خرید عسل در رشت | خرید عسل در گیلان


شهر رشت

شهر رشت به عنوان مرکز استان  گیلان، در جلگه مرکزی گیلان واقع شده است. شهر رشت در وسیع تر ین بخش دلتای رودخانه سفید رود با ارتفاع متوسط ۸ متر از سطح دریا های آزاد و فاصله ۳۳۰ کیلومتری شمال باختری تهران و انتهای راه اصلی دریای خزر و مسیر راه اصلی درجه یک قزوین به بندر انزلی قرار دارد. دو شاخابه از رودخانه سفید رود به نامهای سیاهرود و گوهر رود از سوی خاور و باختر شهر رشت در جریان هستند و سرانجام به تالاب انزلی می ریزند .

بناهای رشت از سبک معماری ویژه ای برخوردار است که تبلور آن را در میدان اصلی شهر ( میدان شهرداری سابق – شهدای فعلی ) می توان مشاهده نمود. که این بناها ارزش فرهنگی – هنری دارد . بازار ماهی فروشان رشت و بازار اصلی آن که در مجاورت یکدیگر قرار دارد از نقاط دیدنی و مهمترین مرکز خرید و فروش کالا در استان گیلان به شمار می آیند .

به استثنای منجیل و رودبار که شهرهای بین راهی گیلان هستند . رشت مهمترین شهری است که در دروازه ورودی استان قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی رشت امتیاز بالایی برای آن محسوب می شود. اقلیم این شهر معتدل خزری است و دارای تابستان گرم و مرطوب و زمستان های معتدل است.

شهرستان رشت دارای شش بخش ، مرکزی ، خمام ، خشکبیجار ، سنگر ، کوچصفهان و لشت نشا می باشد . در شهر رشت عده ای از اقلیت ارامنه و یهودی هم اقامت دارند . اما ساکنان اصلی آن گیلکها تشکیل می دهند در منابع تاریخی آمده است این شهر به احتمال قوی قبل از اسلام در زمان ساسانیان وجود داشته است. در دوران صفویه مرکز گیلان بیه پس از فومن به رشت منتقل گشت و این امر موجب افزایش اهمیت بیش از پیش این شهر شد. رشت را در گذشته دارالعماره (دارا لمرز ) نیز می نامیدند .

این شهر در قدیم تنها راه ارتباطی و بازرگانی ایران از طریق بندر انزلی به اروپا به شمار می آمده و از زمان شاه عباس دوم تا اواخر حکومت قاجاریه شهر رشت مرکز تجاری بزرگی بوده است و کاروانهایی در شهر برای خرید ابریشم توقف می کردند و کالاهای خود را از این طریق به بنادر دریای مدیترانه ارسال می داشتند. در حال حاضر این شهرستان ، به زبان گیلکی با لهجه بیه پس تکلم می کنند و به مشاغل خدماتی ، تجارتی و صنعتی اشتغال دارند علاوه بر آن شالیکاری از عمده فعالیت های روستاییان این خطه میباشد.

شهرستان رَشت از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. جمعیت شهرستان رشت ۷۱۵٬۰۹۷ نفر (برآورد ۱۳۸۳) و مرکز آن شهر رشت است. شهرستان رشت در مختصات جغرافیایی ۳۷ درجه و ۱ دقیقه تا ۳۷ درحه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی از خط استوار و ۴۸ درجه و ۳۵ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۳ دقیقه طول جغرافیایی از نصف النهار مبدا در بین ارتفاعات تالش و دریای خزر واقع شده است. شهرستان رشت از شمال به دریای خزر و بندر انزلی ، از جنوب ه شهرستن رودبار ، از شرق به شهرستانهای سیاهکل و آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای فومن ، صومعه سرا و شفت منتهی می شود.

شهر رشت بعنوان مرکز استان گیلان تقریباً در مرکز جلگه گیلان ، در وسیع ترین بخش دلتای رودخانه سفید رود با ارتفاع متوسط ۸ متر از سطح دریاهای آزاد و در ۳۳۰ کیلومتری شمال باختری تهران و در انتهای راه کناره اصلی دریای خزر و در مسیر راه اصلی درجه یک قزوین به بندر انزلی واقع شده است.

دو شاخابه از سفید رود بنام های ۱- سیاهرود ۲- گوهر رودبار از دو سوی خاور و باختر شهر رشت روان هستند و سرانجام به مرداب انزلی می ریزند. این شهرستان با مساحت ۶۰۳/۱۲۵۱ کیلومتر مربع ، شامل ۶ بخش : مرکزی ، خمام ، خشکبیجار ، سنگر ، کوچصفهان و لشت نشاء و ۱۸ دهستان و ۲۹۶آبادی ، که ۲۹۴ آبادی آن دارای سکنه و ۲ آبادی آن خالی از سکنه است. جمعیت شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ ، ۷۱۵ هزار نفر بوده است که تراکم نسبی آن ۴۳۰ نفر در هر کیلومتر مربع است که از این تعداد ۷/۶۸ درصد آنها شهر نشین هستند ، همچنین ۳۲% کل جمعیت استان به این شهرستان تعلق دارد. مردم آن آریایی نژاد و به زبان فارسی و گویش گیلکی سخن می گویند در این شهر عده ای ارامنه و یهودی هم اقامت دارند در گذشته عده ای یونانی نیز به سبب رونق تجارت نخ نوغان و نوغانداران به گیلان کشانده شده بودند که اکنون کسی از آنها باقی نمانده ، ارامنه ، کلیسائی در رشت دارند و در گذشته بیشتر صاحب مدرسه سالن تئاتر بودند. این شهر از قدیم آباد و مسکونی بوده و ساکنان اصلی آن را گیلکها تشکیل می دهند. در منابع تاریخی آمده اس که این شهر به احتمال قوی قبل از اسلام در زمان ساسانیان وجود داشته است. در دوران صفویه مرکز گیلان پس از فومن به رشت منتقل گشت و این امر موجب فزونی اهمیت بیش از پیش این شهر گردید. رشت را در گذشته دایره المعاره ( دار المرز ) نیز می نامیدند.

این شهر در قدیم تنها راه ارتباطی و بازرگانی ایران از طریق بندر انزلی به اروپا به شمار می آمد ، از زمان شاه عباس دوم تا اواخر حکومت قاجار به شهر رشت مرکز تجاری بزرگی بوده است و کاروانهایی در این شهر برای خرید ابریشم توقف می کردند و کالاهای خود را از این طریق به بنادر دریای مدیترانه ارسال می داشتند. ساکنان شهرهای این شهرستان عمدتاً به مشاغل خدماتی ، تجاری و صنعتی مشغول هستند و شالیکاری نیز از عمده فعالیتهای روستاییان این خطه می باشد. در بخش کشاورزی ، این ناحیه از مستعدترین مناطق استان و کل کشور محسوب می شود. شهرستان رشت با توجه به شرایط جغرافیایی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ـ اداری دارای ویژگیهای مهمی است ، همانطوریکه متذکر شدیم این شهرستان به جهت موقعیت جغرافیایی ( واقع شدن در جلگه مرکزی و وسعت زیاد آن ، حاصلخیزی خاک و اراضی ، مهمترین منطقه تولید و کشت برنج است ) و موقعیت ارتباطی ( واقع شدن بر رسر راه تهران ، قزوین ، انزلی ، آستارا از یک سو و مسیر جاده اصلی گیلان به مازندران و شرق گیلان از سوی دیگر ) و موقعیت سیاسی ـ اداری ( واقع شدن شهر رشت بعنوان مرکز استان گیلان در این قسمت ) و رونق اقتصادی و گسترش شهرهای صنعتی و ایجاد کارخانه های صنعتی و به تبع آن افزایش فعالیتهای زراعی ـ تجاری دارای اهمیت می باشد در این شهرستان بنابر این بررسی و مطالعه فرهنگی و اجتماعی آن از دیدگاه مردم شناسی بسیار مهم و ضروری است. جاذبه های گردشگری و تاریخی رشت عمارت کلاه فرنگی ، عمارت شهرداری ، عمارت پست ، موزه رشت ، خانه قدیری ، کتابخانه ملی رشت ، خانه ابریشمی ، کلیسای ارامنه ، کاروانسرای لات ، موزه میراث روستایی گیلان ، خانه جهانگردی ، پارک قدس رشت ، بوستان ملت ، پارک دانشجو. زیارتگاه ها و اماکن مذهبی رشت، مقبره میرزا کوچک خان، مقبره خواهر امام از نوادگان امام موسی کاظم (ع) ، بقعه امام زاده هاشم بن محمد از نوادگان امام علی (ع) (کیلومتر ۳۰ جاده رشت به تهران ، مساجد صفی و حاج صمد خان ، بقاع متبرکه آقا سید ابراهیم و آقا سید عباس (ساغریسازان) ، مقبره دانای علی ( چمار سرا ) ، بقعه بی بی رقیه (علی آباد ) ، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی (سلیمانداراب).

منبع : دانشنامه تی تیل , معرفی شهر رشت

خرید عسل طبیعی در رشت| خرید عسل در رشت| پخش عسل در گیلان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

استان گیلان یکی از مناطق سرسبز ایران با باغات چای و مرکبات و ... از جاذبه گردشگری بالایی برخوردار است، انبوه باغات مرکبات شامل: درختان نارنگی ، بهارنارنج، پرتقال، و... در فصل شکوفه این باغات موجب کوچ زنبورداران به این نواحی می گردد تا از شهد تازه این شکوفه ها بهره مند گردند. این پوشش گیاهی منجر به تولید عسل مرکبات ، عسل طبیعی بهار نارنج می گردد که دارای عطر و طعم خاصی می باشد. 

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی ، مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در کرج ، رشت و تهران از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان گیلان، استان البرز ، کلان شهر رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر تهران، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شماره تماس  پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در رشت

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در رشت

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در رشت

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در رشت

خرید بره موم در رشت

خرید شهد عسل در رشت

خرید گرده گل در رشت

خرید ژل رویال در رشت

خرید عسل چهل گیاه در رشت

خرید عسل سوغات اردبیل در رشت

عسل دژ در رشت

خرید عسل شان طبیعی در رشت

خرید عسل شان معمولی در رشت

خرید عسل طبیعی سبلان در استان گیلان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در استان گیلان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در استان گیلان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در استان گیلان

خرید بره موم در استان گیلان

خرید شهد عسل در استان گیلان

خرید گرده گل در استان گیلان

خرید ژل رویال در استان گیلان

خرید عسل چهل گیاه در استان گیلان

خرید عسل سوغات اردبیل در استان گیلان

عسل دژ در استان گیلان

خرید عسل شان طبیعی در استان گیلان

خرید عسل شان معمولی در استان گیلان

قیمت عسل در استان گیلان

قیمت عسل در کرج

قیمت عسل در تهران

قیمت عسل در رشت

قیمت عسل در گیلان

شماره تماس  پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455