بنشیند و فهمید که موهای شما کمتر مبهم و حالت ملایمی دارند. یا با اضافه کردن یک قاشق چایخوری عسل به یک چهارم آب موهای خود را براق و روشن کنید. بعد از شستن موها ، مخلوط را روی سرتان بریزید. بگذارید خشک شود و از براق تازه پیدا شده خود لذت ببرید. تقویت کننده سیستم ایمنی؟ معروف است که بافات سلامتی روزانه یک قاشق چای خوری عسل به همراه ویتامین های صبحانه آنها می نوشند. اگرچه هنوز از نظر علمی اثبات نشده است ، اما گفته می شود که مصرف روزانه عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. امتحان کن؛ شما چیزی برای از دست دادن ندارید

لیب مرهم Lip Balm: روغن بادام ، موم زنبور عسل و عسل را با قوام مورد نظر خود مخلوط کنید. ایجاد 100٪ طبیعی خود را بر روی لب های خود آغشته کرده و از مزایای محافظت از آن در برابر آفتاب و خنک کننده بودن آن بهره مند شوید.

دفع انگل Parasite Remover: عسل ، هنگامی که با سرکه و آب مخلوط شود ، می تواند کرم ها و سایر انگل ها را از بدن شما خارج کند. ترکیبی از اسیدیته سرکه و اجزای درمانی عسل بیش از حد کافی برای کشتن یا اخراج متجاوزان بدن است. هنگامی که گمان می کنید کرم هایی در بدن شما وجود دارد ، مقدار کافی از محلول را به طور مرتب بنوشید.

آرامش از اضطراب و عصبیت Relaxant for Anxiety and Nervousness: اضطراب و عصبی بودن دشمنان یک ذهن سالم هستند. با خوردن فرنی مخلوط شده با عسل ، خود را از اثرات منفی آن ها رها کنید. مواد مغذی عسل اثر آرام بخش می کند ، به ویژه هنگامی که در مقادیر قابل توجهی مصرف می شود. همچنین می توانید عسل را با یک نوشیدنی مناسب برای خواب شبانه مخلوط کنید.

مرطوب کننده پوست Skin Moisturizer: عسل ، هنگام مخلوط کردن با تخم مرغ و مقداری آرد ، یک مرطوب کننده موثر پوست است. از همه بهتر ، به آرامی فرموله شده است ، بنابراین افراد دارای پوست حساس می توانند از آن استفاده کنند. بسته به قوام مورد نظر خود چهار قاشق غذاخوری عسل را با یک زن و شوهر سفیده تخم مرغ و چند قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی این مخلوط آماده شد ، از آن به عنوان لوسیون دست و بدن یا ماسک مرطوب کننده صورت استفاده کنید و اثرات خشکی پوست را از بین ببرید. اگر دوست دارید ، عطر مورد علاقه خود را به محصول شخصی 100٪ پوست طبیعی خود مانند روغن اسطوخودوس اضافه کنید.

درمان گلو درد Sore Throat Treatment: برخی افراد معتقدند که عسل یک درمان بهتر برای سرفه و سرماخوردگی نسبت به داروهای بدون نسخه است. برای ایجاد سرم تسکین دهنده گلو ، آب آن را از یک لیمو فشار دهید و آن را با مقداری عسل مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید تا هر دو مواد مخلوط شوند. محلول را بنوشید. بعد از چند لحظه متوجه خواهید شد که گلودرد شما بهبود یافته است یا حداقل کاهش یافته است. درمان را هر روز ادامه دهید تا اینکه در نهایت عاری از سرماخوردگی باشید.

جایگزین شکر Sugar Substitute: از عسل به جای شکر در پخت استفاده کنید. برای هر فنجان شکر یک دستور غذا خواست ، آن را با 3/4 لیوان عسل جایگزین کنید. برای کسب بهترین نتیجه ، 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین را اضافه کنید و 1/4 لیوان مایع دیگری را که در دستور شماست ، کاهش دهید. همچنین دمای فر را 25 درجه کاهش دهید.

نرم کننده Tub Water Softener: بدن خود را آرام کنید و پوست خود را در حمام آرامش بخش خیس کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل را در 1 فنجان آب گرم بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه حل شود ، سپس به حمام خود اضافه کنید. این امر به شما بوی شیرین تری می بخشد و آب را نرم تر می کند. به عنوان یک درمان خاص ویژه برای خود ، 2-3 قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به آب اضافه کنید ، داخل آن شوید و آرام بگیرید. برخی آن را "سعادت محض" می نامند.

ویتامین آ Vitamin A Enhancement: ویتامین A ماده مغذی است که باعث تقویت بینایی بهتر می شود ، به خصوص هنگامی که در مقادیر قابل توجهی مصرف می شود. اگر مواردی را که سرشار از ویتامین A هستند با عسل مخلوط کنید ، اثرات آن کمی افزایش می یابد.

Zit Zapper :ممکن است عسل مرطوب کننده پوست ملایم باشد ، اما روی آکنه سخت است. با قرار گرفتن در معرض مداوم آنزیم های عسل ، جوش ها در نهایت پژمرده و محو می شوند. قبل از رختخواب مقدار کمی عسل را روی نواحی دلپذیر صورت خود بمالید. منطقه را با باندهای چسبی بپوشانید. بگذارید عسل همانطور که می خوابید جادوی خود را انجام دهد. به زودی ، حمله zit شما چیزی بیش از یک حافظه دوردست نخواهد بود.

(منبع)

برای عسل درمانی از عسل طبیعی سبلان استفاده کنید

فروشگاه عسل سبلان عرضه کننده عسل خالص و طبیعی سبلان

https://dejkala.com/home/353-asal-tabie-sabalan-1k.html