کیفیت عسل برای صادرات

عسل یک محلول غلیظ از قندها است ، به طور عمده فروکتوز و گلوکز (که اغلب به عنوان قندهای معکوس یا کاهش دهنده شناخته می شود) همراه با مقادیر کمی اسیدها (ترکیبات فرار که بوی مشخصه آن را می دهد) ، ویتامین ها و گرده ها. شاید مهمترین تعریف از عسل این باشد که این ماده غذایی طبیعی است که از شهد تهیه می شود و از گل توسط زنبورها گرفته می شود. شهد حاصل از گلها محلول رقیق قندها است. زنبورها این مرحله را بلوغ و متمرکز می کنند تا تخمیر آن متوقف شود. به عبارت دیگر ، پایدار می شود و ماندگاری طولانی دارد. در طی این فرایند ، قندها تغییر می یابند تا مشخصات قند معمولی عسل به دست آید.

عسل در اثر گرما آسیب پذیر است ، بنابراین قانون طلایی برای صادرکنندگان، جلوگیری از ذخیره سازی در شرایط دمای بالا است. عسل را برای صادرات خنک و تازه نگه دارید و بسته بندی استاندارد صادراتی در درام های 300 کیلوگرمی است که با مواد درجه یک برای مواد غذایی لاک می شوند و یا با موم زنبور عسل پوشیده شده اند. بشکه ها باید کاملاً پر شوند تا هوا از آن خارج شود ، چون هوا می تواند با عسل واکنش دهد و باعث اکسیداسیون شود. بشکه ها باید به خوبی مهر و موم شوند تا رطوبت عسل از بین نرود.

هر درام باید با نام و آدرس صادرکننده ، وزن خالص و سایر اطلاعاتی که از طرف خریدار مانند تاریخ بسته بندی درخواست شده است ، به وضوح نشان داده شود. زمان حمل و نقل باید به حداقل برسد و به یاد داشته باشید که انبارها در بنادر غالباً بسیار مرطوب و گرم هستند.

کاهش قند

مقادیر کم قندهای کاهش دهنده نشانگر زوال احتمالی با قند است.

فضا اجازه ورود به روشهای آزمایش دقیق را نمی دهد اما هر خواننده ای که به اطلاعات نیاز دارد می تواند به واحد تحقیق فنی در ITDG بنویسد.

عسل به غیر از ذوب شدن ، مخلوط کردن (برای دادن طعم استاندارد) و در صورت نیاز قبل از بطری ، نیاز به پردازش کمی دارد. گفته می شود که عسل های نیمه جامد گرانول هستند و همه عسل ها تمایل به تبلور دارند. کار زیادی برای کنترل این روند انجام شده است.

روش معمول تهیه عسل گرانول ، اضافه کردن حدود 10 درصد از مواد گرانول شده به عسل مایع است و قبل از بطری به خوبی مخلوط می شود. "استارت به عنوان دانه عمل می کند و مواد بطری به سرعت تنظیم می شوند.

تا همین اواخر کیفیت عسل به میزان زیادی به هنر تولید کننده در ذخیره سازی و مخلوط کردن محصول وابسته بود. افزایش بار مقررات و الزامات «دقت لازم» به این معنی است که واردکننده تحت فشار بیشتری قرار دارد. (واردکننده / فروشنده باید بتواند نشان دهد که تمام دقت و تلاش لازم صورت گرفته است تا اطمینان حاصل شود که تأمین کننده دارای سیستم های تضمین کیفیت مناسب در محل است.) این فشار از طریق ، به عنوان مثال مشخصاتی که از طرف دیگر به صادر کننده منتقل می شود. سختگیرانه تر از مواردی که بعد از بطری در مورد محصول اعمال می شود. مشخصات معمولی واردکنندگان انگلستان در جدول 2 نشان داده شده است.

مصرف کنندگان خاص برای انواع مرغوب عسل قیمت بالایی پرداخت می کنند

مشخصات معمولی واردکنندگان انگلستان

مشخصات مربوط به عسل زنبور عسل خالص مطابق مقررات UK / EEC جدا از موارد زیر است

رطوبت = حداکثر 19٪

هیدروکسی متیل = حداکثر 20 ppm furfuraldehyde

دیاستاز = حداقل 15

قندهای احیاکننده قبل از هیدرولیز = حداقل 65٪ میزان قند

ساکارز = حداکثر 5٪ محتوا

محلول در آب = حداکثر 0.٪ 1 مواد جامد

محتوای خاکستر = حداکثر 0.6٪

اسیدیته = حداکثر 40 اسید معادل شیر به ازای هر 1000 گرم

عطر و طعم / بو = عطر و طعم معمولی شکوفه ، عاری از رنگ و لعاب و یا عطر و طعم قوی غیر معمول است

بسته بندی = درام های بزرگ 285-300 کیلوگرم خالص ، موم یا رزین اپوکسی رزین (مناسب برای حمل مواد غذایی)

عناصر کمیاب = ضمانت می شود در مقررات مربوط به مقررات مربوط به مواد معدنی و عاری از حضور سموم دفع آفات یا آنتی بیوتیکها باشد.

عسل خالص و بدون موم باشد همانطور که توسط معاینات ایزوتوپ کربن تعریف شده است

منبع: وایت و دونر1978 و وایت و وینترز 1989 و سایر

 عسل طبیعی سبلان صادراتی

شهد عسل طبیعی سبلان  صادراتی

عسل طبیعی بهار نارنج صادراتی

شهد عسل طبیعی بهار نارنج صادراتی

بره موم صادراتی

شهد عسل صادراتی

گرده گل صادراتی

ژل رویال صادراتی

عسل چهل گیاه صادراتی

عسل سوغات اردبیل صادراتی

عسل صادراتی

عسل با ساکارز زیر 2 درصد صادراتی

عسل  با ساکارز زیر 3 درصد صادراتی

عسل  درمانی صادراتی

عسل  با کیفیت صادراتی

عسل  مخصوص صادرات

عسل  دژ صادراتی