خرید عسل طبیعی در زنجان| خرید عسل در زنجان| پخش عسل در زنجان

استان زنجان یکی از مراکز تولید عسل در کشور می باشد علاوه بر عسل، سایر فرآورده های محصولات زنبور عسل همچون بره موم، موم، گرده گل و ژل رویال توسط زنبورداران استان تولید می‌شود.

طبق آمارها در سال گذشته بیش از 2000 زنبورستان در استان زنجان وجود دارد و این امر علاوه بر تولید عسل به نوبه خود موجب اشتغال زایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در استان زنجان می باشد.

محصول برداشتی از این تعداد زنبورستان ، سالانه بیش از هزار تن عسل می باشد. و تولید عسل در استان زنجان در حال رشد و توسعه می باشد.

 

حمایت دولت از تشکیل و تقویت تشکل های زنبورداری بویژه زنجیره های تولید عسل موجب رشد سالانه تولید عسل در استان زنجان می باشد و تلاش بر این است در شهرستان های مختلف استان این زنجیره ها تشکیل شود

زنبورداران استان زنجان از تخصص و تجربه کافی در زمینه پرورش زنبور عسل برخوردار هستند برخی از زنبورداران استان زنجان دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر و مابقی زنبورداران نیز دارای تجربه عملی، و مهارت لازم می باشند

عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می شود نژاد  مدا « Meda »  و نژادهای بومی است و طی سال های اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

تولید سایر محصولات زنبور عسل به ویژه بره موم، گرده گل و ژل رویال نیز در این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در استان زنجان سالانه بیش از 16 هزار و 343 کیلوگرم موم  و همچنین یک هزار و 128 کیلوگرم بره موم، 3 هزار و 666 کیلوگرم گرده گل و 97 کیلوگرم ژل رویال تولید می شود.

فروشگاه عسل دژ علاوه بر بسیاری از شهرها در شهر زنجان نیز شعبه دارد و در فروشگاه عسل، به قیمت مناسب و ارسال رایگان عسل طبیعی ، شهد عسل طبیعی و عسل شان و سایر محصولات و فرآورده های زنبور عسل را در دسترس مردم عزیز و شریف استان زنجان قرار دهد.

 

خرید عسل طبیعی در زنجان| خرید عسل در زنجان| پخش عسل در زنجان

 

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در زنجان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در زنجان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در زنجان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در زنجان

خرید بره موم در زنجان

خرید شهد عسل در زنجان

خرید گرده گل در زنجان

خرید ژل رویال در زنجان

خرید عسل چهل گیاه در زنجان

خرید عسل سوغاتی در زنجان

عسل دژ در زنجان

خرید عسل شان طبیعی در زنجان

خرید عسل شان معمولی در زنجان