خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

تاریخ استان کرمان 
استان پهناور کرمان که اینک بزرگترین استان ایران است و به قول مرحوم همایون «یگانه خطه خوش آب و هواست»،در ناحیه ای کویری و کم آب قرار دارد.اما در کوهپایه ها و درّه های سرسبز و خرم بعضی روستاهایش آب و هوای بهشتی ،تماشاگران را به سوی خود می خواند و تنوع آب و هوایی آن در جهان کم مانند است؛ به طوری که تقریباً تمام آب و هواها، از گرمسیری تا سردسیری ،تا بیابانی و مدیترانه ای را می توان در پهنه ی گسترده ی این دیار دید.تمدن دیرینه ، مردمان هنرمند و پر استعداد ، مواریث فرهنگی و ابنیه ی تاریخی و باستانی ، اقوام و ملیت های مختلف و امکانات بالقوّه ی فراوان ، تمایز ویژه ای برای این سرزمین به وجود آورده است

کرمان اگر چه از روزگاران کهن تا کنون از جنگها و بلایای طبیعی آسیب دیده است، اما به همت مردمان سختکوش، مهربان،صبور و قانع در مبارزه با حکام حکومت های مستبد و حوادث و بلایای طبیعی و طبیعت نا موافق و خشکسالی ها و ... در نبردی مداوم ،همواره پیروز گشته و از این رهگذر چهره های درخشان بی فروغی در عرصه های علم ، ادب، فرهنگ ، هنر ،دین،مذهب،اقتصاد ، سیاست، و .... در طول تاریخ، آسمان علم و فضل این دیار منوّر کرده اند.
قبل از آمدن آریائی ها،در این سرزمین ،تمدن های متعدد توسط مردمان بومی به وجود آمده بود که به عنوان نمونه تمدن بزرگ اَراتا(ARATA )درکناره های حاصلخیز هلیل رود ،قسمتی از جنوب کرمان رازینت می داده ، کشف آثار و بقایای این تمدن در سالهای اخیر تمام فرضیه ها و نظریات کارشناسان و صاحب نظران تاریخ و باستان شناسی درباره ی خاستگاه اولین تمدن های جهان که تا کنون تصور می شد منطقه بین النهرین است را دگرگون کرده و بعید نیست ایالت باستانی کارمانیا(کرمان امروزی) به عنوان اولین جایگاه پیدایش تمدن در جهان باستان شناخته شود.
قرار گرفتن این خطه بر مسیر جاده ادویه و بعضی از شعب و شاخه های هفت گانه جاده ابریشم اهمیت بسزایی را در طول تاریخ نصیب آن کرده است.
این سرزمین در طول تاریخ فراز و نشیبهای مختلفی را به خود دیده و شاهد ظلم و بیدادهای متجاوزین و حکام جور بسیاری بوده است همچنان که حکام خدمتگزار و آبادگری چون گنجعلیخان در زمان صفویه را نیز در خاطره دارد وهنوز نظاره گر آثار ارزشند بجا مانده از روزگار آنان می باشد.
به روایت منابع ، در عهد هخامنشیان ایالت کرمان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده در لوحه ی زرین تخت جمشید نوشته اند:«چوب ساختمان های کاخ تخت جمشید را از کرمان آورده اند» و در فرمان داریوش برای ساخت کاخ شوش نیز به این موضوع اشاره شده است در کتیبه بنای شوش کلمه ای مشاهده می شود که نام چوب درختی بوده است که برای استحکام بنای ساختمانها ( شاید همان کاخ ) به کار می رفته و محل تهیه این چوب کرمان ذکر شده است. در این مورد داریوش می گوید « چوب بیش مکن از گنداره(پیشاور) وکرمان حمل شود»
در کتب تاریخی از عهد قدیم ، چند جا به نام کرمانیان بصورت بخشی از ایران بر می خوریم هرودت می گوید:پارسیها به شش طایفه شهری و ده نشین و چهار طایفه چادر نشین تقسیم شده اند شش طائفه اولی عبارتند از : مرفیان ، ماسپیان ، پانتالیان ،دروسیان ، گرمانیان در خصوص گرمانیان تصور میرود همان کرمانیان باشند
در کتیبه های هخامنشی ظاهراً مقصود از کلمه کارمانیا همان کرمان است
بروس مورخ کلدانی وکاهن مردوک در ذکر فتح بابل توسط کوروش و مسلط شدن کوروش بر نبونید پادشاه بابل می نویسد :« ... کوروش با او به رأفت رفتار کرده به کرمان تبعیدش کرد تا در آنجا سکنی گزیند ، نبونید در آنجا تا آخر عمر بزیست ودر همانجا در گذشت » ( برگرفته از حاشیه استاد باستانی پاریزی بر کتاب تاریخ کرمان بقلم احمد علی خان وزیری)
در پایان حکومت هخامنشیان ایالت کرمان نیز مثل دیگر ایالت ها،مورد تهاجم اسکندر مقدونی و سپاهیانش واقع گردید .توقف دو ماهه ی فاتح مقدونی ،خسارات سنگینی بر کرمان و مردمانش وارد آورد، پس از این نیز کرمان در معرض قتل عام و چپاولگری های جهانگشایان و غارتگران بیگانه قرار گرفت
اگر چه در زمان حمله مغول بدلیل آنکه حاکمان ترک قراختایی که بر این خطه حکومت میکردند تسلیم مغولان شدندو به آنها اعلام وفاداری کردند ودر ننتیجه کرمان از تعرض آنها جان سالم بدر برد اما در ادوار بعد از آن از جمله در زمان حمله تیمور ، در زمان شاه شجاع آل مظفر ودر حمله ازبکها و افغانها و نادر و.... شهر کرمان ودیگر شهرها و قراء این منطقه بارها مورد محاصره های سخت و جان فرسا و چپاول وغارت وقتل عام و تجاوز به نوامیس قرار گرفته اند و آخرین یورش ویرانگر همراه با قتل عام و اعمال شنیع غیر انسانی را بنیانگذار سلسله ی قاجار، آقا محمد خان ، در سال 1209 هجری قمری انجام داد که قصه ی پر غصه اش مشهور است.
از نکات قابل توجه در تاریخ کرمان این که ، هیچ گاه کرمان به همسایگان خود تجاوز ننموده و دیگر آن که تمام مهاجمان پیروز، پس از تشکیل دادن حکومت ،در اجتماع مردم کرمان ،آن چنان تحت تأثیر فرهنگ غنی و ریشه دار کرمان قرار گرفتند که بتدریج محو شدند؛ و پادشاهان محلی سلجوقی و قراختایی خود را از کرمانی ها کرمانی تر می دانستند و عادات و آداب و رسوم و سنتها و فرهنگ بومی کرمان را پذیرفتند؛ بنابراین،اگر قول ژان اوبن(Jean obin)را بپذیریم که گفته :«هرکس تاریخ کرمان را خوب مطالعه کند،شاید راهی به فلسفه ی تاریخ عالم ببرد»سخن به گزاف نگفته است.
منبع  «از قلعه دختر تا دقیانوس نوشته محمد دانشور»
تاریخ شکل گیری شهر کرمان
شهر کرمان از با قدمت ترین شهرهای فلات ایران است و به گفته بعضی مورخان و پژوهشگران سابقه سکونت و استقرار انسان در آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد و به شهادت اوراق تاریخ در طی قرون متمادی دوران پرنشیب و فرازی را طی نموده و شاهد دگرگونی‌های زیادی در گذرگاههای تاریخ حیات خویش بوده است. شهری که با مردم سخت کوش و شجاع آن به علت پایمردی به منظور حفظ استقلال ، حاکمیت ، کیان، ملیت ومذهب خویش در دوران تاریخ دیرینه و سراسر افتخار اما توأم با رنج ، مرارت و سختی های خویش همواره مورد تاخت وتاز متجاوزان و حکام خودکامه قرار گرفته و در این رهگذرعلاوه بر خسارات و خرابی هایی که بر ثروت ملی آن وارد آمده ، از لحاظ تلفات جانی نیز متحمل از دست دادن گروه گثیری از همه قشرهای جامعه اش شده است ، بنحوی که یکی از مورخان خارجی بنام « فرد ریچارد» در تین مورد می نویسد:« این شهر اهمیت قابل ملاحظه ای دارد و غیر از شهر تبریز که در مرز شمال واقع است ، بر هیچ شهری به اندازه اندازه این شهر از منجنیق فلک فتنه نباریده است» شهری که از حیث قدمت تاریخی یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شهرهای کشور باستانی ایران و جزو یکی از پنج شهر تاریخی این مملکت است به گفته (ژان اوبن):« اگر کسی تاریخ این شهر را با دقت بخواند چنان است که همه تاریخ ایران را خوانده است.» در باره تاریخ این شهر همین بس که از سال 21 هجری قمری (641میلادی) تا سال 1397 هجری قمری (1977میلادی/1357 هجری شمسی) یعنی در مدت 1336 سال 272 تن براین شهر حکمرانی کرده اند.
کرمان شهری است که در طول تاریخ در اثر حملات و زد وخوردهای متوالی اجانب از یکسو و خشونتهای طبیعی چون سیل ،زلزله ، قحطی ، خشکسالی و شیوع بیماریهای فراگیر از سوی دیگر متحمل خسارات جانی ومالی فراوان شد که آثار شوم آنها بر چهره شهر ومردم آن به جای مانده است ، اما باز حیرت بینندگان هم حیرت بینندگان را برمی انگیزد ، چرا که آثار گرانبها و فراوانی از سلیقه و ذوق بجای گذاشته است و هنوز بجای میگذارد.
در باره قدمت این دیار آثار ارزشمندی از گذشته های دور گواهی میدهند که بعضی از آنها را در اینجا برمی شمریم:
بنا بنوشته های مورخ کلدانی و کاهن معبد مردوک در سالهای 539 -538 - که کتب او از منابع مهم تاریخ زمان کورش است - کرمان از ولایات تابعه کوروش بوده و محلی مطمئن برای او بشمار می رفته است.
در عصر داریوش کبیر نام کرمان جزء ولایات تابعه هخامنشی آمده است و در کتیبه بنای شوش کلمه ای مشاهده می شود که نام چوب درختی بوده است که برای استحکام بنای ساختمانها ( شاید همان کاخ ) به کار می رفته و محل تهیه این چوب کرمان ذکر شده است. در این مورد داریوش می گوید « چوب بیش مکن از گنداره(پیشاور) وکرمان حمل شود»
در متن کتیبه ای که از شاپور اول ساسانی – در اطراف کعبه زرتشت در نقش رستم فارس- بدست آمده است، شاپور دربارهقلمرو خود چنین می نویسد: منم خداوندگار مزداپرست شاپور شاهنشاه ایرانیان وغیر ایرانیان . امارات و ولایات امپراتوری ایران اینها هستند : پارس، پارت ، خوزستان ،میشان ،آشور ،آذیان ،عربستان ، آذرآبادگان(آذربایجان)، ارمینیا ،(ارمنستان)، سسیگان ، کرمان وسیستان
هرودت و استرابون مورخان یونانی که قبل از میلاد مسیح می زیسته اند در تشریح سفرذبازگشت اسکندر مقدونی پس از فتح هند نوشته اند « اسکندر مقدونی سرزمین کرمان را برای تصرف هندوستان پیموده ، هنگام مراجعت با لشکریان خود که حدود یکصد و بیست هزار نفر پیاده و پانزده هزار نفر سواره بودند به شهر کرمان وارد شد وفرمان داد که مدت یک هفته لشکریان وی در این شهر استراحت کنند و به جشن وسرور بپردازند و از این مطلب معلوم می شود که شهر کرمان در عصر تا چه حد وسیع آباد و پر نعمت بوده که توانسته این همه لشکر را به خود راه دهد و آذوقه آنها را فراهم سازد» (بر گرفته از کتاب از قلعه دختر تا دقیانوس تالیف محمد دانشور انتشارات مرکز کرمانشناسی)
 

خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا ارومیه می باشد.

 فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی  را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در اهواز، تبریز، ارومیه بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران ، اردبیل ، اراک و اصفهان کرمان و کرمانشاه از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیماً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما انواع محصولات زنبور عسل و  عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خاص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان خوزستان ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  اصفهان ،مازندران ، گیلان، البرز ، مرکزی، کرمان و کرمانشاه کلان شهر اهواز ، رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر اصفهان کلان شهر اراک، کلان شهر تهران، شهر کرج، ارومیه،  اردبیل کرمان و کرمانشاه و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در کرمان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در کرمان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در کرمان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در کرمان

خرید بره موم در کرمان

خرید شهد عسل در کرمان

خرید گرده گل در کرمان

خرید ژل رویال در کرمان

خرید عسل چهل گیاه در کرمان

خرید عسل سوغاتی در کرمان

عسل دژ در کرمان

خرید عسل شان طبیعی در کرمان

خرید عسل شان معمولی در کرمان