معرفی کامل آبگرم و آبدرمانی های سرعین | عسل سرعین | خرید عسل طبیعی سرعین | پخش عسل سرعین | بورس عسل سرعین

مرکز یکی از جاذبه های جالب ایران یعنی چشمه های آب گرم در سرعین است! سرعین یکی از مقصدهای بسیار پر طرفدار گردشگری این روزهای استان اردبیل است. دیدنی های سرعین و هر آن چه که در آن باید دید در فاصله ی ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است که امروزه تبدیل به یکی از قطب های بی چون و چرای صنعت گردشگری این استان شده است.

ما امروز در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که سرعین کجاست، دیدنی های سرعین چه جاهایی هستند، آب گرم های این شهر کجاها هستند، ، بهترین زمان برای رفتن به سرعین کی هست و فاصله ی این شهر تا تهران و اردبیل چقدر هست را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

خیلی ها هستند که به این شهر زیبا سفر می کنند و از آن جایی که دیدنی ها و جاذبه های این شهر که اصلا هم کم نیست زیاد اطلاعی ندارند و اینگونه فرصت دیدن آن ها را از دست می دهند.

سرعین کجاست؟

در یک توضیح مختصر و مفید باید بگوییم که سرعین به عنوان یکی از معروف ترین مناطق گردشگری اردبیل شناخته می شود و اولین عامل شهرتش داشتن چشمه های آب گرم بسیار فراوان است. در این شهرستان بیش از ۹ آب گرم که همه هم منشا معدنی دارند وجود دارد که سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافرین و مراجعین را به سمت خود می کشاند. از لحاظ جغرافیایی سرعین در غرب اردبیل و در مرکزیت شهرستان اردبیل قرار گرفته و ارتفاعش از سطح دریا برابر با ۱۶۵۰ متر است. اول کاری باید بگوییم که درباره ی هتل های شهر سرعین می توانید به صورت کامل در مطلب آشنایی با بهترین هتل های سرعین با آن ها آشنا شوید.

فرهنگ مردم سرعین چگونه است؟

از لحاظ مردم شناسی و فرهنگ قالب جامعه ی سرعین باید بگوییم که آن ها در زیرگروه فرهنگ جامعه ی مردم شهرستان اردبیل قرار می گیرند و در خلق شاهکارهای ادبی ایرانی به زبان آذری نقش به سزا و بسیار مهمی را ایفا نموده اند. قبل ترها سرعین را به نام سرائین و ساری قیه می شناختند اما معنی اسم فعلی این شهر را می دانید؟ سرعین ( به معنای سرچشمه) معرب شده ی واژه ی ترکی سریین به معنای خنک می باشد

سوغاتی سرعین چه چیزهایی است؟

در سفرتان به سرعین می توانید سوغاتی هایی همچون:

  • حلوا سیاه

  • عسل معروف سرعین

  • گلیم

  • آش دوغ

  • کره و سرشیر

را تهیه نمایید و از آن ها و مخصوصا خوردنی های بسیار خوشمزه ی آن لذت ببرید

جاهای دیدنی سرعین کجاها هستند؟

دیدنی های سرعین کم نیستند و اتفاقا بسیار هم زیاد هستند. سرعین به خاطر وجود طبیعت زیبا و سرسبزش دارای مناطقی است که در سال نزدیک به ۲ میلیون نفر را از نقاط مختلف کشور و یا شاید حتی خارج از کشور به سمت خود می کشاند. در ادامه می خواهیم برای شما برخی از این جاذبه های دیدنی را معرفی و بررسی نماییم

روستای آلوارس در سرعین ، تکه ای از بهشت بر روی زمین!

روستای آلوارس سرعین به عنوان یکی از خنک ترین و البته سرسبزترین جاهای این شهر معرفی می شود. روستای سرسبز آلوارس در فاصله ی ۱۲ کیلومتری و در سمت غربی این شهر قرار گرفته و از قدمتی نزدیک به ۳ هزار سال برخوردار است. برای این که این روستا و طبیعتش را برای شما توصیف کنیم پیشنهاد می کنیم که چشم هایتان را ببندید و این صحنه را تصور کنید که

این ها که برایتان گفتیم استعاره نیستند بلکه دقیقا ویژگی های طبیعی این روستا هستند. در ضمن یادتان نرود که در سفرتان به این روستا حتما از نان لواش روستای آلوارس و سرشیر و عسل آن ها بخورید. جوراب پشمی، جاجیم و گلیم هم به عنوان سوغاتی با خود حتما بیاورید. البته جا دارد که در این قسمت درباره ی سفرهای تابستاین شما را به مطلب شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران ارجاع دهیم

 شایق، روستایی که می تواند یکی از مهم ترین جاذبه های ایران شود!

در ۷ کیلومتری سرعین روستایی به نام شایق قرار گرفته که بسیار سرسبز و زیباست. این روستا به قدری دیدنی است که نه تنها امروزه از جاذبه های دیدنی سرعین شده بلکه این پتانسیل را دارد که به یکی از معروف ترین جاذبه های ایران هم تبدیل شود.

اسم این روستا از خانواده ای به همین نام که ۲۵۰ سال در آن زندگی می کرده اند گرفته شده است. از دیدنی های این روستا می توانیم به کلک لر تپه سی و زال تپه سی اساره کنیم. این را یادتان باشد که خیلی راحت می توان از روستای شایق به پیست اسکی و روستای آلوارس دسترسی پیدا کرد.

تپه ی آناهیتا، منطقه ای با قدمت باستانی

یکی از جاهای دیدنی سرعین که اتفاقا مکانی باستانی و تاریخی است، تپه ی باستانی آناهیتا است. بر اساس کاوش هایی که در این منطقه صورت گرفته، قدمت این تپه به واپسین سال های هزاره ی اول و همچنین هزاره ی دوم میلاد می رسد. در این مکان باستانی وسایلی هم پیدا شده که بر روی قدمت و وجاهت تاریخی این مکان صحه می گذارند.

همچنین در این تپه از دوره های مختلفی مثل ایلخان ها، قراقویونلوها، سلجوقیان و آق قویونلوها آثار مختلفی پیدا شده است. درباره ی تپه ی آناهیتا این نکته گفتنی است که این منطقه جایگاه عالمان دینی زرتشتی بوده است.

پیست آلوارس سرعین ، بهترین انتخاب اسکی بازها در فصل های مختلف

در نزدیکی روستای آلوارس و درست در دامنه ی کوه سبلان و در ۲۴ کیلومتری سرعین پیست اسکی آلوارس قرار گرفته است که این روزها خود تبدیل به یکی از دیدنی های سرعین و جاذبه های مهم این شهر تبدیل شده است. البته در کنار این پیست، جاذبه های طبیعی و انسانی آن مثل کوچ عشایر به آن یک ویژگی بسیار مهم در آن به شمار می رود.

ویژگی که پیست آلوارس را نسبت به دیگر پیست های کشور خاص می کند این است که بیشتر از نصف سال و در بهترین حالت حداکثر تا ۸ ماه این پیست از برف پوشیده است و امکان اسکی کردن در بیشتر روزهای سال در آن خیلی بیشتر از دیگر پیست های کشور است

خانه هایی از جنس صخره در دهکده ی ویند کلخوران

در راه رسیدن از جاده ی اردبیل به سمت نیر یک دهکده ی باستانی قرار گرفته است که تا ۵ کیلومتر از جنوب تا جنوب غربی این شهر قرار گرفته و دهکده ای کاملا صخره ای است! در این دهکده خانه هایی وجود دارد که در دوره های مختلف ساسانیان، اشکانیان و دوره ی بعد از اسلام ساخته شده اند. شواهدی در این منطقه به دست آمده که تا دوره ی صفویان در این دهکده مردم زندگی می کرده اند.

مرکز آتشکده های مهم و تاریخی زرتشتیان، روستای آتشگاه

روستای آغ مام یا همان روستای آتشگاه یکی از تاریخی ترین و البته معروف ترین جاذبه های دیدنی سرعین است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید تا با سرعین واقعی آشنا شوید. در این روستای جالب، آتشکده ی تاریخ و کهن آذر فریق و امامزاده عبدالله در کنار هم وجود دارند. البته گفتنی است درباره ی این آتشکده که امروزه از آن جز آثار ویرانه ای باقی نمانده است.

آتشکده ی آذرفریق در روستای آتشگاه روزی روزگاری یکی از مهم ترین مراکز دین زرتشت مخصوصا در دوره ی ساسانیان بوده است. درباره ی روستای آتشگاه باید این نکته را بدانید که بر روی تپه ای که بازمانده های آتشکده ی آذرفریق وجود دارد، غاری به نام کهل لر وجود دارد که البته کسی هم به داخل آن نمی رود.

از دیگر دیدنی های سرعین می توانیم به:

  • آبشار ورگه سران

  • چاقور چوقر

  • دره گلستان

  • مردان بولاغی

  • تورش سویی

  • روستای کنزق

اشاره نماییم

آب گرم های سرعین کجاها هستند؟

آب گرم های سرعین اولین عوامل شهرت این شهر در بین مردم شدند و گویی همیشه هم بر این قرار است که این چشمه ها، مهم ترین جاذبه های این شهر باشند. درباره ی این که دقیقا چند چشمه ی آب گرم در این شهر وجود دارد عدد دقیقی در دست نیست اما چیزی که پر واضح و مشخص است این مورد است که بیش از ۱۰ ها چشمه ی جوشان و طیعی آب گرم در این شهر و اطرافش وجود دارد که خود امروزه به یکی از دیدنی های سرعین تبدیل شده اند.

این چشمه های آب گرم از سبلان که از کوه های بسیار بلند ایران در شمال غرب کشور است سرچشمه می گیرند. حالا که حرف سبلان است باید این نکته را یادآوری کنیم که این کوه یکی از ۳ قله ی بلند و مرتفع ایران است. با این که م یتوانید با مشهور ترین آ بگرم های سراسر ایران در مطلب مهمترین چشمه های آب گرم درمانی در ایران آشنا شوید اما ما در ادامه چندتا از معروف ترین آب گرم های شهر سرعین را به شما معرفی می نماییم و به زودی در یک مطلب مجزا به صورت کامل این چشمه ها را معرفی خواهیم کرد.

آبگرم هتل رویال پارک

هتل رویال پارک سرعین، هتل چهار ستاره‌ایست که در خودش اولین مجموعه آبدرمانی ایران را جای داده. این مجموعه تحت نظارت اتحادیه جهانی آبدرمانی قرار دارد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله اتاق آرامش، ماساژ و اسپاست.

آبگرم رویال پارک، استخر و جکوزی VIP هم دارد. آب این بخش‌ها با چشمه گاومیش گلی پر شده و به همین دلیل از خاصیت درمانی زیادی برخوردارند؛ از جمله اینکه می‌گویند املاح آن از طریق پوست سریع جذب می‌شود.

آدرس: خیابان دارایی

آبگرم پهنلو(ارشاد)

 چشمه آبگرم معدنی پهنلو در شرقی‌ترین نقطه شهر واقع شده و از آنجایی که متاسفانه فقط مخصوص استفاده آقایان است، می‌توان به مجتمع آبدرمانی هتل ارشاد سرعین رفت.

استخر این مجموعه از آب همان چشمه پهنلو پرمی‌شود و سالن‌های زنانه و مردانه جداگانه‌ای دارد. وجود استخرهایی مخصوص کودکان، ماساژ، سونای خشک و بخار، جکوزی، آبشار آب داغ، تونل آب سرد، حمام ترکی و… از این مجموعه، مجموعه کاملی ساخته است. درمان دردهای عصبی، ماهیچه‌ای ومفاصل از خاصیت‌های این آبگرم است.

آدرسخیایان ولیعصر، میدان سهند، خیابان پهنلو

بعد از رفتن به آبگرم ممکن است خسته و گرسنه باشیم، پس بد نیست با بهترین رستوران های اردبیل و سرعین آشنا شویم.

آبگرم قهوه سویی

آبگرم قهوه‌سویی، یکی دیگر از آبگرم های سرعین است که در هتل آپارتمانی به همین اسم قرار گرفته. این آبگرم دارای استخر آب‌معدنی، استخر کودک و آبگرم، جکوزی گروهی و سونای خشک و بخار است. قهوه‌سویی، سالن‌هایی مجزای زنانه و مردانه دارد و صبح‌ها خلوت‌تر از دیگر مواقع روز است.

آب این آبگرم به‌خصوص برای چشم‌درد مفید است و خوردن آب آن برای درمان سنگ کلیه، بیماری‌های روده و گرفتگی رگ‌ها توصیه می‌شود.   

آدرس: چهارراه قهوه‌سویی

 

مجتمع آبدرمانی سبلان

این مجتمع آب گرم را می توان به عنوان بزرگ ترین آب گرم در ایران و در مقیاسی بزرگ تر در خاورمیانه به حساب آورد. مجتمع سبلان که دارای امکانات بسیار زیادی است و دیگر به عنوان یکی از دیدنی های سرعین به شمار می رود، دارای ۲ طبقه برای خانم ها و آقایان است و این شکل می تواند هم زمان ارائه ی خدمت نماید. ساعت کاری این مجموعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ نیمه شب است. از خدمات موجود در مجتمع آبدرمانی سبلان می توانیم به:

  • پارکینگ اختصاصی

  • سونای بخار

  • سونای خشک

  • سیستم تهویه ی مطبوع و خودکار

  • سالن خصوصی

  • جکوزی

اشاره نماییم.

  • آدرس: استان اردبیل، شهر سرعین، خیابان دانش

مجتمع آب درمانی دره لرسویی، مرهمی بر امراض استخوانی و پوستی

لرسویی یک مجتمع با امکانات مدرن است که نامش در بین آب گرم های محبوب سرعین قرار گرفته است. معمولا برای درمان امراضی مثل رماتیسم مفصلی، نشانه های بیماری های عصبی، دیسک کمر، بیماری های پوستی و ناراحتی های مرتبط با گردن رفتن به این آب گرم توصیه می شود. اگر در سفر به یرعین تصمیم گرفتید که به این مجموعه بروید و از خدمات آن ها استفاده کنید به این نکته توجه داشته باشید که سانس حضور خانم ها و آقایان در این مجموعه یکسان نیست. ساعت کاری این مجموعه از ۸ صبح تا ۱ بعد از نیمه ی شب است. از جمله امکانات لرسویی می توانیم به:

  • جکوزی گروهی

  • تونل باران

  • سونا خشک

  • نمک و بخار

اشاره نماییم.

  • آدرس: استان اردبیل، شهر سرعین، بلوار شریعتی

مجتمع آبدرمانی ایرانیان

در ورودی شهر، مجتمع آبدرمانی ایرانیان را می‌بینیم. استخر این مجتمع ۴۵۰ متر است و براساس نظرات کاربران در سایت‌های مختلف، یکی از تمیزترین‌ها در سرعین به شمار می‌رود. دو سالن مجزای مردانه و زنانه دارد و سیستم جمع‌آوری بخار باعث می‌شود خیلی گرم نباشد و دید مختل نشود.

مجتمع آبدرمانی ایرانیان، چندین جکوزی دارد و سونا و وجود دو سرسره مخصوص بزرگسالان و کودکان باعث شده عنوان مجتمع تفریحی هم به آن داده شود. عصرهای جمعه این مجتمع خیلی شلوغ است.

آدرس: ورودی سرعین، مجتمع تفریحی- توریستی آبدرمانی سرعین ایرانیان

مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب

کمی که از سرعین دور شویم به مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب می‌رسیم. این مجتمع آبدرمانی در دره سلامت، معروف به دره پهنلو قرار گرفته.

فاز اول آن در چهار طبقه، بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌هایی مثل استخر بزرگسالان، سونای خشک و بخار، تونل آب سرد، جکوزی، شهربازی، کافی‌شاپ و استخر خصوصی. فاز دوم آن هم در دست ساخت است.

آدرس: میدان ولیعصر، جاده سلامت

گاومیش گلی، قدیمی ترین آب گرم ایران

 

سرعین، جز مجتمع‌های آبدرمانی مدرن، چشمه‌های سنتی زیادی دارد؛ مثل آبگرم گاومیش گلی. اینطور معروف است که این آبگرم در گذشته محلی بوده برای خوابیدن گاومیش‌ها و برای همین اسمش را گاومیش گلی گذاشته‌اند.

گاومیش گلی، استخر روبازی‌ست به مساحت ۴۰۰ متر. ۱۷ دوش سرد و گرم دارد و دمای آبش به ۴۶ درجه می‌رسد. جزو پرآب‌ترین چشمه‌های این منطقه به شمار می‌رود و خاصیت درمانی زیادی دارد.

آب این چشمه برای درمان رماتیسم، دردهای عضلانی، بیماری‌های قلبی و عروقی، خستگی و تنش‌های جسمی موثر است.

 

یکی از سنتی ترین آب گرم های سرعین همین مجموعه ی آب گرم گاومیش گلی است که نامش همیشه در بین جاذبه های دیدنی سرعین همیشه به چشم می خورد. در بین تمامی مجتمع های آب گرمی که با امکانات مختلف در شهر سرعین وجود دارد، بهترین و گرم ترین و پربارترین آب گرمی که وجود دارد همین گاومیش گلی است.

این مجموعه سرباز است و همه ی امکانات آن به شکل سنتی می باشد. ساعت حضور آقایان در این مجموعه از ساعت ۲ بعداز ظهر تا ۲ بعد از نیمه ی شب است و ساعت حضور خانم ها از ۶ صبح تا ۱ بعد از ظهر است.

آدرس: خیابان دانش

از دیگر آب گرم های این شهر می توانیم به:

  • آبدرمانی ژنرال

  • آبدرمانی نه چشمه

  • آبدرمانی و آب معدنی ویله درق 
  • مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب سرعین

  • آبگرم بش باجیلار

  • مجتمع آبدرمانی قهوه سویی سرعین

اشاره نماییم

چه زمانی برای بازدید از دیدنی های سرعین برویم بهتر است؟

واقعیت این است که در هر فصلی سفر به سرعین کیف خودش را دارد اما اگر بخواهیم حد وسط همه ی سلایق را در نظر بگیریم، بهترین زمان برای سفر به سرعین و دیدن جاذبه های آن، در روزهای آخر فصل بهار و همچنین فصل تابستان است. اگر با سرما هم مشکلی ندارید، می توانید پاییز و یا اوایل زمستان هم به این منطقه سفر کنید.

برای بازدید از دیدنی های سرعین چقدر در راه هستیم؟

برای این که به طور مثال از تهران به این شهر بروید باید بدانید که فاصله ی تهران تا این شهر ۶۲۱ کیلومتر است که بین ۷ تا ۸ ساعت و نیم طی می شود. البته این هم گفتنی است که فاصله ی سرعین تا شهر اردبیل ۳۱ کیلومتر است

عسل سرعین| خرید عسل طبیعی سرعین| پخش عسل سرعین| بورس عسل سرعین

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

از طرفی پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند.

استان اردبیل و سرعین و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان مرجع و مرکز پخش عسل طبیعی و بورس عسل طبیعی در شهر سرعین از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار و بدون واسطه به خریدار می رسد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در کلان شهر تهران ، شهر کرج و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

https://dejkala.com/

عسل و سرشیر (بال قیماق) معروف ترین محصول و سوغاتی مناطق اطراف سبلان و سرعین می باشد.

این محصول شاید در برخی از مناطق کشور نیز وجود داشته باشد ولی سرشیر اردبیل و سرعین به دلیل برخورداری از طعم و مزه خاص و بی نظیر در سطح کشور شناخته شده است.

قیماق (سرشیر گاومیش) به دلیل دارا بودن 60 درصد چربی طبیعی یکی از لذیذترین نوع چربی می باشد و با عسل طبیعی سبلان طعم به یادماندنی و یک وعده غذایی پرانرژی و مقوی می باشد. طرز تهیه قیماق طبیعی بدین صورت است که ابتدا شیر گاومیش را به مدت 20 دقیقه جوشانده و سپس در دمای اتاق سرد می کنند  ، لایه ی چربی روی شیر را با کفگیر جمع کرده و آن را با عسل طبیعی سرعین برای وعده صبحانه سرو می کنند.

اگر گذرتان به اردبیل افتاد حتماً طعم عسل طبیعی سبلان و خامه محلی را تجربه کنید

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سرعین

خرید شهد عسل طبیعی سرعین

خرید بره موم در سرعین

خرید شهد عسل سبلان در سرعین

خرید گرده گل در سرعین

خرید ژل رویال در سرعین

خرید عسل چهل گیاه سرعین

خرید عسل سبلان سوغات سرعین 

خرید عسل شان طبیعی سرعین

خرید عسل شان معمولی سرعین

عسل سرعین در فروشگاه عسل دژ 

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455