فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین

فروش اینترنتی امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان مشاغل می باشد. همه کسب ‌وکارها تمام تلاش خود را در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوش‌به ‌زنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسب ‌وکار خود بودند و کاملاً رقبای خود و بازار را رصد می‌کردند. اگر تا یک دهه گذشته فروشگاهی با دکوراسیون زیبا داشتید و آن را با انواع محصولات و خدمات خود پر می‌کردید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما می‌شدند، اما پیشرفت تکنولوژی، فناوری اطلاعات و دنیای مجازی انقلابی در حوزه کسب‌وکار ایجاد کرده است. با وجود بازار جدید اگر به فکر فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشید، رقبا به راحتی از شما پیشی خواهند گرفت و به ‌طورجدی دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

پیشرفت علم و فناوری بگونه ای است اگر تا چند دهمه قبل بزرگترین شرکتهای خودروسازی و ... جزو اولین ها در دنیای تجارت بودند الان دنیای الکترونیکی و تجارت الکترونیکی از آن پیشی گرفته بطوری که شرکت های بزرگ و فروشگاههای اینترنتی از برترین تجارت کنندگان می باشند و حتی در بعضی مواقع قابل مقایسه با روش های سنتی نمی باشند

فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان شفارشات را در آن ثبت نمود

فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( الکترونیکی ) و اصطلاحاً مجازی باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد. 

در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:

 ♦     یک فروشگاه اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

 ♦       امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

       همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را

   در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.

♦        فروشگاه اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .

 

همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است . 

با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد .

تعریف فروش اینترنتی

همهٔ ما بارها برای خرید مایحتاج روزمره زندگی به فروشگاه‌های مختلف مراجعه و کالاهای موردنیاز خود را با پرداخت هزینهٔ آن‌ها خریداری کردیم. اتفاقی که در دنیای مجازی بخصوص در یک دهه اخیر توجه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها را به خود جلب کرده، فروش اینترنتی محصولات و خدمات است. به این تعریف توجه کنید: هرگاه فرایند سفارش به‌صورت آنلاین و تحویل کالا از طریق تحویل پستی انجام گرفت و هرگاه سفارش به‌صورت مجازی و تحویل آن به‌صورت دانلود بود ( مانند: فیلم های آموزشی و خرید نرم افزار) به آن فروش اینترنتی گفته می‌شود.

انواع فروش اینترنتی

امروزه دامنهٔ فروش اینترنتی گسترده شده، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند. در اینجا به‌طور اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و …

  • تبلیغات اینترنتی

  • ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزش‌به‌ صورت آنلاین

  • چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا.

  • خدمات مربوط به ایمیل

  • تهیه و ارائه نرم‌افزارهای مالی واداری

  • و …

    این‌ها گوشه‌ای از انواع فروش آنلاین است.

    مزایا و معایب فروش اینترنتی

    مزایا

    همان‌طور که همه می‌دانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسب‌وکارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا برخی از مزایای آن را بررسی کنیم.

  • بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.

  • هرچقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، بازهم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما درفروش اینترنتی در طول شبانه‌روز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.

  • دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکان‌پذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.

  • با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران به‌راحتی می‌توانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاه‌های متعدد اینترنتی خرید خود را به‌راحتی انجام دهند.

  • درفروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و می‌توانید روی بازار جهانی فکر کنید.

  • برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های شما پایین‌تر خواهد بود.

  • با توجه به نیاز فعلی جامعه برای رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در فروشگاهها برای جلوگیری از انتقال ویروس و میکروب ، فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه برای خرید مایحتاج می باشد.
  • و …

     معایب

    بدون شک در هر کاری ممکن است معایبی بر سر راه وجود داشته باشد. از معایبی که برای فروش اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی می توان نام برد، عدم اعتماد کاربران برای پرداخت آنلاین می باشد. خوشبختانه این امر با توجه به شناخت بیشتر کاربران از فضای مجازی در حال بهبود می باشد. همچنین نظارت مراجع قضایی بر روی این فضا سبب شده است تا اعتماد کاربران بیشتر سود . از جمله اقداماتی که صاحبان فروشگاه های اینترنتی برای جلب اعتماد مشتریان میتوانند انجام دهند، گرفتن نماد اعتماد الکترونیک می باشد.

    نتیجه‌گیری

    گاهی وقت‌ها نمی‌توان از تغییرات و تحولات موجود در جامعه فرار کرد. اگر در پی قدرت بخشیدن به کسب‌وکارتان هستید و تلاش می‌کنید فروش آنلاین خود را افزایش دهید باید روی فروش کالاها و خدمات خود در بستر اینترنت به طور جدی فکر کنید. در این راستا تیم متخصص ما از هیچ کمکی به شما دریغ نخواهند کرد.

    فروشگاه عسل دژ در راستای رفاه حال مشتریان از سال 1397 اقدام به تأسیس سایت فروشگاه اینترنتی عسل دژ به آدرس الکترونیکی https://dejkala.com/ و https://dejkala.ir/ نموده است تا با عرضه محصولات دامنه سبلان ، آن را در دسترس تمامی عزیزان قرار دهد و با خرید عسل و محصولات عسل طبیعی سبلان براحتی آن را در سبد خانوده خود جای دهند. 

 عسل طبیعی سبلان در فروشگاه اینترنتی

شهد عسل طبیعی سبلان  در فروشگاه اینترنتی

عسل طبیعی بهار نارنج  در فروشگاه اینترنتی

شهد عسل طبیعی بهار نارنج در فروشگاه اینترنتی

بره موم در فروشگاه اینترنتی

شهد عسل در فروشگاه اینترنتی

گرده گل در فروشگاه اینترنتی

ژل رویال در فروشگاه اینترنتی

عسل چهل گیاه در فروشگاه اینترنتی

عسل سوغات اردبیل در فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی عسل دژ

عسل  در فروشگاه اینترنتی

 

 عسل طبیعی سبلان در فروشگاه آنلاین

شهد عسل طبیعی سبلان  در فروشگاه آنلاین

عسل طبیعی بهار نارنج  در فروشگاه آنلاین

شهد عسل طبیعی بهار نارنج در فروشگاه آنلاین

بره موم در فروشگاه آنلاین

شهد عسل در فروشگاه آنلاین

گرده گل در فروشگاه آنلاین

ژل رویال در فروشگاه آنلاین

عسل چهل گیاه در فروشگاه آنلاین

عسل سوغات اردبیل در فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین عسل دژ

عسل  در فروشگاه آنلاین