عسل شوید

شوید گیاهی است که از روزگاران قدیم بسیار مورد توجه بوده است به طوری که در زمان های قدیم در مصر از این گیاه برای مصرف روزانه خود و در کنار غذا استفاده می کردند. گیاه شوید خواص دارویی ودرمانی بسیاری دارد. این گیاه دارای برگ های سوزنی و به حالت چتر است که بویی مطبوع دارد.

خواص گیاه شوید

 خواص گیاه شوید، شوید دارای خواص بسیاری می باشد که می تواند در درمان بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد. خواص شوید بسیار است. ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تقویت معده، درمان درد کمر، تهوع، بی خوابی،رفع یبوست، رفع سرفه و تنگی نفس از خواص شوید می باشد. تخم گیاه شوید برای کسانی که لاغر هستند واشتهای کمی برای غذا خوردن دارند، توصیه می شود. این گیاه موجب افزایش سطح انسولین شده و به این ترتیب برای درمان قند بسیار مناسب می باشد. همچنین افرادی که مبتلا به چربی خون هستند نیز می توانند از این خواص این گیاه بهره ببرند.

شوید مانند هر ماده غذایی در کنار مزایا و خواص بیشماری که دارد، دارای مضراتی نیزمی باشد. ضعف چشم، کلیه و مثانه در صورتی ایجاد می شود که در مصرف این گیاه زیاده روی شود.

عسل شوید

عسل شوید، دشت هایی که زنبورها از شهد گل های آن تغذیه می کنند تاثیربه سزایی در تولید عسل دارد. اگر زنبورها فقط ازشهد یک گیاه خاص استفاده کنند، در این صورت این عسل خاصیت دارویی پیدا می کند. همانطور که عسل طبع گرم و خشکی دارد، عسل تولید شده از آن هم دارای طبع گرم است. عسل شوید، یکی از معطرترین عسل هایی است که به جهت داشتن خواص درمانی، در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. رنگ این عسل کهربایی تیره است و زمان برداشت آن از اواخر تیرما تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد. عسل شوید دارای خواص دارویی بسیاری مانند درمان دیابت، اختلالات تنفسی و بسیاری از موارد دیگر می باشد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

خاصیت آرام بخشی

خاصیت آرام بخشی ، عسل به واسطه داشتن ویتامین های گروه B، موجب تحریک شدن هورمون ها و ترشح آنزیم هایی می شود که می تواند احساس آرامش را در افراد ایجاد کند. بنابراین اگر احساس می کنید که به آرامش و یا حتی نیاز به یک خواب آرام دارید، عسل شوید می تواند به شما کمک کند.

کاهش چربی خون

کاهش چربی خون ، افرادی که میزان کلسترول و تری گلسرید بالایی دارند، مبتلا به بیماری چربی خون هستند. یکی از روش هایی که باعث کاهش میزان چربی خون افراد می شود، استفاده از عسل شوید است و ادامه این روند موجب جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی و حملات و سکته های قلبی می شود.

تقویت استخوان و درمان درد مفاصل

تقویت استخوان و درمان درد مفاصل ، پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که در سراسر جهان هر ساله قربانیان زیادی می گیرد. عسل به دلیل داشتن مواد معدنی و کلسیم فراوان به استحکام استخوان ها، پیشگیری و درمان بیماری ها کمک بسیار زیادی می کند. از این عسل در درمان درد های مفصلی هم استفاده می شود.

افزایش انرژی و توان بدنی

افزایش انرژی وتقویت بدنی ، یکی از خواص عسل افزایش انرژی و بالا بردن توان جسمانی در افراد است. عسل شوید نیز از این قائده مستثنی نیست. عسل شوید می تواند با داشتن چنین خواصی به پیشگیری از بروز سرطان کمک کند.

افزایش شیر مادران شیرده

افزایش شیر مادران شیرده ، باید بدانید مصرف سبزی شوید باعث افزایش شیر مادران شیرده می شود. به همین ترتیب مصرف عسل شوید نیز این خاصیت را به همراه دارد. عسل شوید علاوه بر شیرافزا بودن ، می تواند در درمان درد شکم در نوزادان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

درمان و تقویت معده

درمان و تقویت معده ، افرادی که مبتلا به رفلاکس معده هستند می توانند قبل از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری از این عسل استفاده کنند. از این عسل برای درمان معده، دل پیچه، هضم غذا و رفع نفخ نیز استفاده می شود.

مضرات عسل شوید

مضرات عسل شوید ، قابل ذکر مصرف عسل شوید به دلیل اینکه در کودکان زیر یک سال مسمومیت بوتولیسم ایجاد می کند، مضر است و نباید استفاده شود.

طریقه مصرف عسل شوید

طریقه مصرف عسل شوید ، عسل شوید برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. طریقه مصرف این عسل به اینگونه است که دو یا سه قاشق عسل شوید را به همراه چند قطره آبلیموی تازه به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و سپس نوش جوش جان کنید. این ترکیب بی نظیر، برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود اما نباید به صورت روزانه از این عسل استفاده شود.

نتیجه گیری

نتیجه گیری، در جهان عسل های مختلفی با طعم های بسیاری وجود دارد که هر کدام از این عسل دارای خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی هستند که می تواند در درمان بیماری ها تاثیر بسزایی داشته باشد. اما مصرف بعضی از عسل ها مانند عسل شوید صرفا جنبه درمانی دارد و نباید به مصرف روزانه برسد. همچنین لازم به ذکر است که کودکان زیر یک سال به دلیل مسمومیت بوتولیسم نباید از عسل استفاده کنند. اگر بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف عسل های درمانی لازم است در این مورد  با پزشک خود مشورت کنید توجه داشته باشید که عسل طبیعی شوید در محلی تولید می شود که گیاه غالب منطقه شوید و دارای گلهای شوید باشد. اگر میخواهید از فواید این عسل بهره مند شوید و این عسل را خریداری نمایید در حال حاضر در فروشگاه ما موجود نمی باشد  ولی برای تهیه عسل  100% طبیعی و آزمایش شده سبلان با ساکارز زیر 2% (ساکارز محصولات ما معمولاً 1.8% است، میزان ساکارز برای محصولات صادراتی 5% می باشد) ،  به فروشگاه آنلاین عسل دژ مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمائید و در مورد خرید عسل و همچنین عسل طبیعی مشاوره بگیرید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. کیفیت آن بسیار مرغوب و معمولاً برای مصارف درمانی و خوراکی استفاده می شود

 

 عسل طبیعی سبلان

شهد عسل طبیعی سبلان

عسل طبیعی بهار نارنج

شهد عسل طبیعی بهار نارنج

بره موم

شهد عسل

گرده گل

ژل رویال

عسل چهل گیاه

عسل سوغات اردبیل

عسل شوید